Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Aktuality z pojišťoven začátkem května
9.5.2013 | Zdeněk Bubák
Přinášíme Vám přehled aktualit z pojišťoven, které se objevily koncem dubna a začátkem května. Dozvíte se, koho nejvíce ohrožuje infarkt myokardu a jak se proti jeho následkům zajistit, zda pojistný trh v prvním čtvrtletí tohoto roku rostl nebo klesal, co za případy řeší ČP ASISTANCE a jak vypadá produkt zabezpečení vozidla i jeho posádky spojený s autopojištěním.
Infarkt myokardu nejvíce ohrožuje profesionální řidiče
Podle statistik pojistných událostí Pojišťovny České spořitelny infarkt nejčastěji postihne profesionální řidiče a zaměstnance v dopravě (15 % případů), následují manažeři (6 % případů) a úředníci (5 % případů). Řidiči onemocní nejdříve, v průměru ve 45 letech, úředníci kolem 50 let věku a manažeři ještě o pět let později. Z pohledu krajů jsou nejohroženější obyvatelé Moravskoslezského, Plzeňského a Jihomoravského kraje. Se zúžením tepen častěji bojují muži, a to v 84 % případů, nejrizikovější je kombinace obezity, kouření a vyššího věku.
Peníze z pojištění se nemocnému hodí
„Samotná hospitalizace dnes trvá jen velmi krátkou dobu. Pacienta, který je bez komplikací, pustí domů zhruba za 6 dnů, dochází pak jen na pravidelné kontroly. Následnou rehabilitaci v lázních mu stát neproplácí tak často jako dřív,“ říká Petr Kohoutek. „Klientům se proto hodí peníze z pojištění velmi vážných onemocnění. Jednorázově vyplacený obnos mohou použít právě na financování následné rehabilitace.“
V rámci životního pojištění si klienti mohou riziko infarktu pojistit. Kompletní varianta pojištění závažných onemocnění např. u Pojišťovny České spořitelny obsahuje 24 závažných onemocnění, základní varianta pak čtyři nejčastější z nich (rakovinu, mozkovou mrtvici, totální ledvinové selhání a infarkt). Pojištění velmi vážných onemocnění klienta chrání až do 65 let. Výše pojistné částky je limitována čtyřmi miliony korun.
Pojistný trh posiluje o desetiny procenta
Podle aktuálních údajů členů České asociace pojišťoven (ČAP) za 1. čtvrtletí letošního roku vzrostlo celkové předepsané pojistné meziročně o 0,4 % na 30,2 miliardy korun. V porovnání s výsledky za loňský rok, kdy došlo k poklesu o 0,1 %, je patrné mírné oživení trhu způsobené především růstem pojistného v rámci pojištění vozidel.
Neživotní pojištění stále meziročně mírně ztrácí. Předepsané pojistné oproti předchozímu období oslabilo o 0,4 %. „Tento výsledek je pro nás vlastně relativně dobrou zprávou. Ve srovnání s loňským rokem představuje zpomalení poklesu předepsaného pojistného, a to o jeden procentní bod,“ upozorňuje výkonný ředitel ČAP Tomáš Síkora a doplňuje: „Zejména snížení předpisu o 2,4 % u povinného ručení znamená pokračování nezbytné změny trendu započaté již v roce 2012, kdy tato oblast pojištění propadla o více než 5 %.“ Stejně tak předpis havarijního pojištění narostl o 0,3 %, což je také pozitivní změna ve srovnání s výsledkem 2,1% poklesu za celý rok 2012.
Životní pojištění roste srovnatelně jako v předchozím roce (+1,8 %). Posiluje význam smluv s běžně placeným pojistným (+1,7 %), které se na celkovém předpisu životního pojištění podílí částkou téměř 11 mld. Kč z celkové výše 11,6 miliardy korun. „Nadále však klesá množství uzavřených smluv životního pojištění. Přestože se průměrná výše pojistného na jednu pojistnou smlouvu stále zvyšuje, celkový počet smluv meziročně klesl o dalších 100 tisíc. Od konce roku 2009 jich ubylo na našem trhu o 554 tisíc,“ komentuje situaci Tomáš Síkora.
ČP ASISTENCE: první rok asistenčních služeb od České spořitelny pod vlastní střechou
Asistenční služba ČP ASISTENCE oslavila letos v březnu první výročí existence. Zpočátku poskytovala služby pouze motoristům, v průběhu loňského roku pak postupně rozšířila své aktivity i do oblasti majetkového, životního a cestovního pojištění. Za prvních dvanáct měsíců fungování pomohla klientům v téměř 30 000 případech, a to prostřednictvím technické, zdravotní nebo informační asistence. Kontaktní centrum ČP ASISTENCE přitom za rok obsloužilo téměř 180 tisíc telefonních hovorů.
„Klienti žádají asistenční služby převážně z povinného ručení a havarijního pojištění. Za posledních dvanáct měsíců jsme jen v České republice řešili 15 tisíc zásahů u motorových vozidel, z toho více než 9 tisíc z nich připadlo na pomoc při poruše. Přibližně 6 tisíc případů se pak týkalo pomoci po dopravní nehodě,“ říká Jaroslav Hanzlík, výkonný ředitel ČP ASISTENCE.
Nejčastěji asistenční služba řeší odtah vozidla
Motoristé u nás i v zahraničí nejčastěji řešili odtažení vozidla (více než 16 000 případů) a asistenci přímo na místě (3600 případů). „Z 85 % se na nás zatím obracejí majitelé osobních aut, následují případy týkající se nákladních vozidel a souprav nad 18 tun. Naše služby jsou samozřejmě dostupné i za hranicemi ČR, nejvíce jich během posledního roku využívali čeští řidiči v Německu, Francii a dále pak na Slovensku a v Rakousku,“ dodává Jaroslav Hanzlík.
ČP ASISTENCE v průběhu roku 2012 přidala do svého portfolia rovněž případy z cestovního pojištění, kterých bylo v období od listopadu 2012 do března 2013 téměř osm set. Co do četnosti zásahů se na třetí příčku s téměř šesti sty případy zařadily asistenční služby spojené s majetkovým pojištěním. Statistiky uzavírají případy zdravotní asistence (cca 450 případů).
Asistenční služby dnes Česká pojišťovna nabízí u pojištění motorových vozidel, majetkového, cestovního či životního pojištění. Jejich rozsah přitom odpovídá širokému spektru pojištění – od odtahu vozidla, jeho opravy na místě či vyproštění, přes pomoc zámečníka například při zabouchnutí dveří, tlumočení nebo vyhledání lékařského střediska při zdravotních komplikacích v zahraničí, až po aktivní preventivní program u životního pojištění či užitečnou úrazovou a zdravotní asistenci.
První pojištění, které může zachránit život
Společnosti UNIQA pojišťovna a Cebia uvedly na trh unikátní produkt UNIQA SafeLine pro zabezpečení vozidla i jeho posádky spojený s autopojištěním. Toto pojištění nové generace chrání nejen automobil před odcizením, ale především život a zdraví lidí v něm. Řada zákazníků získá tyto služby k běžnému autopojištění zdarma a ještě ušetří na pojistném. UNIQA SafeLine navíc optimalizuje pojistné - čím méně zákazník najezdí kilometrů, tím je pojistné nižší.
„Vozidlo je vybaveno inteligentím crash senzorem, který v případě závažnější nehody přivolá okamžitě pomoc. Další bezpečnostní funkcí je nouzové tlačítko (B-Call) napojené na asistenční centrálu. Když se například řidiči udělá nevolno nebo se jinak ocitne v nouzi, zmačkne toto tlačítko. V obou případech se s ním ihned spojí operátor. Pokud řidič nereaguje, protože je třeba v bezvědomí po havárii, je ihned na místo vyslána záchranná služba. V těchto situacích o záchraně zdraví nebo života často rozhodují minuty,“ vysvětluje Ing. Zbyněk Veselý, obchodní ředitel UNIQA pojišťovny. „UNIQA SafeLine navíc umí „číst“ trasy pojištěného vozidla a optimalizuje tak sazbu pojistného. Kilometry na dálnici se pak započítávají jen polovinou,“ vypočítává dále Zbyněk Veselý.
Služba hlídá vozidlo kdekoliv v Evropě a zaznamená průběh nehody
„UNIQA SafeLine nepřetržitě hlídá vozidlo a v případě jeho odcizení asistenční služba vozidlo ihned lokalizuje kdekoliv v Evropě. Letos jsme už zaznamenali dva úspěšné zásahy a ukradená auta se vrátila k majiteli za několik hodin. Produkt umíme doplnit i aktivním střežením nebo interaktivní elektronickou knihou jízd,“ komentuje hlavní funkce služby Ing. Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. „Systém umí i zaznamenávat časový průběh nehody a stává se tak užitečným svědkem pro další šetření havárie. Tento nový typ autopojištění je pro zákazníky i finančně výhodný. Pořízení a provoz je po celou dobu pojištění pro velkou část zákazníků havarijního pojištění zcela zdarma,“ doplňuje Martin Pajer.
Produkt UNIQA SafeLine je nabízen ve třech variantách, přičemž v základní variantě je inteligentní ochrana vozidla i posádky již zahrnutá v ceně havarijního pojištění KASKO KOMFORT a KASKO SUPER od UNIQA. Telematická jednotka SafeLine je instalována zdarma a zapůjčena zákazníkovi na dobu platnosti pojistné smlouvy.
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
V říjnu ceny povinného ručení vzrostly
Pojistné podvody v tomto roce - podvádí se častěji a v menších částkách
Novinky u majetkového pojištění Allianz
Dubnové informace z pojišťoven - nová aplikace pro mobily i zdražení povinného ručení
Únorové informace z pojišťoven
Žebříčky a přehledy:
Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
Spravovat nastavení cookies
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.