Žebříčky Přehledy

Spořicí účet pro shopaholiky se sazbou 3 procenta


7.5.2014  |  Zdeněk Bubák

mBank aktuálně začala nabízet nový produkt z oblasti spoření. Ten se výrazně odlišuje od spořicích produktů ostatních bank tím, že naspořené peníze úročí sazbou 3 %, kterou na spořicích účtech nenabízí žádná jiná banka nebo záložna, ale i způsobem, jak spoříte. Peníze neukládáte ani jednorázově a ani pravidelně, nýbrž vám na spořicí účet přikapávají zároveň s každou platbou.


mBank je sice radikálním inovátorem spořicího modelu v Česku, ale není v peletonu bank, které se u svých vkladových produktů snaží něco změnit, sama.

Během posledních 14 dní upravilo svou nabídku v této oblasti hned několik bank. Nový produkt představila Sberbank. Raiffeisenbank a Era / Poštovní spořitelna upravily nabídku stávajících produktů.

mSpoření - automat na spoření z dílny mBank



Novinka od mBank, na kterou jsme upozornili v záhlaví článku, se jmenuje mSpoření. Jedná se o účet pro pravidelné ukládání drobných částek, kdykoliv klient něco zaplatí. Do systému jsou zahrnuty jak platby debetní a kreditní kartou, tak odchozí jednorázové platební příkazy. Platby trvalým příkazem, inkasem nebo prostřednictvím SIPO do mSpoření nepřispívají.

Způsob spoření si volí klient sám a má na výběr z následujících možností:
  • zaokrouhlení na celé stokoruny – rozdíl mezi placenou částkou a částkou zaokrouhlenou nahoru na celých 100 korun se odvede na spořicí účet. Pokud je výše platby násobkem 100, odejde na spoření částka 50 Kč. Při platbě nižší nebo rovné 100 Kč se na spoření žádná částka neodvádí
  • procento z transakcí  - spořící částka se vypočítává jako procentuální hodnota z dané platební transakce v rozsahu od 1 do 10 %
  • fixní částka – spoří se stále stejné částky mezi 10 až 50 Kč, které se odvádějí při každé platbě

Částky odečtené z transakcí se odepisují z osobního účtu mKonto, ke kterému se mSpoření zakládá. V praxi to vypadá tak, že zaplatíte obchodníkovi například 1 125 korun, z účtu se Vám strhne 1 200 korun a na spoření Vám odejde z této transakce 75 korun (toto platí pro první variantu využívající zaokrouhlování). Peníze z mSpoření můžete kdykoliv použít. Založení mSpoření probíhá přes internetbanking, kde si vyberete metodu spoření (viz výše). Tu můžete navíc kdykoliv změnit.

Úroková sazba, která dnes ohromí: 3 % p.a.



Banka se rozhodla nový spořicí účet úročit roční úrokovou sazbou 3 %. Ale uvedená sazba platí jen do objemu 300 tisíc korun (včetně). To souvisí s tím, že spořicí účet není určen pro klienty, kteří chtějí vložit na vklad vyšší částku a nechat ji výhodně zhodnotit. Naopak částka postupně roste podle počtu, případně objemu, provedených plateb. Celý úrokový model je zde:
 
Kreditní zůstatek na účtu Úroková sazba
0 – 300 000 Kč 3,00 % p.a.
300 000,1 Kč a více 0,40 % p.a.
 

Jak banka došla k úrokové sazbě 3 % p.a.?



Zeptali jsem se vedoucího produktového oddělení mBank Bronislava Dvořáčka, proč banka zvolila právě úrokovou sazbu 3 % p.a. a zda není příliš vysoká. Aktuálně tak vysokou úrokovou sazbu žádná banka na svém spořicím účtu nenabízí (nejblíže je se Spořicím účtem Waldviertler Sparkasse Bank se 2 % p.a. a pak sama mBank s eMAX Plus s 1,75 % p.a.).

Finparáda.cz: Jak jste k úrokové sazbě 3 % p.a. došli a počítáte s tím, že ji budete v budoucnu nějak měnit?
„Úrokovou sazbou chceme odměňovat chování klientů. Sledovali jsme dlouhodobě trend vývoje úspor, vývoj sazeb apod. Samozřejmě víme, že dnes sazby klesají. Na druhou stranu si vážíme klientů, kteří nás používají jako hlavní banku, posílají platby, platí našimi kartami. Za to jsme je chtěli odměnit. Produkt mSpoření je určen pro malé částky a tím si můžeme na těchto malých úsporách dovolit takovouto vysokou sazbu. Sazba určitě není neměnná. Ideálně bychom chtěli držet sazbu u tohoto produktu na dvojnásobku trhu, který je nyní zhruba na 1,3 až 1,5 % p.a. Bude záviset i na tom, jak klienti budou tento produkt využívat.“

Finparáda.cz: Jakých objemů by tento produkt mohl dosáhnout?
„Překvapilo mě, že když jsme produkt mSpoření spustili 30. dubna, tak si o něj za první dva dny požádalo okolo 3 tisíc zájemců, a to jsme jej nikde nepropagovali. Jsem sám zvědav, jaký bude další vývoj, když je produkt navíc podpořen televizní kampaní. Pokud klienti nějak významně nezmění své transakční chování, očekáváme objem získaný prostřednictvím tohoto produktu v řádu 100 milionů korun.“

Nabídku nového spořicího produktu banka podporuje marketingovou kampaní:
mBank reklama na mSpoření
Autor: mBank


Produkt vznikl původně v mateřské společnosti mBank v Polsku pod názvem mSaver, kde měl velký úspěch. Současně se produkt nabízí i na Slovensku a zde se jmenuje mSporenie.

Spoření pro aktivní klienty



Cílovou skupinou pro mSpoření jsou lidé, kteří nejsou schopni pravidelně spořit a současně rádi nakupují. Není tedy zaměřen na masového klienta, ale na užší skupinu lidí. Nabídkou mSpoření dává banka jasný signál, o jaké klienty usiluje. Nejde jí jen o přilákání pasivních klientů, kteří v očekávání výhodnějšího zhodnocení svých financí vloží své prostředky do banky a tím považují její nabídku za využitou, ale má zájem o aktivní klienty, kteří budou využívat její další produkty.

Plány mBank pro rok 2014



Kromě nového spoření banka představila i své plány na letošní rok. V současnosti nové internetové bankovnictví, které banka uvedla na trh v únoru letošního roku, používá jako jediné 54 % klientů (o novém internetovém bankovnictví mBank jsme psali zde). Banka nyní pracuje na novém mobilním bankovnictví, které by podle banky mělo být nejlepší na českém trhu.

Více se o plánech mBank dozvíte v následujícím videu, ve kterém hovoří Bronislav Dvořáček, vedoucí produktového oddělení mBank:
Bronislav Dvořáček, vedoucí produktového oddělení mBank, hovoří o plánech mBank pro letošní rok
Autor: Finparáda.cz


S čím přišla v oblasti spoření v poslední době konkurence?



Nový spořicí účet nabízí i Sberbank. Ten je zajímavý svou garancí úrokové sazby pro vybrané pásmo. Tím, že banka uplatňuje u produktu skládané úročení a výhodnou úrokovou sazbu poskytuje až od 0,5 mil. Kč, je její produkt vhodný zejména pro spoření vyšších částek (více o Spořicím účtu GARANCE od Sberbank zde).

Spořicí účet GARANCE je určen jak fyzickým osobám, tak i podnikatelům a právnickým osobám s ročním obratem do 25 milionů korun. Je poskytován bez jakýchkoliv dodatečných podmínek a je veden v korunách.

Pásmo Úroková sazba
do 499 999 Kč 0,43 % p.a.
od 500 000 do 2 500 000 Kč 1,43 % p.a.
od 2 500 001 Kč 0,01 % p.a.

Parametry Spořicího účtu GARANCE:
  • zdarma sjednání a vedení
  • zdarma Online Banking
  • bez výpovědní lhůty
  • garance úrokové sazby pro vklady od 0,5 do 2,5 mil. Kč do konce roku 2015
Raiffeisenbank aktuálně upravila úrokové sazby, zredukovala výpovědní lhůty a stanovila nové podmínky pro přiznání bonusu u výpovědní lhůty 21 dní s bonusem. Banka poskytuje svůj spořicí účet eKonto Flexi jako jedna z mála bank s výpovědní lhůtou. Tato skutečnost ho poměrně značně znevýhodňuje ve srovnání s nabídkou ostatních bank. Sazba ve výši 1,5 % je zajímavá, ale pouze pro aktivní klienty banky.

Parametry spořicího účtu eKonto Flexi:
  • nově se poskytuje pouze s výpovědní lhůtou 14, 21 a 22 dní (původně i 1, 6 a 12 měsíců)
  • nově pouze 3 pásma (původně 5)
  • snížení úrokových sazeb pro výpovědní lhůtu 21 a 22 dní                                                                                                                                      
Částka v Kč / sazba p.a. 0 – 499 999 500 000 – 4 999 999 5 000 000 – 29 999 999
výpovědní lhůta 14 dní 0,30 % 0,90 % 0,90 %
výpovědní lhůta 21 dní 0,30 % 0,30 % 0,01 %
výpovědní lhůta 21 dní s bonusem* 1,50 % 1,50 % 0,01 %
výpovědní lhůta 22 dní 0,30 % 0,01 % 0,01 %
* Nárok na bonus 1,2 % p.a. je podmíněn aktivním využíváním účtu eKonto (kreditní obrat na účtu nejméně ve výši 15 000 Kč a zároveň alespoň tři odchozí platby z účtu měsíčně)






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.