Žebříčky Přehledy

Sto tisíc klientů Komerční banky platí mobilem


7.8.2019  |  Zdeněk Bubák, zpráva Komerční banky

Platby mobilním telefonem jsou v současnosti nejrychleji rostoucím segmentem služeb bank, a nejen jich. Jedním z průkopníků v této oblasti byla Komerční banka, která byla mezi bankami, jež v Česku jako první začaly podporovat platformu Google Pay (dříve Android Pay). Po té se do Česka dostala technologie Apple Pay, díky níž zaplatí mobilem i vlastníci iPhonů, případně dalších zařízení od společnosti Apple. Komerční banka zveřejnila, kolik jejích klientů v současnosti mobilem platí.


Již více než 100 tisíc klientů Komerční banky využívá některou z mobilních platebních služeb, které jsou dostupné v ČR: Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay a Fitbit Pay. Klienti KB si ve svých zařízeních (mobilech, hodinkách či iPadech) aktivovali více než 115 000 karet. Měsíční objem transakcí stoupl čtvrtletně (březen – červen) o 40 % na 650 milionů Kč. V měsíci červenci pak jen prostřednictvím Apple Pay dosáhl počet transakcí jednoho milionu.

Čtěte také zde:
Které banky vám umožní platit bezkontaktně mobilem?



Žebříčky a přehledy:


„Dynamický nárůst zájmu o platby mobilním telefonem překonal naše očekávání. Klienti oceňují zejména rychlost plateb, vysoký komfort a snadnou obsluhu všech čtyř mobilních platebních služeb, které Komerční banka nabízí jako jedna z pouhých dvou bank v ČR,“ uvedla Monika Truchliková, která vede Tribe Cash, Cards and ATMs v Komerční bance. Druhou bankou, která nabízí celou škálu mobilních plateb, je Moneta Money Bank (více zde).

Platba mobilním telefonem je podle banky návyková. Po jejím osvojení (zpravidla stačí pět plateb mobilem) klienti již většinou přestanou používat plastovou kartu.

Klienti Komerční banky využívají platby mobilním telefonem k úhradě jak malých částek v řádech jednotek korun, tak i statisícových – například 400 tisíc za osobní automobil.







Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.