Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Konečná cena za zboží nakupované v zahraničních e-shopech může být výrazně vyšší než deklarovaná. Jak si ji vypočítat?
11.10.2017 | Zdeněk Bubák, zpráva Banky CREDITAS
Češi stále více nakupují na e-shopech, a to nejen na českých či evropských, ale i na těch mimo EU. Na jedné straně láká mnohdy větší výběr a nízká cena, na druhé straně čeká zákazníka několik zásadních rozdílů: clo a DPH, kurz exotické měny, jednání s poštou. Když si s nimi poradí, může velmi dobře nakoupit. Přinášíme vám rady od odborníka z Banky CREDITAS, jak nakupovat na zahraničních e-shopech a přitom se nenechat nepříjemně překvapit a ještě získat zboží, které doma neseženete nebo by zde bylo dražší.
Zobraz diskusi (0)
Jan Jeřábek, ředitel retailového bankovnictví
Banky CREDITAS
, prezentoval v úterý 10. října 2017 novinářům informace, které mohou pomoci českým zákazníkům nakupujícím na zahraničních e-shopech při výpočtu celkové ceny zboží, kterou zaplatí, a která nemusí být na první pohled patrná. Do celkových nákladů vstupuje nejen případné clo a DPH (u států mimo EU), ale i kurz měny, případně další poplatky.
„Cena, kterou člověk vidí na čínském e-shopu, není ta, kterou celkově zaplatí. Pokud je zboží za víc než 150 eur, odvede se clo a následně i DPH. A to nejen z ceny zboží, ale i ze cla a obvykle i dopravy. V praxi tak třeba lyžařská bunda vyjde cca o třetinu dráž, hračky více než o čtvrtinu,“ uvedl Jeřábek. Další věc je platba. „Pokud ji klient má, doporučujeme použít virtuální kartu, která je určená na internetové platby a oddělená od hlavního účtu. Svou roli hraje také kurz, protože třeba při platbě ekvivalentu 10 000 korun v čínské měně se rozdíl mezi českými bankami dostává přes čtyři sta korun,“ doplnil Jeřábek.
Srovnání osobních běžných účtů najdete zde
Základní rady pro nákupy na e-shopech mimo EU
1. Nakupujte na důvěryhodných obchodech a od důvěryhodných prodejců
„Pročtěte reference a hodnocení od reálných uživatelů a podívejte se, zda je jich dost. Klidně se spojte s e-shopem napřímo přes chat nebo mail, kvalita přímé komunikace hodně pomůže se zorientovat,“ řekl Jeřábek.
2. Pročtěte si obchodní podmínky
Zatímco v EU jsou podmínky pro vracení zboží sjednocené, mimo EU tomu tak není. Pročtěte si tedy pravidla reklamací, oprav či práva na vrácení zboží do určitého data – ne vždy a u všech druhů zboží je to totiž možné.
3. Srovnejte si cenu
Roli tu hraje DPH, clo a doprava. Do 22 eur se žádné clo ani DPH neplatí, mezi 22 –150 eury jen DPH, nad 150 eur už clo i DPH. Když zakoupené zboží stojí například 10 tisíc korun a doprava 200 korun, reálně budete platit cca 13 tisíc a poplatek poště za celní řízení. Je pak na zákazníkovi, jaký rozdíl oproti ceně na českém či evropském e-shopu ještě považuje za výhodnou kompenzaci za delší dobu dodání a složitější postup (
viz tabulka zde
).
4. Ověřte si, jaký dává vaše banka měnový kurz a jaké jsou s platbou spojeny poplatky
„Např. u amerického dolaru nejsou rozdíly až tak velké (cca 2 %), ale u čínského juanu či indické rupie už je rozdíl značný – více než 4 %. U PayPal zase někteří obchodníci přenášejí poplatek za platbu na zákazníka. Určitě se vyplatí podívat se, jaký kurz má vaše banka.
Banka CREDITAS
má jedny z nejlepších kurzů na trhu,“ informoval Jeřábek.
5. Pokud máte, použijte virtuální kartu (přímo určená pro nákupy online)
„Virtuální kartu má Banka CREDITAS
k účtu zdarma
. Je to za bezpečný a pohodlný nástroj, oddělený oddělený od fyzické platební karty vedené k hlavnímu účtu,“ vysvětlil Jeřábek.
6. Počítejte s tím, že budete muset na poštu
„U standardního zaslání se s vámi pošta spojí, abyste podepsali, že za vás může vyřídit celní řízení. Naštěstí se toto dá podepsat jen jednou a propříště už věci pošta vyřídí rovnou a vy jen zboží zaplatíte při převzetí,“ dodal Jeřábek.
Žebříčky a přehledy:
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde
Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Tabulka s výpočtem celkové ceny oproti původní
(výpočet vždy pro původní cenu 5 000 Kč a cenu dopravy 200 Kč)
Zdroj: Banka CREDITAS
Banka CREDITAS
je nejmladší českou bankou, na trhu ale působila dvacet let jako spořitelní družstvo. V říjnu 2016 získala již jako největší záložna na českém trhu bankovní licenci a od ledna 2017 působí jako Banka CREDITAS. Majoritním vlastníkem banky je finančník a investor Pavel Hubáček. V současné době má banka téměř 38 tisíc klientů a bilanční sumu převyšující 28 mld. Kč. Své klienty obsluhuje v patnácti pobočkách.
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Banka Creditas hlásí 100 000 klientů a spouští prémiové bankovnictví
Finanční společností roku 2019 se podle úspěšnosti v soutěži Finanční produkt roku stala Banka Creditas
Výsledky Finančního produktu roku 2019 byly vyhlášeny. Přibližujeme vítězné produkty jednotlivých kategorií
Banka CREDITAS založila nemovitostní fond a současně hlásí 90 tisíc klientů
Banka CREDITAS zavádí Google Pay
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.