Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Evropské výrobce luxusního zboží spasila před krizí poptávka z Asie
20.6.2013 | Michal Bubák
Akciové trhy v posledních měsících utěšeně vzrostly, ale ve srovnání s dluhopisy jsou pořád ještě levné. Většina investorů však dosud není připravena přijmout riziko prudších výkyvů akciového trhu, kterých jsme čerstvě svědky od konce května.
A právě pro ně jsou určené investice do méně kolísavých oborů luxusního zboží a potravinářského průmyslu. I když se na první pohled zdá, že Evropané šetří a své utrácení omezují, díky poptávce z rozvíjejících se trhů by tyto sektory měly přinášet silný růst výnosů i v nadcházejících letech.
Výrobci luxusního zboží mají svá privilegia
Luxusní zboží se nachází v jednom z mála sektorů, ve kterém nejsou marže pod tlakem. Výrobci luxusního zboží se totiž mohou těšit z privilegia určování cen. Vstupní práh je velmi vysoko, jelikož silné značky mají oporu v dlouhé tradici a je těžké je sesadit z trůnu.
„Tento segment dosáhl v prvním čtvrtletí roku 2013 růstu výnosů o 8,75 %, což je mnohem lepší než ukazatel pro širší trh (růst o 2,5 %). V takovém případě není 15% prémie daného sektoru jistě přehnaná,“ říká Aleš Prandstetter, investiční stratég společnosti ČSOB Asset Management, a.s., investiční společnost.
V Číně si za evropský či americký luxus rádi připlatí
Recese v Evropě v současnosti odrazuje evropské spotřebitele od utrácení a nákupu luxusního zboží. Přesto se však samotné výnosy v Evropě drží na překvapivě dobré úrovni. Jasným příkladem je luxusní část automobilového průmyslu.
„Dalo by se říct, že tato sekce v Evropě a USA doslova povstala z popela. K dobrým výsledkům přispívá hlavně poptávka z rozvíjejících se trhů. Například v Číně, navzdory 17% DPH, 25% dani z luxusního zboží a omezení přidělování poznávacích značek dopravním prostředkům pomocí loterie, luxusní německé značky dosahují 50 % svého zisku,“ doplňuje Aleš Prandstetter.
Na rozvíjejících se trzích dále prospívá sektor potravin, nápojů a tabáku
V mnoha případech tyto trhy přináší potravinářským firmám růst zisku pohybující se v rozmezí 50 až 70 %. Je zřejmé, že jsou tyto firmy imunní vůči pomalejšímu hospodářskému růstu, protože výnosy i nadále rostou a i vývoj ziskové marže vypadá příznivě. Navíc klesající ceny potravinářských komodit jsou dobrou zprávou, protože ještě více povzbudí marže firem.
„Podtrženo a sečteno, tento sektor je i nadále sektorem s robustním růstem a nízkým nebezpečím prudkého pádu. Druhou stranou mince je fakt, že mnoho investorů o tom už ví, což znamená, že tato odvětvová skupina je teď velmi drahá,“ uzavírá Aleš Prandstetter.
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
UNIQA účastnické fondy pod lupou: Jaká je jejich aktuální výkonnost?
Nikdy není pozdě začít. Investiční strategie pro starší investory
Zlatá Koruna vybrala nejlepší bankovní produkty tohoto roku
Mezinárodní cestovní ruch jako stabilní a stále významnější zdroj ekonomického růstu
Banky se zbavují „papírových“ zlatých rezerv. Investoři se však skutečného zlata nebojí
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
Spravovat nastavení cookies
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.