Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Klienti ČSOB mohou nahlížet na své účty v jiných bankách i ze Smartbankingu
14.5.2019 | Zdeněk Bubák, zpráva ČSOB
Klienti ČSOB a Poštovní spořitelny mohou nově sledovat své účty v jiných bankách již i ze Smartbankingu, tedy z bankovní aplikace v mobilu nebo tabletu. Od konce dubna je připojeno celkem sedm bank. K České spořitelně a Equa bank se nyní přidaly Air Bank, Komerční banka, Moneta Money Bank, Banka Creditas a Raiffeisenbank.
Zobraz diskusi (2)
Účty ve jmenovaných sedmi bankách si mohou klienti ČSOB a Poštovní spořitelny připojovat a spravovat včetně zadávání plateb v internetovém bankovnictví. Ve Smartbankingu pak lze na účty jen nahlížet, tedy sledovat zůstatky, pohyby na účtu a informace o účtu.
„Služby takzvaného multibankingu, tedy správy více účtů z jednoho místa, jsou užitečné pro všechny, kdo mají účty v různých bankách, ale chtějí je obsluhovat z jednoho místa,“ uvedla Michaela Lhotková, výkonná ředitelka ČSOB pro platební řešení, spotřebitelské financování, otevřené bankopojištění a inovace.
Žebříčky a přehledy:
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde
Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Činnosti, které mohou klienti u svých účtů v jiných bankách uskutečňovat, se ovšem ještě liší. U většiny připojených bank (Air Bank, Česká spořitelna, Equa bank, Komerční banka, Moneta) mohou klienti ČSOB a Poštovní spořitelny ve svém internetovém bankovnictví provádět na svých účtech aktivní (zadání platby) i pasivní operace (zobrazení historie a zůstatku). V případě Creditas a Raiffeisenbank lze využívat jen pasivní operace.
Skupina ČSOB zavedla multibanking pro své klienty před koncem loňského roku u jejich účtů v České spořitelně a Equa bank. Od 27. dubna je připojeno dalších pět finančních ústavů. Od loňského listopadu začali klienti ČSOB a Poštovní spořitelny také využívat výhod otevřeného bankovnictví a spravovat svůj účet prostřednictvím internetu i přes aplikace jiných bank.
O využívání přístupu k účtu v ČSOB a Poštovní spořitelně z aplikace jiné banky nebo multibankingu rozhoduje vždy klient. Pro potvrzení plateb klienti využívají autorizační nástroje banky, kde mají vedený účet. K autorizaci přístupu na účty ČSOB slouží ČSOB Identita a k potvrzení je určena mobilní aplikace Smart klíč.
Otevřené bankovnictví umožnila evropská směrnice známá pod zkratkou PSD2 (Payment Services Directive 2). Spravovat svůj účet prostřednictvím internetu je možné i přes aplikace tzv. třetích stran, které ale musí získat oprávnění k poskytování těchto služeb od České národní banky. Všechny potřebné informace klienti naleznou na webu v části Otevřené bankovnictví ČSOB.
Přehled multibankingu v Česku
Účet Richee / Banka CREDITAS
: Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB (včetně Poštovní spořitelny), Equa bank, Fio banka, Komerční banka, MONETA Money Bank
ČSOB
: Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, Equa bank, Komerční banka, MONETA Money Bank, Raiffeisenbank
MONETA Money Bank
: Air Bank, Banky CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, mBank
Air Bank
: Česká spořitelna, Equa bank, Komerční banka, Raiffeisenbank
Komerční banka
: Air Bank, Česká spořitelna, Equa bank
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Mobilní aplikace DoKapsy má již 100 tisíc uživatelů. Co klientům nabízí?
Aplikace DoKapsy od ČSOB nově nabízí zprávy z médií
Mobilní aplikace DoKapsy nově umožňuje klientům parkovat v Praze
ČSOB přidává novinky do mobilní aplikace DoKapsy
ČSOB představila digitální asistentku Kate
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.