Žebříčky Přehledy

Téměř polovina řidičů neví, že má předplacené asistenční služby v povinném ručení


26.8.2015  |  Veronika Dusová, zpráva České kanceláře pojistitelů

V České republice je pojištěných téměř 7,3 milionu vozidel, přesto téměř polovina jejich majitelů neví, že jejich povinné ručení obsahuje asistenční služby pro případ nehody či poruchy. 96 % řidičů navíc nezná telefonní číslo na smluvní asistenční společnost své pojišťovny. Výsledky přinesl reprezentativní výzkum Linky pomoci řidičům 1224.


Téměř polovina řidičů neví, že má předplacené asistenční služby v povinném ručení. Klienti pojišťoven tak zbytečně utrácí peníze za služby nesmluvních asistenčních společností.



„Pojišťovny poskytují svým klientům v rámci povinného ručení i havarijního pojištění různé balíčky asistenčních služeb. Z výzkumu Linky pomoci řidičům 1224 bohužel vyplynulo, že 45 % řidičů o tom neví,“ říká Jakub Hradec, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů, která linku 1224 provozuje.

Navíc 42 % z těch řidičů, kteří tuší, že mají v rámci pojištění vozidla předplacené asistenční služby, nedokážou vyjmenovat ani jeden konkrétní typ služeb, na které mají nárok. Když už si na nějakou službu respondenti vzpomněli, jednalo se v téměř polovině (48 %) případů o odtah a v pětině (19 %) o náhradní vůz.

Nejčastější řešení havárie či poruchy je odtah



Odtah je nejčastěji využívanou službou, kterou v rámci asistence motoristům poskytují pojišťovny. Zároveň jde o nejefektivnější způsob rychlého odstranění nepojízdného vozidla, které brání obnovení provozu. Podle statistik České asociace asistenčních společností je 83 % nehod a poruch řešeno právě odtahem.

Nabídku autopojištění najdete zde

Na číslo smluvní asistenční společnosti své pojišťovny si řidiči nevzpomenou



Většina řidičů si správně pamatuje telefonní čísla na policii (88 %), záchranku (85 %), hasiče (82 %) i tísňovou linku 112 (76 %). Oproti tomu si pouhá 4 % dotazovaných vzpomněla na telefonní spojení na smluvní asistenční společnost své pojišťovny. Právě pro řidiče, kteří potřebují zajistit spolehlivé asistenční služby, je tady Linka pomoci řidičům 1224. Ta poskytuje servis klientům všech pojišťoven, a to 12 měsíců v roce, 24 hodin denně.


„Řidiči si díky lince 1224 nemusí pamatovat složitá telefonní čísla a jednoduše využívají služeb, které již mají v povinném ručení či havarijním pojištění zaplacené. To vše navíc pomáhá k rychlému odstranění následků nehody na silnici a prevenci následných havárií,“ vysvětluje Jakub Hradec. Kvalitu služeb smluvních asistenčních společností potvrzují sami řidiči – tři čtvrtiny (76 %) těch, kteří jejich služby využili, byli s jejich úrovní spokojeni.

Jak funguje Linka pomoci řidičům 1224?



O Lince pomoci řidičům jsme již nedávno psali zde.

Klienti, kteří zavolají na číslo 1224, jsou v průměru za 6 vteřin spojeni s jejím operátorem. Linku obsluhují zkušení zaměstnanci call center asistenčních společností, které jsou členy České asociace asistenčních společností. Operátor zjistí pojišťovnu, u které mají řidiči uzavřené povinné ručení. Pokud si volající motorista pojišťovnu okamžitě nevybaví, operátor si ji sám zjistí podle SPZ auta. Poté řidiče přepojí na smluvní asistenční společnost pojišťovny, která na místo vyšle vůz a zařídí na místě opravu nebo odtažení do seriózního servisu.

Průzkum byl realizován v termínu 19. – 23. 6. 2015 pro Linku pomoci řidičům 1224 na reprezentativním vzorku 827 aktivních řidičů a 200 řidičů, kteří měli dopravní nehodu v posledních 5 letech.






Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.