Žebříčky Přehledy

ING Bank v Česku loni vygenerovala zisk ve výši 344 milionů korun a má půl milionu klientů


14.5.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva ING Bank

ING Bank v České republice dosáhla v roce 2014 zisku ve výši 344 mil. Kč a vykázala v retailové oblasti nárůst počtu klientů i objemu jejich vkladů. S hospodářskými výsledky seznámil ve středu novináře její nový ředitel Jaroslav Vittek.


ING Bank v ČR vykázala v roce 2014 čistý zisk po zdanění ve výši 344 mil. Kč. Celková výše aktiv dosáhla 133,4 mld. Kč. To banku řadí zhruba na sedmé až osmé místo spolu s J&T Bank za šestou GE Money Bank (bilanční suma k 31. prosinci 2014 činí 144 mld. Kč).


Pořadí prvních osmi bank podle bilanční sumy k 31. prosinci 2015



Pořadí Banka Bilanční suma v mil. Kč
1. Komerční banka 953 261
2. Česká spořitelna 902 589
3. ČSOB 865 639
4. UniCredit Bank 508 616
5. Raiffeisenbank 226 000
6. GE Money Bank 144 125
7. J&T Bank 133 801
8. ING Bank 133 391
Zdroj: Finparáda.cz
Pozn.: údaje jsou v milionech korun a jsou uvedeny za celou skupinu banky
Do přehledu není zařazena Hypoteční banka vzhledem k tomu, že je úzce specializovaná na jeden typ produktu, tj. hypoteční úvěry. Její bilanční suma je zhruba 200 mil. Kč.

O bilanční sumě ostatních bank působících v Česku a o dalších ekonomických výsledcích se více dozvíte zde

Většinu pasiv obstarává ING Konto



Většina zdrojů pochází ze spořicího účtu ING Konto. V roce 2014 zaznamenalo ING Konto nárůst klientských vkladů o 2,2 mld. Kč na 87,5 mld. Kč. Objem korporátních úvěrů poskytnutých v roce 2014 je srovnatelný s obdobím předchozího roku (jiné než firemní úvěry banka neposkytuje - pozn. redakce).

„Jasná profilace skupiny ING jako banky po oddělení pojišťovací části ING nám umožňuje se plně zaměřit na bankovní služby a být specializovanou bankou v obou segmentech – v tom korporátním i v oblasti zhodnocování pro obyvatelstvo. Jako specializovaná banka chceme naplňovat základní smysl naší existence – umožňovat a pomáhat našim klientům být o krok napřed v životě a podnikání,“ komentuje strategii banky Jaroslav Vittek, Country Manager ING Bank Česká republika, a dodává: „V oblasti retailového bankovnictví naše strategie spočívá ve specializaci na zhodnocování peněz prostřednictvím jednoduchých, flexibilních a cenově atraktivních produktů pro širokou veřejnost. S ING Kontem jsme byli v roce 2001 průkopníky na trhu spořicích účtů.“

Přehled spořicích účtů najdete zde

Banka má nyní v ČR šest obchodních míst, jejich počet navyšovat nebude, soustředí se na online strategii. Počet klientů je zhruba půl milionu, z toho více než 90 % představují retailoví klienti.

Dalším produktem určeným pro občany jsou ING Investice




Na podzim loňského roku banka uvedla na trh alternativní způsob zhodnocování peněz v podobě produktu ING Investice (více zde). Jako první na trhu ING Bank veřejnosti nabídla možnost investovat do podílových fondů bez vstupního a výstupního poplatku. Získala tak pět tisíc nových klientů s investicemi ve výši půl miliardy korun. V reakci na požadavky klientů banka od dubna rozšířila portfolio ING Investic o tři nové podílové fondy s velmi dynamickým investičním profilem a rizikovou třídou 6.

Přehled všech podílových fondů dostupných v ČR včetně jejich cen najdete zde

Firemní bankovnictví je určeno zejména pro velké a mezinárodní firmy



V segmentu korporátního bankovnictví se banka bude nadále soustředit na velké lokální a mezinárodní společnosti, finanční instituce a příležitosti v oblasti specializovaného strukturovaného financování. Korporátním klientům banka poskytne pobočkovou síť ve více než 40 zemích světa s koordinovaným, harmonizovaným klientským servisem a se snahou o jednoduché, srozumitelné a transparentní produkty zaměřené na potřeby mezinárodních firem a dostupné pomocí digitálních technologií odkudkoliv a kdykoliv.






Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.