Žebříčky Přehledy

Sberbank začala využívat robotický software pro poskytování úvěrů


17.8.2017  |  Zdeněk Bubák, zpráva Sberbank

Česká Sberbank informovala, že je mezi prvními bankami v Evropě, které využívají softwarového robota. Ten je určený k tomu, aby zautomatizoval a zrychlil proces čerpání schválených úvěrů. To, co lidem trvá půl hodiny, robot zvládá do pěti minut a bezchybně.


Sberbank v Česku zprovoznila softwarového robota, kterému lidé z banky říkají Standa a je využíván v zázemí banky (v tzv. back office), kde zastává rutinní administrativní činnosti spojené s čerpáním schválených úvěrů.



„S rekordním počtem poskytnutých spotřebitelských a hypotéčních úvěrů samozřejmě roste i objem prací při jejich zpracování v back office banky. Abychom udrželi kvalitu a rychlost poskytovaných služeb, rozhodli jsme se pro automatizaci některých procesů,“ vysvětluje Karel Soukeník, Chief Operation Officer a člen představenstva banky.


Žebříčky a přehledy:

Robot Standa prý ušetří 450 hodin lidské práce měsíčně, jinak řečeno zastane práci tří lidí na plný úvazek. Uvolnil ruce přetíženému týmu back office, který se díky tomu může soustředit na sofistikovanější práci s vyšší přidanou hodnotou pro rychlé a co nejkvalitnější služby klientům. Je nejen rychlejší, ale zároveň nedělá žádné chyby. Časem Sberbank plánuje zjednodušit a urychlit i další procesy banky. Vedle automatizace čerpání úvěrových produktů má robot potenciál zrychlit manuální činnosti třeba v účtárně a dalších back officových odděleních.

Srovnání spotřebitelských půjček najdete zde


Dodavatelem aplikace, patřící do skupiny Robotic Process Automation software, je britská firma Blue Prism. Život mu vdechl až projektový tým zaměstnanců Sberbank CZ. Od něj Standa dostal i své jméno. Softwarový robot je vhodný pro automatizaci opakujících se administrativních procesů řízených pravidly a nevyžadujících složité rozhodování.

Srovnání hypoték najdete zde






Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.