Žebříčky Přehledy

Aktuality z pojišťoven začátkem května


9.5.2013  |  Zdeněk Bubák

Přinášíme Vám přehled aktualit z pojišťoven, které se objevily koncem dubna a začátkem května. Dozvíte se, koho nejvíce ohrožuje infarkt myokardu a jak se proti jeho následkům zajistit, zda pojistný trh v prvním čtvrtletí tohoto roku rostl nebo klesal, co za případy řeší ČP ASISTANCE a jak vypadá produkt zabezpečení vozidla i jeho posádky spojený s autopojištěním.


Infarkt myokardu nejvíce ohrožuje profesionální řidiče



Podle statistik pojistných událostí Pojišťovny České spořitelny infarkt nejčastěji postihne profesionální řidiče a zaměstnance v dopravě (15 % případů), následují manažeři (6 % případů) a úředníci (5 % případů). Řidiči onemocní nejdříve, v průměru ve 45 letech, úředníci kolem 50 let věku a manažeři ještě o pět let později. Z pohledu krajů jsou nejohroženější obyvatelé Moravskoslezského, Plzeňského a Jihomoravského kraje. Se zúžením tepen častěji bojují muži, a to v 84 % případů, nejrizikovější je kombinace obezity, kouření a vyššího věku.

Peníze z pojištění se nemocnému hodí

„Samotná hospitalizace dnes trvá jen velmi krátkou dobu. Pacienta, který je bez komplikací, pustí domů zhruba za 6 dnů, dochází pak jen na pravidelné kontroly. Následnou rehabilitaci v lázních mu stát neproplácí tak často jako dřív,“ říká Petr Kohoutek. „Klientům se proto hodí peníze z pojištění velmi vážných onemocnění. Jednorázově vyplacený obnos mohou použít právě na financování následné rehabilitace.“

V rámci životního pojištění si klienti mohou riziko infarktu pojistit. Kompletní varianta pojištění závažných onemocnění např. u Pojišťovny České spořitelny obsahuje 24 závažných onemocnění, základní varianta pak čtyři nejčastější z nich (rakovinu, mozkovou mrtvici, totální ledvinové selhání a infarkt). Pojištění velmi vážných onemocnění klienta chrání až do 65 let. Výše pojistné částky je limitována čtyřmi miliony korun.

Pojistný trh posiluje o desetiny procenta



Podle aktuálních údajů členů České asociace pojišťoven (ČAP) za 1. čtvrtletí letošního roku vzrostlo celkové předepsané pojistné meziročně o 0,4 % na 30,2 miliardy korun. V porovnání s výsledky za loňský rok, kdy došlo k poklesu o 0,1 %, je patrné mírné oživení trhu způsobené především růstem pojistného v rámci pojištění vozidel.

Neživotní pojištění stále meziročně mírně ztrácí. Předepsané pojistné oproti předchozímu období oslabilo o 0,4 %. „Tento výsledek je pro nás vlastně relativně dobrou zprávou. Ve srovnání s loňským rokem představuje zpomalení poklesu předepsaného pojistného, a to o jeden procentní bod,“ upozorňuje výkonný ředitel ČAP Tomáš Síkora a doplňuje: „Zejména snížení předpisu o 2,4 % u povinného ručení znamená pokračování nezbytné změny trendu započaté již v roce 2012, kdy tato oblast pojištění propadla o více než 5 %.“ Stejně tak předpis havarijního pojištění narostl o 0,3 %, což je také pozitivní změna ve srovnání s výsledkem 2,1% poklesu za celý rok 2012.

Životní pojištění roste srovnatelně jako v předchozím roce (+1,8 %). Posiluje význam smluv s běžně placeným pojistným (+1,7 %), které se na celkovém předpisu životního pojištění podílí částkou téměř 11 mld. Kč z celkové výše 11,6 miliardy korun. „Nadále však klesá množství uzavřených smluv životního pojištění. Přestože se průměrná výše pojistného na jednu pojistnou smlouvu stále zvyšuje, celkový počet smluv meziročně klesl o dalších 100 tisíc. Od konce roku 2009 jich ubylo na našem trhu o 554 tisíc,“ komentuje situaci Tomáš Síkora.

ČP ASISTENCE: první rok asistenčních služeb od České spořitelny pod vlastní střechou



Asistenční služba ČP ASISTENCE oslavila letos v březnu první výročí existence. Zpočátku poskytovala služby pouze motoristům, v průběhu loňského roku pak postupně rozšířila své aktivity i do oblasti majetkového, životního a cestovního pojištění. Za prvních dvanáct měsíců fungování pomohla klientům v téměř 30 000 případech, a to prostřednictvím technické, zdravotní nebo informační asistence. Kontaktní centrum ČP ASISTENCE přitom za rok obsloužilo téměř 180 tisíc telefonních hovorů.

„Klienti žádají asistenční služby převážně z povinného ručení a havarijního pojištění. Za posledních dvanáct měsíců jsme jen v České republice řešili 15 tisíc zásahů u motorových vozidel, z toho více než 9 tisíc z nich připadlo na pomoc při poruše. Přibližně 6 tisíc případů se pak týkalo pomoci po dopravní nehodě,“ říká Jaroslav Hanzlík, výkonný ředitel ČP ASISTENCE.

Nejčastěji asistenční služba řeší odtah vozidla

Motoristé u nás i v zahraničí nejčastěji řešili odtažení vozidla (více než 16 000 případů) a asistenci přímo na místě (3600 případů). „Z 85 % se na nás zatím obracejí majitelé osobních aut, následují případy týkající se nákladních vozidel a souprav nad 18 tun. Naše služby jsou samozřejmě dostupné i za hranicemi ČR, nejvíce jich během posledního roku využívali čeští řidiči v Německu, Francii a dále pak na Slovensku a v Rakousku,“ dodává Jaroslav Hanzlík.

ČP ASISTENCE v průběhu roku 2012 přidala do svého portfolia rovněž případy z cestovního pojištění, kterých bylo v období od listopadu 2012 do března 2013 téměř osm set. Co do četnosti zásahů se na třetí příčku s téměř šesti sty případy zařadily asistenční služby spojené s majetkovým pojištěním. Statistiky uzavírají případy zdravotní asistence (cca 450 případů).

Asistenční služby dnes Česká pojišťovna nabízí u pojištění motorových vozidel, majetkového, cestovního či životního pojištění. Jejich rozsah přitom odpovídá širokému spektru pojištění – od odtahu vozidla, jeho opravy na místě či vyproštění, přes pomoc zámečníka například při zabouchnutí dveří, tlumočení nebo vyhledání lékařského střediska při zdravotních komplikacích v zahraničí, až po aktivní preventivní program u životního pojištění či užitečnou úrazovou a zdravotní asistenci.

První pojištění, které může zachránit život



Společnosti UNIQA pojišťovna a Cebia uvedly na trh unikátní produkt UNIQA SafeLine pro zabezpečení vozidla i jeho posádky spojený s autopojištěním. Toto pojištění nové generace chrání nejen automobil před odcizením, ale především život a zdraví lidí v něm. Řada zákazníků získá tyto služby k běžnému autopojištění zdarma a ještě ušetří na pojistném. UNIQA SafeLine navíc optimalizuje pojistné - čím méně zákazník najezdí kilometrů, tím je pojistné nižší.

„Vozidlo je vybaveno inteligentím crash senzorem, který v případě závažnější nehody přivolá okamžitě pomoc. Další bezpečnostní funkcí je nouzové tlačítko (B-Call) napojené na asistenční centrálu. Když se například řidiči udělá nevolno nebo se jinak ocitne v nouzi, zmačkne toto tlačítko. V obou případech se s ním ihned spojí operátor. Pokud řidič nereaguje, protože je třeba v bezvědomí po havárii, je ihned na místo vyslána záchranná služba. V těchto situacích o záchraně zdraví nebo života často rozhodují minuty,“ vysvětluje Ing. Zbyněk Veselý, obchodní ředitel UNIQA pojišťovny.  „UNIQA SafeLine navíc umí „číst“ trasy pojištěného vozidla a optimalizuje tak sazbu pojistného. Kilometry na dálnici se pak započítávají jen polovinou,“ vypočítává dále Zbyněk Veselý.

Služba hlídá vozidlo kdekoliv v Evropě a zaznamená průběh nehody

„UNIQA SafeLine nepřetržitě hlídá vozidlo a v případě jeho odcizení asistenční služba vozidlo ihned lokalizuje kdekoliv v Evropě. Letos jsme už zaznamenali dva úspěšné zásahy a ukradená auta se vrátila k majiteli za několik hodin. Produkt umíme doplnit i aktivním střežením nebo interaktivní elektronickou knihou jízd,“ komentuje hlavní funkce služby Ing. Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. „Systém umí i zaznamenávat časový průběh nehody a stává se tak užitečným svědkem pro další šetření havárie. Tento nový typ autopojištění je pro zákazníky i finančně výhodný. Pořízení a provoz je po celou dobu pojištění pro velkou část zákazníků havarijního pojištění zcela zdarma,“ doplňuje Martin Pajer.

Produkt UNIQA SafeLine je nabízen ve třech variantách, přičemž v základní variantě je inteligentní ochrana vozidla i posádky již zahrnutá v ceně havarijního pojištění KASKO KOMFORT a KASKO SUPER od UNIQA. Telematická jednotka SafeLine je instalována zdarma a zapůjčena zákazníkovi na dobu platnosti pojistné smlouvy.






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.