Žebříčky Přehledy

Aktualizujte jednou za pár let své pojistky a nepřicházejte tak o peníze


14.2.2019  |  Zdeněk Bubák, zpráva První klubové pojišťovny

Řešení pojistek asi skoro nikdo nepovažuje za oblíbenou aktivitu. Proto jejich aktualizaci lidé nedělají příliš často. Buď se může stát, že peníze přeplácejí, nebo v horším případě při škodní události zjistí, že pojistku mají uzavřenou špatně a ta finančně nemusí pokrýt celou škodní událost.


Zastaralé mohou být všechny pojistky. Jejich revize je v průběhu let potřebná vzhledem k možným změnách jak u samotného pojištěnce, ale také kvůli jejich samotnému nastavení tak, aby správně pokrývaly potřeby pojištěného. „U smluv je podstatné, aby byly flexibilní, musí být snadné je změnit, zrušit, navýšit nebo snížit,” přibližuje Marek Orawski z První klubové pojišťovny.

Kdy nejlépe aktualizovat pojistku?



Aktualizovat pojistku se doporučuje každé dva až čtyři roky. To platí především u neživotního pojištění. U životní pojistky se obecně doporučuje její revize s každou životní změnou, například narozením dítěte, koupí domu apod. Bohužel právě u životních pojistek lidé zůstávají zafixovaní na desítky let dopředu. Důvodem bývá hlavně lepší provize pro zprostředkovatele, která je nejvyšší u smluv trvajících 25 až 30 let. Zvláště v případě kapitálového životního pojištění (kdy se zároveň vytváří finanční rezerva na dožití) jsou možnosti změn velmi omezené. Dejte si proto pozor na její nastavení, pokud životní pojistku ještě uzavřenou nemáte.

Přehled nabídky životního pojištění najdete zde

Jiná cena vstupní a jiná při obnově



Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. Tradiční pojišťovny akční cenou nalákají nového klienta, na další období už ale cenu zvýší. Nejvíce se ceny z roku na rok upravují u aut. Informace ve výročním dopisu si klient nemusí všimnout včas, protože má opět jen relativně krátkou dobu, kdy může něco změnit. Buďte tedy pozorní a neplaťte zbytečně více, než je potřeba.


Žebříčky a přehledy:


Pozor na limity



Některá rizika či předměty jsou pojištěny jen do určité hodnoty. To znamená, že pojišťovna vyplatí pouze limit, na který je daná věc pojištěna. „Pokud je pojistná částka nižší, než skutečná hodnota věcí, je to pro pojišťovny důvod ke snížení pojistného plnění. Zároveň také nemá smysl pojistné přeplácet,“ přibližuje případy snížení pojistného plnění Marek Orawski z První klubové pojišťovny.

Přehled nabídky neživotního pojištění najdete zde

Například v případě pojištění nemovitosti právě zastaralé smlouvy, v jejichž rámci sjednané pojištění dávno neodpovídá aktuální hodnotě majetku, ve většině případů nepokryjí vzniklé škody. Lidé díky nim sice platí nízké pojistné, ale hodnota nemovitého i movitého majetku se od času podpisu výrazně zvýšila. Vyplatí se proto smlouvu přibližně jednou za dva až čtyři roky aktualizovat. Anebo kdykoliv, kdy více zvelebíte své bydlení.

Pozor na termín změny



Problémem často bývá právě samotná možnost aktualizace, nebo obecně výpovědi pojistky. Korporátní pojišťovny klientům často kladou všemožné administrativní překážky. A to se jim právem nelíbí. Pokud chcete změnit nebo vypovědět smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou, musíte tak učinit nejpozději šest týdnů před výročím podepsání. Jinak máte smůlu, smlouva se automaticky prodlužuje o rok. Je proto potřebné na tuto podmínku nezapomínat v případě, že chcete svoji pojistku opravdu aktualizovat.



Smlouvy online jsou výhodou



Výhodu mají v tomto případě klienti, kteří mohou svou pojistku upravovat online. Šetří tak nejen čas, ale obecně právě možnost úpravy online je zárukou jejich snadnější revize. “Pojištěnci si u První klubové mohou nechat doporučit nastavení pojistek od Klubového servisu. Každá pojistka projde automatizovanou kontrolou tak, aby se nesjednávaly nesmyslné pojistné částky. Pojistky, které vykazují nestandardní parametry, neprojdou online sjednáním a podléhají kontrole upisovatele,” říká Marek Orawski z První klubové pojišťovny.

Přehled nabídky autopojištění najdete zde

Vše vychází z klienta



Klienti jsou dnes sebevědomější a v budoucnu se budou snažit najít si kvalitnější i levnější službu. K tomu by mohlo dopomoci vzdělávání klientely, která bude lépe rozumět produktům, které si v rámci pojištění platí a vytváření komunit díky online recenzím a hodnocení pojistných produktů. Vstup nových hráčů na trh a rozvoj jiných obchodních modelů by mohl pojistnému trhu přinést větší flexibilitu. Korporátní pojišťovny argumentují, že by to pro pojišťovny by to přineslo trochu větší riziko ztráty klientů a větší administrativní zátěž. „Opak je pravdou. Pokud nebudou cenu pořád měnit, klient nemá důvod přecházet a naopak celá administrativa kolem smlouvy vyjde levněji,“ oponuje Marek Orawski.

Rada na závěr? Dříve, nežli později



Ještě před podpisem smlouvy je potřeba věnovat dostatečnou pozornost pojistným podmínkám. Tedy lhůtě, kdy a za jakých podmínek můžete smlouvu měnit. Pak nebudete překvapeni, že nemůžete špatně nastavené pojistné limity měnit.






Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.