Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
S Linkou 1224 rychle přivoláte pomoc při nehodě nebo poruše na silnici - funguje pro všechny řidiče
25.6.2015 | Zdeněk Bubák, zpráva České kanceláře pojistitelů
Čeští motoristé mohou v případě nehody nebo poruchy využívat jednotnou Linku pomoci řidičům 1224. Nezáleží na tom, u které pojišťovny mají sjednané povinné ručení nebo havarijní pojištění. Linka pomoci řidičům zajistí asistenci nebo odtah pro všechny motoristy v rozsahu sjednaném v pojištění. Jde o unikátní projekt v celoevropském měřítku. Tato služba urychlí odstranění následků nehod a zprovoznění pozemní komunikace, čímž by měla předejít i dalším dopravním nehodám.
Zobraz diskusi (2)
Nová linka s telefonním číslem 1224 (má být zapamatovatelná podle toho, že funguje 12 měsíců v roce a 24 hodin denně) je projektem, na kterém se podílejí všechny pojišťovny poskytující autopojištění, tedy povinné ručení a havarijní pojištění, a k němu asistenční služby pro motoristy v tuzemsku.
Kromě urychlení odstranění následků nehody zároveň ochrání řidiče před zbytečnými náklady za odtah nebo zprovoznění vozidla společností, jejíž služby nemá motorista předplacené.
Linku 1224 tak mohou motoristé, kteří ji doposud neměli v povědomí, využít hned o prázdninách, kdy pravidelně roste počet nehod, a tedy i situací, kdy motoristé asistenci potřebují. Na lince stačí nahlásit svou SPZ (registrační značku motorového vozidla) podle které telefonní asistent vyhledá pojišťovnu, u které jste pojištění, a hned vás přepojí na její call centrum, které s vámi pak situaci řeší.
Žebříčky a přehledy:
Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde
„Zatímco dříve si musel motorista ukládat nebo pamatovat kontakty na konkrétní asistenční společnost své pojišťovny, nyní mu díky spolupráci všech pojišťoven postačí univerzální čtyřmístné číslo,“ říká výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů Jakub Hradec. „Číslo 1224 je dostupné 12 měsíců v roce, 24 hodin denně. Díky tomuto jasnému spojení si ho budou řidiči dobře pamatovat. V případě nehody nebo poruchy se tak mohou spolehnout na rychlou a profesionální pomoc od své pojišťovny bez drahých prostředníků,“ dodává Jakub Hradec.
Dopravní nehoda: na chladnou hlavu zapomeňte, vládnou negativní emoce
Každá dopravní nehoda je mimořádnou stresovou situací, na kterou není žádný řidič dokonale připraven. Motorista prochází šokem a musí se vyrovnat se stresem, který z této situace vyplývá. Řidiči reagují chaoticky, záleží také na závažnosti škody na vozidlech i na zdraví. „Vystresovaný řidič, který neví, na koho se v případě nehody nebo poruchy obrátit, snadno naletí a může využít i velmi nevýhodné a zbytečné služby,“ vysvětluje dopravní psycholog Michal Walter a doplňuje: „Je velmi užitečné, pokud si řidič zafixuje určité postupy a telefonní čísla, jež jeho problém vyřeší. Snadno zapamatovatelné číslo 1224 je pro podobné situace ideální.“
Smluvní asistenční společnosti pojišťoven zaručují bezpečnost na silnicích
V případě dopravní nehody je nejprve nutné zajistit místo havárie a dle potřeby přivolat složky integrovaného záchranného systému. „Poškozené vozidlo by se mělo vždy odtáhnout z místa nehody. Tuto klíčovou činnost pro bezpečnost na silnicích zajišťují smluvní asistenční společnosti pojišťoven. Ročně vyjíždíme zhruba k 200 000 případů,“ říká prezident České asociace asistenčních společností (ČAAS) Petr Bold.
Související články:
Podle jakých kritérií si vybíráme autopojištění?
V říjnu ceny povinného ručení vzrostly
Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě
Průvodce havarijním pojištěním: Jak na správný výběr, nastavení limitů a cenu pojistky
Co nového přináší aplikace Moje Generali?
Pojišťovny spolupracují se smluvními asistenčními společnostmi, které na místo nehody pošlou motoristovi na pomoc odtahový vůz. Ty jsou na místě v průměru do 30 minut. Linka pomoci řidičům 1224 urychlí odstranění překážek, které na silnici po nehodě nebo poruše vytvářejí nepojízdná vozidla, jež tak ohrožují ostatní řidiče a blokují plynulý provoz,“ pokračuje Petr Bold. Smluvní asistenční společnosti pojišťoven nicméně pro řidiče nezajišťují pouze odtah vozidla v případě nehody. Služeb, které mohou řidiči využívat, je víc: „K poruchám vozidel vyjíždí naše asistenční a odtahové vozy dokonce dvakrát častěji než k dopravním nehodám. Ne vždy je navíc nutný odtah, zhruba každé šesté auto se nám podaří zprovoznit rovnou na místě,“ objasňuje Petr Bold.
Linka pomoci řidičům šetří jejich kapsu
Jednoduchost a dobrá dostupnost linky 1224 pro řidiče nejsou zdaleka jedinými výhodami linky 1224. Díky lince 1224 mají řidiči okamžitý přístup k výše zmíněným službám, které jsou zahrnuté v ceně povinného ručení. Pojišťovny tím v případě nehody motoristy chrání také před „službami“ neseriózních lovců nehod, kteří se v podobných situacích nezvaně objevují a řidičům vnucují zbytečné a nevýhodné služby, jež pak často pojišťovna nemůže uhradit. Řidiči, kteří v případě nepojízdného vozidla zavolají na 1224, mají navíc jistotu profesionálního a kvalitního servisu ze strany smluvní asistenční společnosti pojišťovny odtahem počínaje a pomocí a volbou vhodného a spolehlivého autoservisu konče.
Nabídku autopojištění najdete zde
Zájem o linku roste
Linka pomoci řidičům byla spuštěna v listopadu 2014. Od té doby do konce května ji využilo již 7 500 motoristů. Zájem přitom rychle stoupá, jen v květnu na ni volalo 2000 lidí a měsíční nárůst volání dosahuje zhruba 25 %. Díky jednoduchému číslu si řidiči linku 1224 dobře pamatují, v červenci navíc startuje informační kampaň, která ji dostane do širšího povědomí veřejnosti. Již nyní najdou řidiči číslo 1224 napsané na nových zelených kartách, nových evropských formulářích „Záznam o dopravní nehodě“, na webu pojišťoven a webu linky 1224.
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
Spravovat nastavení cookies
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.