Žebříčky Přehledy

Do pojištění se budou stále více prosazovat moderní technologie, říká finanční ředitelka UNIQA pojišťovny


25.8.2014  |  Zdeněk Bubák

Pokud byste chtěli získat více informací o pojišťovně UNIQA, máte nyní jedinečnou příležitost. Pozvali jsme k rozhovoru finanční ředitelku této pojišťovny Lucii Urválkovou. Zajímalo nás, jaké produkty UNIQA pojišťovna nabízí, v čem se liší od konkurence či jakým způsobem je distribuuje ke svým klientům. Kromě toho se dozvíte, jaké hrozby v současnosti pojistný trh trápí.


Finparáda.cz: Mohla byste našim čtenářům blíže představit vaši pojišťovnu? Jak dlouho na českém trhu působí a jaké má zázemí?

UNIQA pojišťovna působí na českém trhu již 21 let. Založena byla „na zelené louce“ pod názvem Česko-rakouská pojišťovna, a. s. Patří do rakouského evropského koncernu UNIQA Insurance Group s aktivitami na dvaceti trzích. Jeho dceřiná společnost, UNIQA International AG, je naším jediným akcionářem. V roce 2001 jsme převzali název naší mateřské společnosti UNIQA. UNIQA je univerzální pojišťovnou s kompletním portfoliem produktů životního i neživotního segmentu pro retail i firemní klientelu. Roční objem předepsaného pojistného se blíží šesti miliardám korun a řadíme se tak aktuálně na osmé místo na pojistném trhu.

Vlajkovou lodí pojišťovny UNIQA je Rizikové životní pojištění s dividendou



Finparáda.cz: Jaké jsou tzv. vlajkové lodi mezi vašimi produkty? Ve kterých typech produktů má vaše pojišťovna silné postavení, případně které konkrétní produkty v rámci jednotlivých typů jsou nejoblíbenější mezi klienty a jaké u nich vidíte výhody oproti konkurenci?

Jak jsem zmínila, nabízíme jak životní, tak i majetkové pojištění, v němž máme delší tradici i silnější pozici.

Vlajkovou lodí UNIQA v pojištění osob je Rizikové životní pojištění s dividendou. Jedná se o celoživotní flexibilní program zahrnující komplexní řešení rizik jedince i rodiny v různých životních fázích, které je dále rozšířeno o možnost investiční složky.

Silné postavení má UNIQA i v autopojištění. V havarijním pojištění zaujímáme čtvrté místo na českém pojistném trhu. Absolutní špičku přinesla UNIQA ve využití telematiky v pojištění vozidel se svou sofistikovanou asistencí SafeLine. Ta umí nahlásit sama nehodu do asistenční centrály, hlídá zaparkované vozidlo a ještě optimalizuje platbu pojistného podle najetých kilometrů.

Velmi dobře se nám aktuálně také daří v majetkovém pojištění občanů s produkty vylepšenými podle aktuálních potřeb trhu. Významným segmentem je taktéž pojištění průmyslových podniků a velkých korporací, které v některých případech rizika cedujeme na další pojišťovny.

Mezi přednosti UNIQA patří korektní, kvalitní a rychlá likvidace pojistných událostí



Mezi významné přednosti UNIQA řadíme korektní, kvalitní a rychlou likvidaci pojistných událostí. Tuto sféru považujeme za klíčovou. Pojištění je specifické v tom, že je vlastně budoucím závazkem nebo příslibem pomoci v době, kdy to bude zákazník v nějaké nepříznivé situaci potřebovat. Pojistná událost je z pohledu klienta vysoce stresovým okamžikem a naším úkolem je v té chvíli co nejúčinněji pomoci. Pravidelně provádíme průzkum, jak jsou zákazníci s vyřízením škody v naší společnosti spokojeni. Zatím nám vychází, že více než osm z deseti hodnotí proces pozitivně. A takový spokojený klient je loajální i do budoucna.

Finparáda.cz: Jaký způsob distribuce produktů vaše pojišťovna používá, případně jaký je podíl prodeje jednotlivých kanálů?

UNIQA pojišťovnu mohou klienti navštívit přibližně 160 prodejních místech po celé České republice. Distribuce UNIQA je multikanálová, tzn., že stojí na čtyřech stabilních pilířích. Tvoří je prodeje přes makléřské společnosti, včetně strukturovaného prodeje (asi 50 %), zmíněná vlastní síť prodejních míst (asi třetina pojistného), spolupráce s bankou a odbyt pojištění přes její přepážky (mezi 5 a 10 %) a ostatní prodej pojištění (leasingové společnosti, centrální business a prodejní call centrum).

Finparáda.cz: Můžete nám něco říct o vašich klientech (počty, segmenty apod.)?

V současné době máme přibližně 720 000 pojistných smluv. Největší díl připadá na pojištění vozidel a potom na pojištění osob. Naším cílem je komplexní pojištění klientů ve všech oblastech. To je pochopitelně pohodlnější jak pro ně samotné, ale samozřejmě výhodné i pro naši společnost. Těší nás, že z pravidelného marketingového výzkumu vyplývá, že čtyři z pěti našich klientů by doporučili naše služby svým známým a přátelům.

Hlavním problémem současnosti je nevyřešená reforma ve zdravotnictví a nedotažená penzijní reforma



Finparáda.cz: Jaké jsou aktuální hrozby nebo negativní trendy pro pojistný trh v České republice?


V současné době je hlavním problémem nevyřešená reforma ve zdravotnictví a nedotažená penzijní reforma. Obě tyto sféry byly a jsou dobrou příležitostí pro zapojení komerčních pojišťoven. Ty navíc mají své mateřské společnosti převážně v západních zemích, kde jsou v této sféře o hodný kus před námi, takže by nic nebránilo transferu know-how a kapacit.

Dosavadní reformní pokusy byly spíše jen náznakem a většinou zkrachovaly na tom, že vláda byla slabá a nemohla prosadit nic zásadního. Pokud se to někdy i povedlo, opatření smetla další garnitura, která měla jiný stranický dres, a negovala tudíž vše předešlé. Budou-li politici i nadále takto krátkozrací a nedokážou-li jednat s perspektivou delší, než je volební období, těžko se dočkáme obratu… A to je škoda, protože potenciál tady určitě je.

Do pojištění se budou stále více prosazovat moderní technologie



Finparáda.cz: Jak se v nejbližší budoucnosti budou měnit produkty pojišťoven obecně a co chystá za novinky vaše pojišťovna?
 
Uvidíme, co praxe přinese v souvislosti se zavedením nového Občanského zákoníku a také v souvislosti s uvažovanou novelizací zákona č. 38/2004 Sb., O pojišťovacích zprostředkovatelích a samostatných likvidátorech. Právní normy a regulace jsou asi největšími objektivními faktory dalšího směřování českého pojišťovnictví.

Určitě bude i nadále trvat silný konkurenční boj, z něhož bude těžit zákazník. Pojištění je stále všestrannější, umí lépe reagovat na individuální zájmy jednotlivce a nabízí zpravidla nějakou přidanou hodnotu, zejména v oblasti asistenčního servisu. Tento trend zůstane jistě zachován i do budoucna. Stále více se budou do pojištění prosazovat moderní technologie. Stačí jen sledovat, jak rychle poskytly za poslední dva tři roky pojišťovny svým klientům možnost komunikovat s nimi přes internet, sjednávat pojištění nebo hlásit škody přes mobilní aplikace, apod.

V UNIQA pojišťovně chceme ještě více uchopit segment pojištění podnikatelů a živností a zatraktivnit pro tuto cílovou skupinu naše pojistné produkty.

Dále si chceme dále upevnit naši pozici v oblasti pojištění osob i v oblasti majetkového pojištění občanů.

I nadále budeme spoléhat na multikanálový odbyt, a tudíž budeme dále budovat naši vlastní obchodní službu i vztahy s obchodními partnery.






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.