Žebříčky Přehledy

Kreditní karty v Česku zdomácňují. Citibank jich nabízí řadu


28.2.2013  |  Michal Bubák

Citibank Europe plc zaznamenala na podzim loňského roku výrazný nárůst bezkontaktních transakcí provedených držiteli jejích kreditních karet. Zásadní obrat nastal v říjnu a za poslední tři měsíce roku 2012 se počet bezkontaktních transakcí provedených Citi kreditními kartami téměř ztrojnásobil. Z interních dat Citibank je dále patrné, že klienti preferují kreditní kartu i pro úhrady nižších částek na úkor platby v hotovosti.  Dále dochází k postupnému snižování průměrné výše jedné transakce.


Počet bezkontaktních transakcí kreditními kartami narůstá


„V posledních měsících sledujeme u držitelů Citi kreditních karet neustále rostoucí počet transakcí provedených prostřednictvím bezkontaktní technologie. Citibank na zájem klientů o tento druh plateb samozřejmě reaguje,“ říká Veronika Špaňárová, ředitelka retailového bankovnictví Citibank, a dodává: „Již od loňského roku je většina Citi kreditních karet vydávána s bezkontaktní technologií a od února 2013 poskytujeme k vybraným Citi kreditním kartám automaticky a zdarma také bezkontaktní platební nálepku.“


Autor: Citibank

Využívání kreditních karet je ověnčeno slevami a bonusy

Používání Citi kreditní karty přináší svým držitelům odměny za každý nákup, případně další výhody či slevy. V roce 2012 poskytla Citibank držitelům Citi kreditních karet odměny ve výši 122 milionů korun a připsala 200 milionů „mil“ držitelům kreditní karty Citi ČSA, přičemž za toto množství mil lze pořídit například 4 tisíce letenek do USA nebo 10 tisíc letenek po Evropě. Držitelé kreditních karet mohou vyžívat také nejrůznější slevy u obchodníků a poskytovatelů služeb. V rámci Citi Clubu spolupracuje Citibank s 350 partnery po celé České republice.

Multifunkční kartu mohli mezi prvními využít obyvatelé libereckého kraje

Multifunkční kreditní karty jsou na českém trhu novinkou, avšak v následujícím období lze očekávat jejich rozšíření. Vůbec první multifunkční kreditní kartou s transportním řešením na českém trhu byla kreditní karta Citi Opuscard, která v sobě spojuje výhody krajské multifunkční karty Opuscard a kreditní karty Citi Life. Díky rozšíření funkcionality původně čistě dopravní karty libereckého kraje lze nyní kreditní kartu Citi Opuscard používat jako univerzální platební nástroj.


Autor: Citibank

Kreditní kartou muži utrácejí dvakrát více než ženy

Zajímavá data poskytla analýza nákupního chování držitelů Citi kreditních karet. Z interních dat Citibank Europe plc vyšlo najevo, že muži utrácejí kreditními kartami v porovnání se ženami více než dvakrát tolik. Z celkového objemu útrat Citi kreditními kartami bylo celých 70 % z nich provedeno právě muži. Průzkum také ukázal, že moderních platebních nástrojů, kterými jsou bezesporu také bezkontaktní kreditní karty, využívají nejvíce lidé ve věku kolem 40 let.


Zdroj: Citibank

Kde se kreditními kartami platí nejvíce?

Interní data Citibank dále potvrdila, že objem útrat v Čechách je 3krát vyšší než na Moravě a v porovnání s ostatními kraji v České republice vedou v počtech i objemech transakcí Pražané, následováni obyvateli Středočeského a Jihomoravského kraje. Nejvíce platí lidé kreditními kartami v maloobchodě, výrazné investice kreditními kartami lze však sledovat také v segmentu automobilů a dopravních prostředků a dále v obchodech s oblečením.







Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.