Žebříčky Přehledy

Vítězství ve výzkumu Nejlepší banka získala ČSOB, nejlepšími pojišťovnami jsou Česká pojišťovna a ČSOB Pojišťovna


1.11.2017  |  Zdeněk Bubák, zpráva Nejbanka, Nejpojišťovna

Československá obchodní banka se po loňském druhém místě vyhoupla na první příčku a stala se Nejlepší bankou 2017. Neživotnímu pojištění vévodí Česká pojišťovna, životnímu ČSOB Pojišťovna. O vítězích výzkumu Nejlepší banka 2017 a Nejlepší pojišťovna 2017 rozhodly stovky kritérií z pohledu klienta a téměř třicet ekonomických ukazatelů. Výzkum zpracovává analytická agentura Datank a jeho výsledky vyhlašují Hospodářské noviny.


Československá obchodní banka, která celkově zvítězila a získala titul Nejlepší banka 2017, bodovala více z pohledu klienta než z akcionářského zorného úhlu. V ekonomických ukazatelích bodovala díky vysoké rentabilitě a také měla nejlepší výsledek krytí úvěrů. Za ČSOB se umístila stříbrná Raiffeisenbank, které se podařilo zvýšit podíly na trhu v úvěrech a depozitech. Bronzová Česká spořitelna uspěla především v akcionářském pohledu.



V kategorii Klientsky nejpřívětivější banka 2017 si dominantní pozici udržela Raiffeisenbank. Ta měla nejlepší sazby, nejlepší dostupnost, a byla druhá v komunikaci a nákladech na účet.

Vítězné tituly Finparáda - Finanční produkt roku 2017 budou vyhlášeny po skončení roku, a to v lednu 2018 - zde jsou výsledky za loňský rok.

Mezi neživotními pojišťovnami letos podle organizátorů výzkumu zazářila Česká pojišťovna, která si vedle prvního místa v kategorii Nejlepší neživotní pojišťovna 2017 odnáší také titul Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna 2017. K první příčce jí pomohly výsledky klientských ukazatelů. Celkově získané skóre v této oblasti patří v historii žebříčku k těm nejvyšším a hned ve čtyřech z pěti oblastí klientského servisu dosáhla vítězná neživotní pojišťovna nejlepších hodnot.

Přehled nabídky neživotního pojištění najdete zde

Na druhém místě skončila Kooperativa pojišťovna, která solidně bodovala v akcionářském pohledu a současně udržela slušný standard v klientské oblasti, bronz bere Česká podnikatelská pojišťovna. Za zmínku v letošním hodnocení neživotních pojišťoven stojí i to, že si velmi dobře vedly menší pojišťovny, které ještě v minulém roce nezaostávaly jen v dostupnosti, ale také v komunikaci. Právě tento hendikep dokázaly letos odstranit a v klientské oblasti už dýchají na záda tuzemské špičce.

Titul Nejlepší životní pojišťovna 2017 získala ČSOB Pojišťovna, která sice úplně nevynikla v pořadí poměrně vyrovnaného pole podle klientského pohledu, ale vysoký standard všech parametrů akcionářského pohledu jí přinesl těsné vítězství. Mezi druhou Komerční pojišťovnou, která výrazně vyniká v nákladovosti, a třetí Českou pojišťovnou byl rozdíl v celkovém hodnocení skutečně minimální.

Přehled nabídky životního pojištění najdete zde

Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovnou 2017 se stala Allianz pojišťovna. Ještě loni osmá, letos skok až na první stupínek. Allianz pojišťovna si hodně polepšila v dostupnosti i komunikaci. Maximum bodů dokázala získat v ostře sledované oblasti výše pojistného, kde uspěla v investičním i rizikovém pojištění.

Základní informace o bankách, jejich výsledky, kontakty, výsledky v soutěžích

„Značnou dominanci  ve všech kategoriích bank prokázaly ČSOB a Raiffeisenbank, které se umístily vždy na prvním nebo druhém místě. U pojišťoven je hodnocení pestřejší, zejména v rozdílech umístění v životním pojištění, kde je volba klientů výrazně jiná než pohled akcionáře. V naprosté většině kategorií však výrazně boduje Česká pojišťovna následovaná Allianz a Českou podnikatelskou pojišťovnou. Současně se postupně stírají rozdíly mezi menšími a většími soutěžiteli na trhu,“ okomentoval Tomáš Síkora, expert na pojišťovnictví a zprostředkování finančních produktů a člen advisory boardu výzkumu Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna.

V rámci výzkumu Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna se analyzuje řada číselných údajů, které poskytují ucelený obraz o jednotlivých finančních institucích. Prvenství ve výzkumu získává ta banka a pojišťovna, která dokáže nabídnout klientům nejvýhodnější produkty a služby, kvalitně s nimi komunikuje, je pro ně dostupná a současně vykazuje dobré hospodářské výsledky, které svědčí o její stabilitě a přínosu pro majitele (akcionáře).

Jaké jsou letošní nejlepší inovace? Aplikace NaNákupy a Férová cena autopojištění podle ujetých km



Cílem samostatných kategorií Bankovní inovátor a Pojišťovací inovátor je představit široké veřejnosti zajímavé novinky v produktech, službách nebo v přístupu bankovních a pojišťovacích domů. Inovativnost nominací posuzuje nejprve advisory board výzkumu Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna, a poté veřejnost sama prostřednictvím online hlasování. „Při výběru nominací do veřejného hlasování jsme hodnotili především to, zda je produkt skutečně inovativní z pohledu bankovního klienta,“ říká Marek Hatlapatka, hlavní investiční stratég společnosti CYRRUS a člen advisory boardu.

V kategorii Bankovní inovátor 2017 zvítězila Československá obchodní banka s aplikací NaNákupy. Aplikace přesouvá koženou peněženku do telefonu. Klienti mohou po snadné aktivaci ihned platit mobilem v obchodě a na internetu, být vždy v obraze, kolik a za co utratili a kolik mohou utratit. Funguje i bez připojení na mobilní data či na wi-fi. Aplikace je také první mobilní peněženkou v České republice, která podporuje debetní i kreditní karty Mastercard i VISA, a to bez nutnosti vydávat novou platební kartu či speciální SIM kartu.

V kategorii Pojišťovací inovátor 2017 boduje Allianz pojišťovna s autopojištěním podle ujetých kilometrů. Druhým nejdůležitějším rizikovým faktorem pro pravděpodobnost pojistné události v autopojištění je právě počet ujetých kilometrů, tedy velikost expozice vůči riziku. Díky zahrnutí počtu ujetých kilometrů do výpočtu ceny ušetří méně rizikoví řidiči a již nebudou doplácet na řidiče s vyšším nájezdem. Výše slevy pro málo jezdící motoristy je až 40 %. Navíc není nutné mít zařízení sbírající informace o poloze.

„Oproti loňským výsledkům se ty letošní v některých ohledech příliš nezměnily. Za pozornost stojí především neotřesitelná pozice Raiffeisenbank v kategorii Klientsky nejpřívětivější banka (navíc obsadila i druhé místo v kategorii Nejlepší banka). Opakovaně v inovacích produktů vítězí ČSOB (navíc vyhrála i kategorii Nejlepší banka) a Allianz pojišťovna. V kategorii Nejlepší neživotní pojišťovna se umísťují pojišťovny našich největších pojišťovacích koncernů, tentokrát skok na první místo udělala Česká pojišťovna, o další dvě místa se podělily pojišťovny skupiny VIG. Česká pojišťovna se s náskokem stala i  vítězem kategorie Klientsky nejpřívětivější pojišťovna, zdá se, že v nové vlastnické struktuře se vrací k tradičním hodnotám,“ doplňuje Jaroslav Daňhel, profesor na Katedře bankovnictví a pojišťovnictví Vysoké školy ekonomické v Praze a člen advisory boardu výzkumu.

Ocenění představitelé jednotlivých institucí ve výzkumu Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna 2017



Ocenění v Nejbanka a Nejpojistovna 2017
Autor: Nejbanka/Nejpojišťovna, ocenění představitelé bank a pojišťoven

VÝSLEDKY VÝZKUMU NEJLEPŠÍ BANKA 2017 A NEJLEPŠÍ POJIŠŤOVNA 2017

NEJLEPŠÍ BANKA 2017

1. Československá obchodní banka
2. Raiffeisenbank
3. Česká spořitelna

KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ BANKA 2017

1. Raiffeisenbank
2. Československá obchodní banka
3. Poštovní spořitelna

BANKOVNÍ INOVÁTOR 2017
1. Československá obchodní banka – ČSOB NaNákupy

NEJLEPŠÍ NEŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2017
1. Česká pojišťovna
2. Kooperativa pojišťovna
3. Česká podnikatelská pojišťovna
 
KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ NEŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2017
1. Česká pojišťovna
2. UNIQA pojišťovna
3. Česká podnikatelská pojišťovna
 
POJIŠŤOVACÍ INOVÁTOR 2017
1. Allianz pojišťovna – Férová cena autopojištění dle ujetých km

NEJLEPŠÍ ŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2017
1. ČSOB Pojišťovna
2. Komerční pojišťovna
3. Česká pojišťovna

KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ ŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2017
1. Allianz pojišťovna
2. Generali
3. Česká pojišťovna






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.