Žebříčky Přehledy

ČSOB poodhalila informace o tom, jak pečuje o superboháče


22.11.2013  |  Zdeněk Bubák

V ČSOB se o bohaté lidi s volnými zdroji od 10 milionů korun stará tým bankéřů z tzv. Privátního bankovnictví. To má své pobočky nejen v Praze, ale i ve všech regionech ČR. Zhruba 100 bankéřů tak pečuje o více než 5 tisíc klientů. Tím se ČSOB podílí asi 30 procenty jak na objemu spravovaných aktiv všech podobných osob v rámci ČR, tak na počtu těchto osob, a je jedničkou na českém trhu. Za to si ČSOB letos vysloužila titul Privátní banka roku.


Klienti podle banky nejvíce oceňují diskrétnost a ochranu jejich majetku. Nechtějí, aby ztrácel na hodnotě. Banka se stará nejen o investice klientů, ale spravuje i jejich bankovní účty a běžné bankovní operace. Bonbónkem navíc jsou pak Concierge služby, které umožňují na telefonické zavolání získat ihned služby, jako jsou zajištění hotelu, odvoz na nějaké místo apod.

Od roku 2007 rostl objem spravovaných aktiv v rámci Privátního bankovnictví ČSOB o 8 % ročně. Počet klientů Privátního bankovnictví ČSOB se zvyšoval jen o 2 % ročně.

Mezi klienty Privátního bankovnictví ČSOB převažují s 35 % majitelé společností. 24 % pak tvoří osoby samostatně výdělečně činné, 15 % top manažeři, 14 % ti, co už své firmy prodali, a z takto utržených peněz žijí, 7 % restituenti, 4 % rodinní příslušníci uvedených skupin a jen 1 % jsou známé osobnosti (sportovci, zpěváci apod.).

Bohatí nejen o své peníze pečují, ale dávají je také na charitu



Podle ČSOB na dobročinné účely v Česku přispívá 85 % bohatých lidí, a to jak příležitostně, tak pravidelně (36 %). Nejraději tyto osoby poskytnou věcné dary určené na konkrétní účel, aby viděly, kde přesně jejich peníze skončily a jak pomohly. Druhou oblíbenou formou je finanční podpora nadace nebo nadačního fondu. „Lidé se nejčastěji rozhodují podle toho, co jim doporučí jejich rodina, přátelé a známí. Velká část je také oslovována napřímo ze strany dobročinných organizací nebo zájemců o podporu,“ doplňuje způsob výběru charitativní činnosti Martin Kosobud, výkonný ředitel ČSOB Private Banking, a dodává: „Klienti se při konečném rozhodování soustředí na zaměření projektu (36 %) a také na efektivitu využití darovaných prostředků (32 %).“

Další možností, kterou bohatí rádi využívají, je charita ve spolupráci s jejich privátní bankou. Banka má tým lidí, který se pak postará, aby peníze skončily tam, kde pomohou nejvíce. Nejčastěji se peníze dostanou k ohroženým dětem nebo do zdravotnictví. Další, sice menší, ale stále podstatná část prostředků, putuje k seniorům či k sociálně slabším osobám. Menší část pak do kultury a sportu nebo na ochranu zvířat.

Rozdělení peněz na charitu podle cílové skupiny:
  • pomoc ohroženým dětem - 26 %
  • zdravotnictví - 26 %
  • sociální oblast, zejména senioři - 18 %
  • kultura - 9 %
  • sport - 7 %
  • ochrana zvířat - 5 %
  • ostatní - 2 %

Novinka - Karta dobré vůle



ČSOB přijde od ledna s novou debetní kartou v černém provedení, kterou nazvala Karta dobré vůle. Ta umožní 0,6 % z transakcí prováděných touto kartou, věnovat na charitu. Jde o peníze, které by jinak získala banka společně s karetní společností, ale místo toho je věnuje potřebným. Klient za kartu nic platit nebude, což není úplně obvyklé, protože ostatní prestižní karty bývají obvykle velmi drahé.

„Od příštího roku budou mít klienti ČSOB možnost platit speciální kartou World Elite, která bude z každé transakce odvádět 0,6 % na charitu,“ vysvětluje možnosti snadné pomoci dobročinným organizacím Tomáš Jelínek, ředitel teplické pobočky ČSOB Private Banking. Získané finanční prostředky budou rozděleny mezi Výbor dobré vůle, Nadaci charty 77, Nadační fond Českého rozhlasu, Nadaci VIA a Člověka v tísni.






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.