Žebříčky Přehledy

Pojišťovny koncem srpna - co nabízejí, o čem informují?


29.8.2014  |  Zdeněk Bubák

Podívejte se na aktuální zprávy z pojišťoven. Kolik si myslíte, že stojí průměrně ambulantní ošetření v cizině? Čekali byste 8 tisíc korun? ČSOB Pojišťovna rozjíždí novou mediální kampaň, která by měla podpořit životní pojištění a pojištění majetku. Další informace se pak týkají kontroly zdraví přes mobilní telefon, počtu úmrtí cyklistů, zodpovědnosti řemeslníků za škody, asistencí při cestách a nového on-line pojištění.



Cena za ošetření v cizině stále roste. Průměr je dnes 8 tisíc korun!


Cestovní pojištění není důležité jen na úhradu ošetření za úrazy a nemoci, ale i jako obrana proti některým praktikám neseriózních zdravotnických zařízení. Počet onemocnění a úrazů, které klienti Allianz dosud nahlásili ze svých zahraničních cest, je posledních pár let zhruba srovnatelný. Co se však dramaticky mění, je cena za ošetření. Průměrné plnění za normální ambulantní ošetření bylo loni kolem 6 tisíc Kč, letos je to již téměř 8 tisíc, průměrná cena za hospitalizaci se také zvýšila zhruba o 10 % a pohybuje se kolem 55 – 60 tisíc Kč.

Mezi nejnákladnější země patří Egypt, výrazně dražší ošetření také nárokovala zdravotnická zařízení z Turecka, Řecka, ale i Itálie. Drahé služby ale nejsou tím nejhorším, co nemocného může v nemocnicích světa i Evropy potkat.

„Stává se i to, že po pacientech zdravotnická zařízení chtějí peníze v hotovosti, a dokud je nedostanou, používají i velmi specifické praktiky, hraničící až s vydíráním. Odmítají pacienty z nemocnice propustit, nebo dokonce zabaví cestovní doklady. Za pojištěné cestovatele vyřídí garanci plnění asistenční služba, která má také možnost ověřit rozsah vyšetření, jež pacient podstoupil, i to, zda byla adekvátní jeho potížím, což laik nedokáže,“ uvádí Zuzana Nová z Allianz Assistance.

„Naši lékaři nejčastěji v Turecku řešili tradiční zažívací potíže s průjmy a zvracením, solární ekzém, záněty uší a močových cest, nebo angíny či horečnaté stavy. Volali také turisté s úrazy, ale naštěstí nebyly nijak závažné,“ připomíná některé z událostí Jaroslava Kratochvílová z oddělení cestovního pojištění Allianz. „Pro komunikaci s klienty jsme používali hlavně telefon, ale k dispozici jsme měli i skype, nebo jsme si posílali textové zprávy – například chtěli napsat, jak se jmenuje místní lék na průjmová onemocnění. Většině pacientů stačilo pouze uklidnění, že podobné příhody jsou v této zemi běžné a během dvou dnů odezní. Další jsme navštívili v jejich hotelích a jejich stav sledovali do úplného vyléčení, nebo odjezdu,“ uvedl MUDr. Jan Kocanda, který o tomto víkendu Alanyi po měsíční službě opustí.

Mezi nejčastější destinace, ze kterých v prázdninových měsících turisté hlásili zdravotní problémy, patřily o prázdninách Turecko, Řecko, Egypt, Bulharsko a Chorvatsko. Za dva měsíce bylo založeno přes 1 400 spisů o ošetření nebo hospitalizaci, telefonátů s tématem cestovního pojištění zaznamenala asistenční služba téměř pět tisíc. Dobrou zprávou je, že zatím Allianz neeviduje žádné úmrtí v zahraničí.

ČSOB Pojišťovna spouští novou reklamní kampaň: „Pojištění je dobrá rada“



Novou reklamní kampaň s podtitulem „Pojištění je dobrá rada“ spouští od 1. září 2014 ČSOB Pojišťovna. Kampaň se objeví na televizních obrazovkách, billboardech, v tisku a byla vytvořena i speciální webová stránka. Po prodejní stránce se kampaň zaměří především na podporu životního pojištění a pojištění majetku a odpovědnosti. Po dobu trvání kampaně je její součástí i akční nabídka pro klienty v podobě dárků za sjednání smlouvy, kterými jsou osvětlení na kolo a poukaz na roční cestovní pojištění.

„V rámci kampaně upozorníme především na důležitost kvalitního poradenství. Péče o klienta je pro nás na první místě, velký důraz klademe i na to, aby obchodní partnerství mezi námi a klientem bylo pro naše zákazníky co nejjednodušší,“ vysvětlil obchodní ředitel ČSOB Pojišťovny Dušan Quis.

ČSOB Pojišťovna - kampaň

Do čtyř let bude své zdraví přes chytrý telefon kontrolovat každý druhý uživatel



Podle studie poradenské společnosti A.T. Kearney bude v příštím roce každý sedmý majitel chytrého telefonu nebo tabletu používat aplikaci na sledování zdravotního stavu. Do roku 2018 by pak měl své zdraví monitorovat pomocí smartphone dokonce každý druhý. Mezi top 15 nejstahovanějšími aplikacemi, které eviduje O2, se umístila aplikace pro monitoring srdečního tepu nebo aplikace měřící úroveň hluku v okolí člověka, tedy jeden z hygienických faktorů ovlivňujících lidské zdraví.

Doposud byly mobilní aplikace zaměřené na kontrolu zdraví většinou velmi jednoduché, uživatel do nich musel fyzicky zadat vstupní data – jako například věk, váhu, pohlaví nebo krevní skupinu – aby mu aplikace vyhodnotila jeho zdravotní stav. „Byznys se ale v tomto odvětví dynamicky vyvíjí, a především technologičtí giganti, jako Apple, Samsung nebo Google přinášejí stále sofistikovanější způsoby vyhodnocování zdravotního stavu, které čerpají data průběžně z různých senzorů umístěných na těle,“ vysvětluje Peter Kováčík, principal A.T.Kearney, který je specialistou v oblasti IT a telekomunikace.

Další skutečností, vedle přesného průběžného senzorického snímání, která může zdravotní aplikace posunout dál, je využití dat, kterými nyní disponují pojišťovny, nemocnice nebo jednotliví lékaři. „Kdyby veškerá zdravotní dokumentace byla umístěna online a měly by k ní přístup třetí strany – tedy například tvůrci aplikací – mohly by zdravotní aplikace získat další cenná vstupní data. V současné situaci se jedná spíš o teoretickou úvahu, ale třeba jednou převládne názor, že by člověk měl mít možnost se svými zdravotními daty libovolně nakládat, a lékař by je tak na jeho pokyn nahrál do cloudu, kde by byla se souhlasem pacienta k dispozici komukoliv odkudkoliv,“ hodnotí možný vývoj Peter Kováčik z A.T. Kearney.

Že by mobilní aplikace zaměřující se na hlídání zdraví mohly mít úspěch, potvrzuje lékař z interního oddělení Nemocnice Nové Město na Moravě MUDr. Pavel Vávra: „Čím dál častěji přichází pacienti, kteří si na základě informací z internetu identifikovali nějakou chorobu nebo problém. Na jednu stranu jsou takoví pacienti často neodbytní a nenechají si vymluvit, že danou nemoc prostě nemají, a s lékařem se doslova hádají, což je dost úsměvné. Na druhou stranu je ale dobře, že takoví lidé k lékaři přijdou, protože se skutečně může stát, že takový problém mají. Pokud budou existovat chytré aplikace, které pomohou zdravotní stav lidí monitorovat, může to být jeden ze způsobů předcházení zdravotním problémům.“

Každý týden zemře jeden cyklista



Podle statistiky Pojišťovny České spořitelny dvacet procent všech nahlášených zranění z nehod cyklistů končí úmrtím, a to v důsledku závažných poranění neslučitelných se životem – obvykle vícečetných poranění nebo poranění hlavy s krvácením do mozku. Nejčastějším zraněním při pádu z kola jsou povrchové odřeniny, lehký otřes mozku, zlomenina klíční kosti, distorze páteře, krvácení do mozku a zlomeniny končetin.

„Síla srážky cyklisty jedoucího rychlostí 15 km/hod. s autem, které jede 35 km/hod., odpovídá pádu z výšky 10 metrů. Jistě si každý umí představit fatální následky takové srážky,“ říká Petr Kohoutek, ředitel úseku pojištění Pojišťovny České spořitelny. „S pomocí ochranných přileb lze mnoha závažným zraněním předejít. Jedná se například o frakturu lebky, zranění měkkých částí hlavy a v polovině případů také o poškození mozku.“

Podle statistik Policie ČR přišlo v roce 2013 o život 58 cyklistů, těžce bylo zraněno 462 osob. Každý týden zemře jeden cyklista a každý den se alespoň jeden vážně zraní. Pojišťovna České spořitelny na FLEXI životním pojištění s krytím rizika úrazu a jeho trvalých následků řeší každoročně desítky pojistných událostí cyklistů. Mezi úrazy dětí a dospělých převládají lehčí zranění.

Každému pátému úmrtí by ale dokázala zabránit helma, kterou klient v době pádu nebo srážky na hlavě bohužel neměl.

Omyl živnostníků: malý byznys neznamená malé škody



Zatímco u advokátů, lékařů a dalších profesí zákon přímo ukládá chránit se pojištěním profesní odpovědnosti, u mnoha živnostníků jde o jejich vlastní volbu. Přitom i oni se vystavují enormní odpovědnosti za finanční škody nebo za škody na zdraví a majetku. „Často se u nich setkáváme s neoprávněným očekáváním, že škody způsobené při jejich podnikání budou zrovna tak malé jako jejich byznys. Ve skutečnosti jsou schopni na svá bedra naložit škody za statisíce i miliony korun, například kvůli chybě instalatéra nebo kvůli nedbalosti. Nesprávným rozhodnutím tak mohou zatížit své rodiny i na desítky let,“ upozorňuje Lucie Ponertová, produktová ředitelka Slavia pojišťovny, a uvádí několik příkladů z praxe.

Slavia pojišťovna eviduje případ automechanika, který nechal omylem v motorovém prostoru položený hadr. Vlivem zahřívání během jízdy se tento hadr vzňal a požár se následně rozšířit na celé vozidlo. Škoda na autě značky BMW se vyšplhala na 400 tisíc korun. Protože měl automechanik uzavřené pojištění odpovědnosti podnikatele, uhradila za něj tuto škodu pojišťovna. Značné finanční těžkosti si může přivodit také nepojištěný instalatér, který provede u klienta například chybu ve spoji během instalace potrubí. To praskne a vytopí sousedy o patro níže, kde voda poničí stěny, nábytek a drahé domácí vybavení. Obecně proto platí, že každý živnostník by měl zvážit nejen rizika, ale také výši limitu pojistného krytí. To by mělo odpovídat charakteru jeho klientů, poskytovaných služeb i škodám, které lze v rozumné míře předpokládat.

V létě roste počet asistencí v zahraničí o téměř 30 procent



Stále více Čechů vyráží za mořem a sluncem autem. Řada řidičů podnikne v letních měsících nejdelší cestu v průběhu roku. O tom, že je dobré se před odjezdem důkladně přesvědčit o technických kvalitách a stavu vozidla, svědčí počty zásahů automobilové asistence v zahraničí.

„V letním dovolenkovém období naše asistenční služba vyjíždí v průměru ke dvěma stovkám případů měsíčně. Nejčastější letní dovolenkovou destinací je pro české turisty Chorvatsko a hned za ním Itálie. Je logické, že hodně případů řešíme právě v těchto zemích. Ze statistik ale vyplývá, že největší počet zásahů naší asistenční služby mimo republiku zajišťujeme v Německu a Rakousku, které často bývají tranzitními zeměmi do těchto cílových destinací,“ vysvětluje Miloš Velíšek, ředitel úseku pojištění vozidel České podnikatelské pojišťovny.

„Čeští řidiči nás nejčastěji kontaktují kvůli poruše motoru, defektu pneumatiky nebo problému se spojkou či řazením,“ uvádí Pavel Strapko, ředitel asistenčních služeb Global Assistance. Z údajů o asistenčních zásazích vyplývá, že lidé v zahraničí nejčastěji potřebují pomoc při poruše vozidla. Jejich počet zahrnuje tři čtvrtiny případů, zbývající čtvrtina připadá na asistence u dopravních nehod. Společnost Global Assistance vycházela z údajů za poslední tři roky, přičemž se ve své analýze zaměřovala právě na letní dovolenkové měsíce červen, červenec a srpen.

Se sjednaným povinným ručením a havarijním pojištěním mohou u ČPP řidiči čerpat asistenční služby v základním rozsahu až do výše 10 000 korun zdarma. „Stane-li se vám porucha při cestě někde v zahraničí, daleko od domova a chtěli byste auto odtáhnout domů, může vás taková věc přijít na nemalé peníze. Pokud jedete do zahraničí, hodí se připlatit si navýšení bezplatného limitu o Asistenci PLUS,“ doporučuje Miloš Velíšek. S rozšířeným rozsahem asistenčních služeb má klient navýšen bezplatný limit až na 30 000 korun.

ERGO pojišťovna nabízí nově sjednání majetkového pojištění Bezpečný domov on-line



Co lze získat s pojištěním Bezpečný domov?

  • Top variantu, která se řídí podle m2 obytné plochy a chrání klienta proti podpojištění
  • Plnění v nových cenách a bez limitu na audio, video, elektroniku a stavební součásti
  • Pojistné nezávislé na regionu – cena pojištění je stejná pro malé obce i velkoměsta
  • Pro pojistnou částku do 15 milionů Kč je vyžadován pouze základní stupeň zabezpečení
  • V ceně pojištění jsou zahrnuty i vedlejší budovy, garážová stání a pergoly do velikosti 50 m2

Co lze získat zdarma v rámci pojištění?


  • Pojištění občanské odpovědnosti za škody do 3 milionů korun
  • Pojištění nemovitosti ve stavbě na jeden rok zdarma
  • Varování před nepřízní počasí pomocí SMS a e-mailu
  • Nonstop asistenční služba, která poradí a zašle řemeslníka

Co lze unikátně pokrýt v ceně pojištění?


  • Při úniku vody z vodovodního zařízení je hrazena nejen vzniklá škoda, ale i vyšší účet za vodu
  • Při neobyvatelnosti domácnosti je hrazeno náhradní ubytování do 1 500 Kč na den
  • Pojištěna je i domácnost studentů do 25 let, žijících mimo domov v ČR i v celé Evropě
  • Při obyčejném výpadku proudu je hrazeno zkažení mražených potravin do 10 000 Kč
  • Při ztrátě či krádeži klíčů zajistí asistence zámečníka a uhradí jeho práci do 2 500 Kč






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.