Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Slevové programy k platebním kartám. Jak si vedou iBod, Svět odměn a Sphere?
29.10.2014 | Zdeněk Bubák
Kdo nemá peněženku plnou karet, jako by nebyl. Nejsou to jen klasické debetní platební karty k běžnému účtu či kreditní karty, ale i různé věrnostní karty od obchodních řetězců, ať už velkých hypermarketů, supermarketů, drogerií, obchodů s elektronikou nebo s oblečením. Některé karty umožňují získávat slevy u mnoha obchodníků najednou, např. Sphere (
více zde
), iBod (
více zde
) nebo nově Svět odměn (
více zde
). Jak si jednotlivé programy vedou?
Zobraz diskusi (1)
iBOD si za rok jeho existence pořídilo přes 750 tisíc lidí, hodnota ibodů přesahuje 200 milionů Kč
iBOD oslavil 1. narozeniny a za rok si jej pořídilo více než 750 000 lidí. Lidé si za nasbírané ibody objednali přes 65 tisíc odměn, mezi nejoblíbenější patří: poukázky do McDonald’s, DM drogerie a čerpací stanice OMV či slevy na vedení osobního účtu v České spořitelně. Klienti mají na svých kontech dalších 900 milionů ibodů, jejichž hodnota převyšuje částku 200 mil. Kč. Během prvních dvou týdnů soutěže o ceny v hodnotě 2,5 mil. Kč si lidé odnesli už první výhry – TV Philips, digitální fotoaparát Nikon nebo herní konzoli Playstation.
Víte jak funguje kreditní karta? Otestujte se
Počet partnerů se z původních 35 rozrostl na 51 společností. Katalog odměn, ze kterého si klienti mohou vybírat ceny za nastřádané body, nabízí přes 3 000 položek.
„Velký zájem o iBOD nás mile překvapil, jsme spokojeni s pokrokem, který iBOD za rok života udělal, i s počtem zapojených klientů. Klienti se mohou těšit na zajímavé novinky - už nyní testujeme další vylepšení programu, které umožní využití ibodů pro on-line nákupy odměn,“ uvedl Miloslav Křečan, předseda představenstva společnosti Věrnostní program IBOD. „V nejbližší době se navíc k iBODU přidají noví obchodníci jako např. Pompo, síť prodejen GECO, Yes Visage, Yonex a North Face,“ dodal M. Křečan.
Žebříčky a přehledy:
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde
Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Statistiky iBODU ukazují, že Češi mají zákaznické a slevové karty v oblibě. Už ale nechtějí mít peněženku přeplněnou kartami jednotlivých obchodníků a začínají dávat přednost programům, které jim zprostředkují všestranné zákaznické výhody. Sbírání ibodů při nákupech je především doménou lidí ve věku 35–39 let, převažují spíše ženy (59 %) nad muži (41 %), přičemž největší zastoupení je patrné na severní Moravě. Pro ibody lidé nejčastěji míří k oblíbeným obchodníkům zaměřeným na elektroniku, např. DATART, nebo k síti čerpacích stanic OMV. To potvrzuje i Lucie Mašínová, marketingová manažerka OMV: „Úspěch iBODU za první rok jeho existence potvrdil naši domněnku, že čeští zákazníci upřednostňují věrnostní programy, které mohou uplatnit u více obchodníků zároveň. Konkrétně na našich čerpacích stanicích zaznamenáváme stále více zákazníků, kteří výhody tohoto programu využívají téměř denně, ať již za tankování paliv, gastro služby nebo mycí linky. Sbírání ibodů Čechy zkrátka baví.“
Velké množství ibodů získávají klienti také od České spořitelny za využívání jejích služeb. „Zájem o iBOD, který více než plnohodnotně nahradil schéma našich dřívějších benefitních programů, zcela předčil naše očekávání. Již v prvním roce fungování se totiž do iBODU zapojilo 650 tisíc našich klientů, což je více, než kolik jich využívalo například náš Bonus program po 10 letech jeho existence,“ řekl Josef Havelka, ředitel marketingu České spořitelny.
Soutěž k prvnímu výročí iBODU o ceny v celkové hodnotě 2,5 mil. Kč, která probíhá od 1. do 31. října, zná už své první vítěze. V prvních dvou týdnech si soutěžící odnesli například televizory Philips, digitální fotoaparáty Nikon, herní konzole Playstation a mnoho dalších výher. Soutěž probíhá každý den a zúčastnit se jí mohou všichni držitelé karty iBOD. Stačí mít stále u sebe svou iBOD kartu a hledat každodenní výherní trojčíslí, která budou publikována přednostně v deníku MF Dnes a později během dne i na internetových stránkách iBODU.
Svět odměn získal během prvního měsíce 60 tisíc členů
Věrnostní program Ery, Svět odměn, využívá měsíc od spuštění téměř 60 tisíc klientů. Ve druhém týdnu dokonce během jediného dne překročil počet registrovaných hranici sedmi tisíc. Za první měsíc fungování věrnostního programu si klienti „vydělali“ už více než jeden milion bodů, které mohou proměnit za atraktivní odměny podle svého vlastního výběru.
„Tak masivní přírůstek klientů, kteří se registrovali do Světa odměn během prvního měsíce, nás příjemně překvapil. Takový úspěch předčil naše očekávání,“ říká Michal Prokeš, manažer Ery zodpovědný za Svět odměn. „Nejaktivnější klient již získal více než dva tisíce bodů. Největší zájem je o možnost nechat si nasbírané body připsat ve formě peněz na stavební spoření či penzijní připojištění a pak také proměnit body za bankovní služby zdarma. Obojí se shoduje s našimi očekáváními, což dokládá, že naše klienty dobře známe a dokážeme jim nabídnout služby, které skutečně využijí,“ říká Prokeš. Celkově se již utratilo přes 25 tisíc bodů. „Velmi nás potěšilo, když jsme zjistili, že první klient, který si vlastní aktivitou vydělal 100 bodů, daroval celou částku na charitu,“ doplňuje.
Za první měsíc nasbírali klienti ve Světě odměn více než milion bodů, z toho 950 tisíc získali za finanční operace, které realizovali s Erou, zbytek tvoří body, jež klienti načerpali za nákupy u partnerů programu.
„Člen Světa odměn nepotřebuje žádnou další věrnostní kartičku, k získání výhod mu plně postačí platební karta, což klienti vítají. Stejně jako možnost účet pohodlně ovládat přes internetové bankovnictví,“ vysvětluje Michal Prokeš. Ve Světě odměn klienti získávají body při každé platbě debetní kartou či kreditkou. Další body se jim připisují například za platby z účtu, za využívání kontokorentu, sjednání úvěru či aktivaci Era smartbankingu. Extra body se připočítávají i při každém nákupu kartou u obchodních partnerů programu. Z průzkumu Ery vyplynulo, že plných 94 % dotázaných preferuje u věrnostních programů jednoduchý a přehledný princip fungování, proto má ve Světě odměn každý bod peněžní hodnotu, která odpovídá jedné koruně, čímž odpadá složité přepočítávání.
Členství v programu je dobrovolné. Klienti si ho mohou aktivovat on-line v internetovém bankovnictví Era portálu, telefonicky přes klientské centrum na čísle 495 800 100 či osobně v jakémkoliv Era finančním centru.
Současnými partnery programu jsou: Humanic, Hervis Sports, Siko koupelny a kuchyně, EuroOil, Euronics, Kasa.cz, Knihy Dobrovský, Delmas a Eta.
STYLE karta s programem Sphere
STYLE kartu si můžete například pořídit v Internetovém bankovnictví Raiffeisenbank či prostřednictvím Mobilního eKonta. Za první transakci v libovolné výši Vám banka připíše na Váš karetní účet zpět až 1 000 Kč.
STYLE karta Vám nabízí:
BONUS až 500 Kč zpět na Vaši kartu každý měsíc
SLEVY ve Sphere programu u 10 000 obchodníků
ZDARMA pojištění prodloužené záruky, pojištění zneužití včetně připojištění osobních věcí a další pojištění v ceně karty
ZDARMA možnost využít letištní salonky v Praze a Vídni, asistenční služby a další výhody MasterCard ELITE programu
ZDARMA vedení karty v rámci eKonta KOMPLET
Související články:
Obchodníci si oblíbili vkladové bankomaty. ČSOB ještě rozšířila jejich síť
Na poštách je od července možné platit kartami všech bank
ČSOB bude klientům platícím kartou v červenci v Chorvatsku vracet pět procent z útraty
Čeští fanoušci mohou platit kartami v barvách svých oblíbených klubů
Bezhotovostní platby strmě rostou, Češi si užívají platební inovace
Jak si zajistíte 1 000 Kč za Váš první nákup a další výhody s kartou STYLE?
Navštivte své Internetové bankovnictví u Raiffeisenbank či Mobilní eKonto a sjednejte si kreditní kartu pohodlně z vašeho počítače, tabletu či telefonu do 31. prosince 2014.
Zaplaťte svojí novou STYLE kartou Váš první nákup nejpozději do 31.1.2015 a zajistěte si svůj bonus.
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
Spravovat nastavení cookies
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.