Žebříčky Přehledy

Kdo jsou klienti Air Bank? Mírně převažují muži, dvě třetiny klientů má méně než 40 let


23.11.2018  |  Zdeněk Bubák, zpráva Air Bank

Air Bank oslavila včera, tj. 22. listopadu 2018, sedmé výročí svého vzniku a působení na českém bankovním trhu. K tomuto výročí banka poskytla informace o tom, jací klienti používají její služby. Mimo jiné zveřejnila, že mezi jejími klienty mírně převažují muži, dvě třetiny z nich mají pod 40 let a nejvíce klientů je z Prahy a Jihomoravského kraje, což je nejspíš dáno příslušností Brna, které je druhým největším městem v Česku, k tomuto kraji.


Po sedmi letech má Air Bank 666 666 klientů. Air Bank tak patří mezi nejrychleji rostoucí banky na českém trhu.

Přestože podle Českého statistického úřadu v populaci mírně převažuje počet žen nad počtem mužů, v Air Bank je to naopak. 54 % klientů jsou muži, 46 % jsou ženy.

Běžný účet si u Air Bank může nyní otevřít klient od 18 let věku. Horní hranice není omezena, nejstaršímu klientovi banky je 100 let.

61 % klientů Air Bank je méně než 40 let, 39 % klientů už 40. narozeniny oslavilo.

Informace o jednotlivých bankách působících v Česku najdete zde


Žebříčky a přehledy:


Nejvíce klientů pochází z Prahy a Jihomoravského kraje. Na třetím místě je Středočeský kraj, a to přesto, že tam má Air Bank jen jednu pobočku – v Kladně. Otevřít účet si lidé mohou nejen fyzicky na pobočce, ale také online.

Klienti mají možnost nechat si převést svůj běžný účet z jedné banky do druhé díky procesu zvanému bankovní mobilita. Tímto způsobem k Air Bank za sedm let přišlo už téměř 123 000 klientů. Přes mobilitu k Air Bank nejčastěji přicházeli klienti České spořitelny, ČSOB a Komerční banky.

Klienti Air Bank za měsíc kartou zaplatí v průměru 12krát. To je více, než kolik je průměr na celém bankovním trhu (podle statistik SBK platí český klient kartou jen 7,6krát za měsíc). Klientky Air Bank platí kartou častěji než muži.

Naopak více mužů než žen má mobilní aplikaci My Air. Celkově má aplikaci už 50 % všech klientů banky. Internetové bankovnictví má 100 % klientů.



Co znamená v bankovnictví pojem MOBILITA klientů?


  • Převedení běžného účtu z jedné banky do druhé na základě přání klienta.
  • Klientovi stačí navštívit pobočku nové banky, kde sdělí číslo účtu původní banky, od které chce převést svůj běžný účet do nové banky.

Jak dlouho trvá proces převedení bankovního účtu pomocí mobility?


  • 13 pracovních dní

Jak může nová banka klientovi usnadnit přechod z jiné banky?


  • Nastavení trvalých příkazů
    • Banka může na novém běžném účtu na přání klienta nastavit všechny trvalé příkazy, které měl i na původním účtu. 
    • Anebo může nastavit jen některé příkazy, které klient chce mít i na novém účtu.
  • Nastavení inkasních příkazů a SIPO plateb
    • Banka může na novém běžném účtu na přání klienta nastavit inkasní příkazy nebo SIPO platby. 
    • Klient ale musí sám informovat společnost, pro kterou je inkaso povolené, aby jí oznámil, že má nové číslo bankovního účtu.

A co ještě může nová banka pro klienta udělat?


  • Nová banka může za klienta zažádat o výpis pravidelně se opakujících příchozích plateb (nejméně 3× se opakující příchozí platby za posledních 13 měsíců). Klient tak nezapomene na žádného odesílatele, kterého by měl upozornit na změnu účtu.
  • Nová banka může také zařídit převedení aktuálního zůstatku peněz z původního účtu na nový běžný účet k datu, které si klient sám určí. Nejpozději bude ale zůstatek převeden na nový účet k datu uzavření původního účtu.






Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.