mBank dnes novinářům představila novinky ve své nabídce. Zejména jde o právě spuštěné nové mobilní bankovnictví, které očekávali zejména ti, jimž se líbila únorová inovace internetového bankovnictví mBank. Nové mobilní bankovnictví přebírá rysy právě od zmíněné inovace internetového bankovnictví. Další novinkou je úprava mKonta, která bude platit ale až od 1. března 2015.
mBank byla první nízkonákladovou bankou, která se na českém trhu objevila. Česko a Slovensko byly dalšími státy, ve kterých mBank začala fungovat, a to po Polsku, kde tento úspěný projekt vznikl. Přesně mBank v Česku zahájila činnost 27. listopadu 2007, takže zde oslavila již sedmé výročí. Aktuálně má 516 tisíc klientů. To ji řadí na páté místo podle počtu klientů v ČR. Údajně minimálně 40 % z nich je aktivních a mají mBank za hlavní banku. Oproti některým dalším nízkonákladovým bankám má mBank široké spektrum služeb a obsluhuje jak občany, tak firmy.
Letošek byl pro mBank rok inovací. V únoru banka přemalovala logo a firemní design a současně přišla s novým a do jisté míry revolučním internetovým bankovnictvím. To je nově možné propojit s facebookovým profilem, provádět zde platby přátelům z Facebooku bez potřeby znát číslo účtu, plánovat své finanční výdaje a příjmy, které kategorizují částečně automaticky a částečně ručně. Nakonec je zde možné vyhledávat transakce po vzoru Googlu, a to dynamicky pomocí částí nebo celých slov.
Navštivte anketu s názory klientů na mBank zde
Banka letos zaznamenala 45% nárůst poptávky po spotřebitelských půjčkách a 23% po hypotékách. Čisté výnosy vzrostly o 23 % oproti loňsku.
Mobilní bankovnictví verze 2.0 - co je zde nového?
Nová aplikace využívá grafické rozhraní, které je podobné internetovému bankovnictví mBank. Aplikace umožňuje přístup k běžným a spořicím účtům, kartám, úvěrovým produktům a dalším službám. Novinky, které nejsou u ostatních bank obvyklé a nebyly ani ve staré verzi mobilního bankovnictví mBank, jsou uvedeny v dalších odstavcích.
Disponibilní zůstatek bez přihlášení do aplikace
V novém mobilním bankovnictví si můžete disponibilní zůstatek na účtu zjistit i bez přihlášení do mobilní aplikace. Můžete si jej dokonce vyjádřit ne v absolutní výšce, ale jako procentický údaj z Vámi stanovené částky, což znemožní náhodně přihlížejícím zjistit přesné číslo.
Převod peněz rychleji než v internetovém bankovnictví
Peněžní převod včetně přihlášení je podle banky rychlejší než v internetovém bankovnictví a trvá 30 - 60 vteřin včetně autorizace.
Jak při vstupu do aplikace, tak při ověření plateb prováděných přímo z kontaktů, je nutné vložit PIN kód, který má délku 5 znaků.
Aktuálně je aplikace jen pro Android
Aplikace je nyní dostupná pro operační systém Android. Pro majitele iPhonů a iPadů (iOS) bude verze dostupná v lednu 2015. V příštím roce by měla být k dispozici i verze pro Windows Phone.
Shrnutí vlastností nové verze aplikace:
- přístup k nejdůležitějším funkcím bez nutnosti přihlášení
- „Push” oznámení při pohybech na účtu a neprovedených operacích zdarma
- P2P platby přes SMS – přes uložené příjemce nebo prostřednictvím telefonního seznamu v mobilu
- funkce kategorizace výdajů, a to automaticky nebo manuálně
Aplikace v telefonu se páruje s internetovým bankovnictvím. Při prvním použití je třeba přihlásit se přes počítač do internetového bankovnictví a projít spárovacím procesem, který naváže konkrétní telefon na konkrétní účet. Každé další zařízení je potom třeba spárovat pomocí šesti- až osmimístného PIN kódu. V případě potřeby je možné aplikaci zablokovat přes internetové bankovnictví nebo prostřednictvím mLinky.
„mBank uvedla první verzi své mobilní aplikace v roce 2011. Ta byla ještě ve formátu Mobilní bankovnictví 1.0. Díky rozvoji chytrých mobilních telefonů nyní můžeme představit druhou generaci mobilního bankovnictví, která je lepší, pokud jde o praktické použití, rychlost i intuitivnost. Věříme, že se stane hitem plně pokrývajícím potřeby dnešních zákazníků. Aplikaci plánujeme průběžně vylepšovat ve spolupráci se zákazníky,“ řekl Roman Truhlář, generální ředitel mBank.
Mobilní aplikace mBank už stihla získat ocenění v soutěži EFMA Awards 2014 v Barceloně, kde předstihla více než 3 000 finančních institucí z více než 130 zemí světa.
Parametry nové mobilní aplikace od mBank
Autor: mBank
mBank si nechala zpracovat výzkum, podle kterého se při inovaci mobilního bankovnictví také řídila. Podle výzkumu 67 % lidí ví, co je to mobilní bankovnictví, a 34 % dotázaných ho využívá.
Dalšími zjištěními jsou, že lidé si v mobilu nejvíce chtějí zjistit zůstatek na účtu, zadávat platby, mít možnost zkontrolovat si historii plateb, zadat inkaso, vyhledat nejbližší bankomat a pobočku banky a převést peníze prostřednictvím mobilního čísla.
Výkum „K čemu lidé využívají své mobilní bankovnictví?“
Autor: IPSOS, mBank (2014)
Změna mKonta od 1. března 2015
Banka od 1. března 2015 změní parametry svého mKonta. Nově nabídne 3 výběry z jakéhokoliv bankomatu v ČR zdarma bez jakýchkoli podmínek. Zpřehlední svůj ceník, který zkrátí na méně než polovinu.
Banka prý bude nadále garantovat vedení mKonta zdarma, ale mění podmínky pro současné využívání platební karty k účtu zdarma. Karta bude zdarma při minimálně jedné transakci měsíčně a celkově za měsíc zaplacených alespoň 500 korunách nebo pro toho, kdo využívá jakýkoli úvěrový produkt od mBank – mKreditku, mPůjčku, mHypotéku nebo kontokorent.
K tomu banka uvádí, že v současnosti zákazník mBank, který má debetní kartu, s ní za nákup zaplatí v průměru 4,3 x každý měsíc, přičemž průměrná výše platby je zhruba 619 Kč, tj. měsíčně tak zaplatí 2 656 Kč.
„Pozoruhodným zjištěním bylo, že mezi našimi zákazníky v zásadě existují dvě velké skupiny. Jedna aktivně využívá služeb banky, posílá peníze, platí kartou v obchodech nebo na internetu. Klienti z druhé skupiny využívají mBank téměř výhradně na internetové transakce. Pro usnadnění situace jsme se rozhodli nabízet platební kartu už jen jako volitelnou součást bankovních služeb. Ten, kdo platební kartu používá, ji bude mít stále zdarma,“ vysvětlil novinářům Pawel Kucharski, výkonný ředitel pro obchod, marketing a produkt mBank.
Nové mKonto v kalkulačce na Finparádě.cz už nyní
Sami si můžete na Finparádě.cz vypočítat, na kolik Vás nové mKonto přijde.
Zařadili jsme upravené mKonto již nyní do naší kalkulačky bankovních osobních účtů (zde).
Najdete jej pod označením „mKonto (od 1.3.2015)“.
Měsíční poplatek na mKontu před úpravou a po úpravě od 1. března 2015.
Autor: Scott & Rose, mBank
Koncem roku banka přichází s novou reklamní kampaní
Nová marketingová kampaň ze které Vám přinášíme televizní spot začne koncem prosince 2014 a skončí na konci ledna 2015. Reklama na novou mobilní aplikaci bude probíhat v televizi (Nova a Prima). Náklady na televizní reklamu tvoří víc než 50 % z rozpočtu celé zimní kampaně. Dále banka zaplatí celorepublikovou billboardovou kampaň a reklamu v on-line prostředí.
Nové mobilní bankovnictví mBank
Autor: mBank