Spotřebitelské úvěry FÉR půjčku a FÉR konsolidaci nabízí Sberbank přes nový distribuční kanál – eShop. Banka tímto krokem reaguje na stále rostoucí oblibu využívání on-line kanálů při prodeji jednotlivých produktů.
Potvrzený rostoucí zájem občanů o půjčky a stále zostřující se konkurenční prostředí v oblasti jejich nabídky vede společnosti, které je poskytují, k implementaci nových prodejních prvků, kterými jsou schopny strhnout pozornost potencionálních zájemců na svou stranu.
Kromě marketingových pobídek, jakými jsou teď velmi oblíbené odměny za řádné splácení úvěru, začínají banky nabízet i pohodlnější způsoby sjednání úvěrů.
Banky zavádějí kalkulačky, on-line formuláře a nově i eShopy
Všechny banky umožňují zájemcům o úvěr na svých stránkách zjistit orientační propočty svých spotřebitelských úvěrů a to i úvěrů určených ke konsolidaci předchozích půjček (kromě Optimální půjčky KB).
Téměř každá banka má na svých stránkách on-line formuláře pro žádosti o spotřebitelské úvěry
Prostřednictvím eshopů nabízí své produkty již Česká spořitelna, UniCredit Bank a nově Sberbank. Doručení a podepsání dokumentů ke spotřebitelským úvěrům prostřednictvím kurýra nabízejí Air Bank, Citibank, Equa bank, Sberbank a ZUNO Bank.
Jak funguje eShop Sberbank? Úvěr ideálně do 3 dnů
Nový eShop Sberbank každému žadateli sdělí, zda splňuje podmínky pro půjčku, spočítá mu cenu, a pokud se potencionální klient pro půjčku rozhodne, navštíví jej kurýr s příslušnými dokumenty. Při sjednávání úvěru přes eShop musí klient vyplnit detailní formulář včetně rodného čísla, čísla identifikačních dokladů a informací o zaměstnavateli.
Postup sjednání produktů popisuje následující obrázek:
Zdroj: Sberbank
V ideálním případě bude tak možné získat spotřebitelský úvěr během tří dnů.
Při sjednávání produktů v eShopu je možné do žádosti nahrát i obrázek občanského průkazu.
Sberbank CZ - reklamní spot - FÉR půjčka - jaro 2014
Autor: Sberbank
Dvě třetiny lidí si porovnávají různé nabídky půjček
Před spuštěním nového eShopu si nechala Sberbank vypracovat exkluzivní průzkum, který ukázal, že:
- 2/3 lidí tvrdí, že půjčka patří dnes k normálnímu způsobu života
- 69 % si porovnává různé nabídky a vybírá nejlepší variantu
- 77 % preferuje nabídku bank před nebankovními společnostmi
- pro 61 % klientů je nejdůležitějším faktorem při rozhodování úroková sazba, těsně za ní je celkový objem přeplacených peněz, možnost předčasného splacení a vedení i zpracování úvěru bez poplatků
- pro 1/3 dotazovaných je důležitá rychlost a jednoduchost vyřízení půjčky bez zbytečného papírování.
- 70 % klientů láká možnost vyřídit úvěr on–line (určitě by tuto možnost využilo 21 % a 49 % by o ní uvažovalo)
Největší vůli vycházet klientům vstříc, co se týká zjednodušování postupu při uzavírání úvěrových smluv, vykazují malé banky. Tyto společnosti prakticky celé fungují v systému on - line. Některé větší společnosti se snaží do své nabídky zaimplementovat moderní prodejní prvky, přesto potřebují mít klienta při podpisu smlouvy na pobočce.