Žebříčky Přehledy

Trend roku 2012 - Mobilní bezkontaktní platby


23.4.2012  |  Zdeněk Bubák

Velké banky loni vyšly vstříc novým požadavkům zákazníků a nabídly bezkontaktní platby. Na otázku, jak mobilní platby vnímají spotřebitelé, odpovídá studie agentury Ipsos, která mapuje problematiku a potenciál mobilních plateb z pohledu jejích uživatelů. Výzkum proběhl na jaře 2012 v České republice, Velké Británii, Kanadě, Rusku a Číně na reprezentativním vzorku populace. Studie zjišťuje současné platební chování, používání mobilního telefonu, přístup k novým technologiím a očekávání od nových technologií placení, konkrétně pak od mobilních plateb.

Výsledky studie:
  • mobilní internet pro nákup zboží a služeb někdy v minulosti použila 1/5 uživatelů chytrých telefonů
  • speciální aplikaci pro chytré telefony umožňující platbu využila necelá 1/5 uživatelů chytrých telefonů
  • v případě mobilních plateb 8 z 10 českých spotřebitelů očekává zvyšování bezpečnosti a 4 z 10 technologickou podporu od své banky
  • Češi za každodenní nákupy platí nejčastěji hotově, platební kartou méně
  • v případě středně velkých nákupů převažuje kombinace platební karty a hotovosti
Mobilní platby jsou vhodnější spíše pro menší finanční částky. To potvrzuje i Lenka Šilerová, Executive Director Ipsos Loyalty: „Většina těchto služeb a produktů nabízených českými bankami jsou zaměřené právě na menší, drobné platby, přičemž průměrná bezkontaktní transakce se obvykle pohybuje od 300 do 500 Kč. To je v souladu s výsledky, které přinesla i naše studie, že Češi jsou nejvíce nakloněni využívat bezkontaktní technologie právě pro nákupy do 500 Kč.“

Informace o výzkumu:
Výzkum realizoval v průběhu jara 2012 Ipsos v České republice, Velké Británii, Kanadě, Rusku a Číně. Sběr dat probíhal prostřednictvím on-line panelu respondentů společnosti Ipsos. Celkem se výzkumu zúčastnilo 1 000 – 2 000 respondentů v každé z výše uvedených zemí, 1 006 respondentů v ČR, a to na úrovni reprezentativního vzorku populace dané země. V rámci studie byl specificky sledován segment uživatelů smartphonů.

Porovnejte si náklady na vedení běžného účtu u českých bank zde.







Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.