Žebříčky Přehledy

Češi chtějí vyšší limity u cestovního pojištění. Vzniklo nové pojištění speciálně pro cesty do Chorvatska


23.6.2017  |  Zdeněk Bubák, zprávy Top-Pojištění.cz, Suri, ERV, Allianz

Přinášíme vám červnové informace od pojišťoven nebo subjektů, které se pojištěním zabývají. Tentokrát jde o typicky letní témata, jako je cestovní pojištění. Nechybí však ani informace o limitech povinného ručení, které je celoročním hitem, protože autem jezdíme ve všech ročních obdobích.



Češi vyžadují vyšší limity u cestovního pojištění, nejčastěji vyjíždí do Chorvatska a na Slovensko



Sjednání cestovního pojištění před výjezdem do zahraničí je pro Čechy již samozřejmostí. K vyšším limitům pojistného krytí navíc vyžadují i doplňková připojištění, nejčastěji pak pojištění úrazu a odpovědnosti za škodu způsobenou na majetku. Nejoblíbenější destinací zůstává Chorvatsko, kam každoročně vycestuje téměř 20 % Čechů. Vyplývá tak z údajů společnosti Top-Pojištění.cz, internetového srovnávače pojištění.

Za posledních 5 let se výběr nejoblíbenějších destinací Čechů příliš nezměnil, s čímž souvisí i počet sjednaných cestovních pojištění do těchto zemí. Mezi nejfrekventovanější státy patří Chorvatsko, Slovensko, Itálie, Rakousko a Německo, kam se každoročně podívá celkem 59 % z nás.

Nejčastěji pak Češi vyjíždí stále do Chorvatska (17 %), kde se průměrná doba sjednání cestovního pojištění pohybuje okolo 10 dní. Do ostatních destinací vyjíždíme podstatně méně. Do Rakouska, Německa a na Slovensko průměrně vycestujeme pouze na 5 dní.

Důkazem větší obezřetnosti a opatrnosti je i klienty požadovaná výše limitů pojistného krytí léčebných výloh, která je nadprůměrná a dosahuje 5 milionů korun.

„Naprostým základem je pojištění léčebných výloh pro případ náhlého onemocnění či úrazu. Pojištění navíc kryje i náklady na ambulantní vyšetření, neodkladné lékařské zákroky, převoz pacienta či přepravu ostatků,“ vysvětluje Ilona Hnízdilová, jednatelka společnosti Top-Pojištění.cz.

Tento základ však Češi nadstandardně rozšiřují o pojistné krytí dalších rizik, jako je pojištění odpovědnosti, zavazadel, stornopoplatků či úrazů.

„Právě finanční krytí úrazů patří mezi nejčastější připojištění cestovního pojištění, více než dvě třetiny smluv právě toto rozšíření zahrnují. 25 % rodinných smluv navíc obsahuje i připojištění zavazadel,“ dodává Ilona Hnízdilová.

Průměrné pojistné se zvyšuje s dobou pojistného krytí a rovněž i s rizikovostí dané země – v Chorvatsku zaplatí rodina zhruba 400 korun za 10 dní, v Německu pak 150 korun za 5 dní.

Přehled neživotního pojištění včetně cestovního najdete zde

Suri přichází s novinkou pro letošní léto “Suri Chorvatsko”



Podle výzkumu agentury Perfect Crowd* pro fintech službu Suri do Chorvatska za poslední dva roky vycestovalo alespoň jednou 50 procent Čechů, přes 22 procent dokonce opakovaně. Avšak právě cesta k moři autem je pro respondenty průzkumu jedním z největších strašáků. Obávají se hlavně poruchy na cestě, odtahu nebo dalších komplikací. Týká se to více než osmdesáti procent lidí.

Suri v červnu proto přišla s produktem určeným dovolenkářům cestujícím automobilem do Chorvatska. Jedná se o kombinaci cestovního pojištění a pojištění automobilu i jeho posádky. Pojištění je dostupné za 500 korun a zahrnuje mimo jiné i odtah vozidla zpět do ČR či náhradní vozidlo.

Pojištění Suri Chorvatsko zahrnuje jak klasické cestovní pojištění, tak kompletní asistenční služby během celé cesty. Zajistí tedy hodinu opravy na místě, případně vyhledání nejbližší opravny, odtah zpět do ČR či náhradní vozidlo až na 10 dní. Cestující tak mají možnost pokračovat v dovolené.

Pojištění vzniklo ve spolupráci s pojišťovnou Slavia a Global Assistance.

* Výzkum byl realizován na vzorku 500 respondentů ve věku 18-60 let, kteří bylo během posledních dvou let alespoň jednou autem u moře na dovolené

Pokud vyrážíte alespoň třikrát za rok do zahraničí, je pro vás celoroční pojištění nejlepší volbou



MultiTrip od ERV Evropské pojišťovny je mobilní cestovní pojištění, které podle pojišťovny koresponduje se současnými trendy, kdy lidé často vyráží na více zahraničních cest během roku. V takovém případě se vyplatí i finančně.

„Výhodou je, že člověku odpadne starost s administrací a sjednáváním pojištění před každou cestou. Současně celoroční pojištění šetří peníze, protože poskytuje nejširší služby a jeho cena odpovídá zhruba třem jednorázovým pojištěním,“ říká Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny.

V rámci pojištění není během roku omezen počet cest, přičemž každá smí trvat až 45 dní.

„V dnešní době, kdy lidé nechtějí na dovolenou vozit kartičky a papírové smlouvy, ocení zejména obsluhu přes mobilní aplikaci, v níž jsou veškeré informace o pojistce či kontakty na asistenční službu. Dají se do ní nahrát cestovní i osobní doklady a pojištění přes ni lze snadno spravovat,“ říká Vlastimil Divoký a dodává: „Přes aplikaci do budoucna umožníme také obnovu celoročního pojištění, up-selling nebo likvidaci běžných škod.“

MultiTrip má dvě varianty – Comfort a Premium, přičemž u každé z variant lze volit pojistnou ochranu v rámci Evropy nebo celého světa. Taktéž může klient volit verzi se spoluúčastí nebo bez ní. Už v základu obsahuje pojištění zrušení cesty s limitem 10 – 30 tisíc korun na osobu. Pokud si klient zakoupí dražší dovolenou, letenku či ubytování, získá slevu 25 % na jednorázové pojištění storna pro danou cestovní službu. Evropská prý navíc radikálně zjednodušila pojistné podmínky, aby byly srozumitelnější.

Nejnižší limit při autopojištění nemusí vždy stačit, upozorňuje Allianz



Zákonem stanovený nejnižší limit povinného ručení je 35 miliónů korun na škodách na majetku a 35 miliónů na škodách na zdraví. Ne vždy je tento limit dostatečný.

Přehled autopojištění najdete zde

„Nejdražší nehodu, jakou jsme řešili, způsobil řidič cisterny převážející naftu před deseti lety,“ vzpomíná likvidátor Allianz pojišťovny Libor Zapletal a dodává: „Nafta z havarované cisterny kontaminovala půdu v přilehlých zahradách i potok, který protéká obcí. Sanační práce trvaly až do letoška. Za škody, které nehodou vznikly, jsme zaplatili 79 miliónů korun. Tato částka ale může ještě narůst, protože oblast havárie je nadále monitorována.“

Podle statistiky Allianz největší škody způsobují řidiči nákladních automobilů, kteří cestují napříč Evropou. To je i případ nehody českého kamionu v Belgii, kdy řidič nedal přednost místnímu motorkáři a způsobil mu těžké zranění. Cena za léčebné výlohy, ztížení společenského uplatnění a újmy na zdraví se vyšplhala téměř na 62 miliónů korun. Nehodu s úmrtím způsobil řidič jiného kamionu v Itálii. Odškodné, které musela pojišťovna uhradit, činilo více než 35 miliónů korun.

Není ale pravidlem, že největší škody musejí připadat na vrub jen řidičům kamionů. Výši škody ovlivňuje i fakt, že náhrady jsou počítány v místních cenách. Proto by zejména řidiči cestující do zahraničí měli při uzavírání pojistek dobře zvážit limit pojistného plnění.






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.