Přehled produktů


Vláda vyhlásila kvůli koronaviru nouzový stav. Na situaci v ČR reagují i banky, budou odkládat splátky o tři měsíce


13.3.2020  |  aktualizováno 20.3.2020  |  Zdeněk Bubák, zpráva ČBA



Koronavirus překresluje priority a chování lidí a institucí. Česká vláda včera, tj. ve čtvrtek 12. března 2020, vyhlásila nouzový stav pro celé území ČR, ve kterém ještě více omezila veřejné shromažďování na maximálně 30 osob, ohraničila provozní dobu provozoven veřejného stravování, tedy restaurací, kaváren a dalších, na 6:00 až 20:00 hod., zakázala úplně provoz zábavních a sportovních zařízení, jako jsou například divadla, knihovny, fitcentra a plavecké bazény. Do Česka také nemohou cestovat lidé z vybraných zemí EU, Velké Británie, Norska, Švýcarska, Iránu, Číny a Koreje (od 16.3.2020 to platí pro všechny cizince). A Češi nemohou cestovat do uvedených zemí (od 16.3.2020 nelze z Česka cestovat nikam do zahraničí). Nouzový stav je vyhlášen na 30 dní.

Česká koruna včera oslabila do blízkosti úrovně 26,30 CZK/EUR a později zkorigovala k  26,20 CZK/EUR. Koruna tak ve čtvrtek 12. března 2020 prodělala největší denní ztrátu od intervencí roku 2013. Kromě vlády a koruny na situaci kolem koronaviru reagují například i banky.

*Zákaz se týká Itálie, Španělska, Rakouska, Německa, Švédska, Nizozemska, Belgie, Dánska, Francie, Švýcarska, Norska, Velké Británie, Íránu, Číny a Jižní Koreje.

 Novinka: Povinnost nošení roušek na celém území ČR mimo domov a 2 hodiny v obchodech pro seniory nad 65 let

18. března 2020 - Vláda schválila, že lidé mimo bydliště mají používat ochranné prostředky dýchacích cest,tj. nosit roušky, ústenky, ale i šátky nebo šály. A je to platné od půlnoci z 18. na 19. března 2020 (ze středy na čtvrtek). V prodejnách potravin, drogeriích mohou mezi 7.00 a 9.00 (změna od 20.3.2020  z původních 10:00-12:00) nakupovat pouze senioři, tedy lidé starší 65 let. To samé platí pro pošty. Lékáren se toto opatření netýká (změna oproti původnímu nařízení).

Další novinky hledejte na konci článku.

Vláda zavřela obchody kromě potravin a dalších vybraných prodejen a zakázala navštěvovat restaurace



14. března 2020 - Dalším z vládních opatření je uzavření všech obchodů kromě prodejen s potravinami, drogérií, lékáren, trafik, prodejen s výpočetní technikou a domácí spotřební elektronikou, optik a prodejen s kontaktními čočkami, potřeb pro domácí zvířata a čerpacích stanic. Dále platí úplný zákaz návštěv restaurací, barů, hodpod a pivnic. Povolené je závodní stravování a výdejní okénka s jídlem. Dále platí zákaz provozu heren a kasin. Opatření platí od soboty 14. března od 6:00 hodin na 10 dní. Pobočky bank, a to i ty v obchodních centrech, zůstávají otevřené.

15. března 2020 - Od 16. března 2020, 0:00 hod. do 24. března 2020, 6:00 hod. zavádí vláda na území ČR plošnou karanténu, tj. omezuje volný pohyb lidí. Možné jsou jen nezbytné cesty do práce, do obchodu na nákup potravin, hygienických potřeb a potřeb pro domácí zvířata, na návštěvu rodiny a blízkých, k lékaři, na poštu či do banky. Vláda zakazuje provoz hotelů, autoškol a služeb sdílení automobilů (Uber apod.). Neplatí modré zóny ve městech. Rozvážková služba dál může fungovat. V provozu zůstává nadále MHD.

Daňové přiznání fyzických i právnických osob se posouvá do 1. července 2020.

Banky přijaly mimořádné opatření v podobě poskytnutí možnosti odkladu splátek úvěrů



Prezidium České bankovní asociace (ČBA), která zastupuje většinu bank na českém trhu, se ve čtvrtek sešlo na mimořádném zasedání, aby projednalo opatření, jež pomohou zmírnit ekonomické dopady probíhající epidemie na klienty, a to v prvé řadě na běžné občany a klienty z řad drobných podnikatelů a živnostníků.

Podle ČBA banky budou připraveny konkrétně pomoci těm klientům, na které ekonomické důsledky epidemie COVID-19 dopadly. Jako vhodný nástroj se podle ČBA jeví poskytnout klientům v doložených případech možnost tříměsíčního odkladu splátek hypotéčních a spotřebitelských úvěrů.


Žebříčky a přehledy:


Primárně se přitom banky zaměří na klienty z řad zaměstnanců a osob samostatně výdělečně činných, protože lze předpokládat, že právě na ně dopadne epidemie nejtíživěji. Současně byly zahájeny konzultace s Českou národní bankou s cílem, aby v těchto případech byl nastíněný přístup ke klientům zohledněn při bankovním dohledu, který nad bankami provádí.

Vedle toho pokračuje intenzivní činnost společné pracovní skupiny České bankovní asociace s Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR a s Českomoravskou záruční a rozvojovou bankou, jejímž cílem je zprostředkovat a usnadnit adresné doručování již oznámených, jakožto i případných budoucích vládních opatření na pomoc malým podnikům a živnostníkům prostřednictvím pobočkové sítě bank, jakožto i dalších distribučních kanálů, kterými banky disponují.

Jiří Sýkora, specialista oddělení produktového managementu, Fincentrum & Swiss Life Select a.s., k tomu dodává: „Včera sice Česká bankovní asociace vydala prohlášení o přijetí mimořádného opatření bank, v podobě poskytnutí možnosti odkladu splátek, otázkou ale zůstává, jakým způsobem banky vezmou toto doporučení v potaz a zda vůbec. Pokud vyjdeme z toho, že při odkladu dojde k prodloužení splatnosti úvěru o tuto dobu, musíme si položit otázku, co bude s úvěry, jejichž majitelé jsou již dnes na maximální hranici schopnosti splácení. Jakým způsobem budou banky předávat informace o splácení do bankovních registrů? Toto jsou jen některé otázky, na které dnes nedostanete informaci ani ve většině bank. Proto si musíme počkat na skutečný dopad tohoto prohlášení na klienty bank.“



Reklama:



Co znamená nouzový stav?



Takto opatření popsal Adam Vojtěch, ministr zdravotnictví, na svém Twittrovém účtu takto: "V souvislosti s vyhlášením nouzového stavu jsme přijali nezbytná opatření. Od zítřejšího dne (od pátku, pozn. redakce) začne platit zákaz konání akcí s účastí přesahující ve stejný čas více než 30 osob. Nově se také zakazuje přítomnost osob v provozovnách stravovacích služeb mezi 20:00 a 6:00. Zakazujeme také činnost provozoven stravovacích služeb v rámci nákupních center s prodejní plochou přesahující 5000 m2. Z důvodu ochrany zdraví nebude možné navštívit posilovny, solária, sauny, wellness centra, hudební kluby, zábavní zařízení a knihovny."

"Od půlnoci z pátku na sobotu mohou lidé cestovat za hranice pouze osobními automobily, přeshraniční osobní autobusová, vlaková nebo lodní doprava se pozastavuje. Nová opatření se dotknou i mezinárodní osobní letecké dopravy," uvedl na svém Twitterovém účtu Karel Havlíček, ministr průmyslu a obchodu. Kromě toho platí i výše zmíněný zákaz vstupu osob z rizikových oblastí na území ČR. Přechod hranic mezi ČR a Německem a ČR a Rakouskem je omezen na 11 vybraných hraničních přechodů, případně další opatření.

Dále jsou zavřeny školy (díky dřívějšímu opatření, a to základní, střední i vysoké), nově včetně lidových uměleckých, nicméně stále kromě mateřských škol, kde záleží na rozhodnutí zřizovatele. Výuka ale může probíhat na dálku.

Zde najdete všechna opatření související s nouzovým stavem.

Novinky, které přibyly dodatečně:



Rozšíření povinné karantény na 15 zemí, do kterých se nesmí jezdit



13. března 2020 - Vláda podle Radiožurnálu v pátek rozšíří povinnou karanténu pro občany vracející se zpátky do České republiky na všechny takzvané rizikové země. Nařízení začne platit v poledne, dosud se vztahovalo pouze pro návraty z Itálie. Za kritické země včera vláda označila patnáct zemí, včetně řady států Evropské unie. Patří mezi ně i Německo, Rakousko, Francie, Švýcarsko nebo Velká Británie

Komerční banka umožní svým klientům odklad splátek úvěrů



13. března 2020 - Komerční banka umožní společně s některými dalšími českými bankami odklad úvěrových splátek svým zákazníkům, kterým se v souvislosti s aktuální mimořádnou situací dočasně sníží příjmy. Klienti, kteří využívají v KB hypoteční a spotřebitelské úvěry, mohou požádat o odklad splátek, a to až na dobu 3 měsíců. Nabídka se vztahuje na fyzické osoby a fyzické osoby podnikatele.

„Aktuální situace vyžaduje vysokou míru společenské i osobní solidarity. Rozhodnutím umožnit odklad splátek klientům, kteří se dostanou do potíží se svými příjmy, chápu proto jako zcela logický krok,“ zdůraznil Jan Juchelka, předseda představenstva a generální ředitel KB. „Komerční banka současně připravuje nabídku i některých dalších služeb, které pomohou našim zákazníkům snadněji překonat období nejistoty. Konkrétní nabídku zveřejníme v nejbližších dnech,“ dodal Jan Juchelka.

Veškeré informace jakým způsobem žádat o odklad splátek budou k dispozici v průběhu dnešního dne na webových stránkách KB. www.kb.cz

ČMZRB zveřejnila předběžnou výzvu s bližšími informacemi k Úvěru COVID



13. března 2020 - Českomoravská záruční a rozvojová banka (ČMZRB) ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu (MPO) připravila k překlenutí zhoršené ekonomické situace v důsledku koronavirové infekce a souvisejících opatření národní program Úvěr COVID. Jeho prostřednictvím budou moci podnikatelé získat provozní úvěr s nulovým úrokem a až ročním odkladem splátek k úhradě provozních nákladů. Provozní úvěr bude možné využít například na úhradu mezd zaměstnanců, nákladů na energie, nájmu, k profinancování zásob, úhradě dodavatelsko-odběratelských faktur, k předfinancování pohledávek apod.

O podporu může požádat od 1. dubna 2020 jakýkoliv malý a střední podnikatel (včetně živnostníků), který se v důsledku koronavirové infekce či souvisejících opatření dostal do problémů a chybí mu zdroje k uhrazení výše uvedených nákladů. Žádosti bude možné podat na kterékoliv pobočce ČMZRB a její součástí bude muset být i doklad prokazující, že se podnikatel dostal do potíží právě v souvislosti s koronavirem. Může se jednat například o doklady potvrzující zrušení zájezdů v případě cestovních kanceláří, potvrzení o zrušení zakázky, dodávky materiálu v případě výrobních společností, nařízení hygienických stanic, obcí či obdobných orgánů o zrušení kulturních, sportovních a jiných akcí apod.

Provozní úvěr bude ČMZRB poskytovat v rozmezí 500 tis. až 15 mil. Kč s nulovou úrokovou sazbou, do výše 90 % způsobilých výdajů a se splatností 2 roky včetně možnosti odloženého splácení až na dobu až 12 měsíců. Předběžná výzva s bližšími informacemi, jejíž parametry se mohou ještě změnit, je k dispozici zde.

ČMZRB v současné době připravuje pokyny pro zájemce o tuto formu podpory a formuláře k podání žádosti, včetně seznamu nejčastějších otázek. Veškeré tyto dokumenty budou postupně zveřejňovány na webu www.cmzrb.cz.

Další restrikce ze strany vlády ČR



13. března 2020 - Vláda přijala v pátek další opatření. Od 14. března od 6.00 zakázala přítomnost veřejnosti v bazénech a turistických centrech, dále zakazuje od 14. března maloobchodní prodej na tržnicích a tržištích, jako je např. Sapa. Zakazují se také návštěvy od dnešní půlnoci ve všech věznicích. Od 16. března 0.00 se zavádí zákaz vstupu pro všechny cizince na území České republiky s výjimkou cizinců pobývajících na území Česka s přechodným pobytem nad 90 dnů nebo trvalým pobytem. Neplatí to, pokud je vstup cizinců v zájmu České republiky. Vláda dále rozhodla, že zakazuje občanům České republiky a cizincům s trvalým nebo přechodným pobytem nad 90 dnů vycestovat z území České republiky. Neplatí to, pokud je udělena výjimka.

MONETA pracuje na pomoci klientům v aktuální tíživé situaci



13. března 2020 - MONETA Money Bank oznámila, že zvažuje možnost poskytnutí dodatečné likvidity svým klientům z řad občanů a živnostníků. Nabídne jim cenově zvýhodněný překlenovací úvěr formou kontokorentu anebo kreditní karty. Banka prý bude usilovat o to, aby každému klientovi vyšla vstříc a poskytla mu dostatečné finanční prostředky, které by měly být použity v tomto složitém období pro posílení schopnosti splácet stávající úvěry a zároveň byly schopny pokrýt základní potřeby domácnosti či podnikání.

Banka současně analyzuje technické možnosti svých systémů a s nimi spojenou kapacitu banky, aby byla schopna vytvořit jednoduchý a administrativně nenáročný proces pro odklady či změny ve výši měsíčních splátek nebo struktuře splátkových kalendářů. "V tuto chvíli se chceme zaměřit na co nejlepší řešení, abychom posílili důstojný vztah mezi bankou a klientem. Jakékoliv řešení, které poskytneme, by nemělo záviset na sáhodlouhých analýzách a dodatečném prokazování. Chceme, aby naše řešení bylo dostupné v jedné návštěvě naší pobočky a zároveň se budeme snažit co možná nejrychleji poskytnout tuto možnost i prostřednictvím našeho internetového bankovnictví a Smart Banky (aplikace mobilního bankovnictví)," uvedla Zuzana Filipová, vedoucí oddělení komunikace banky.

V tuto chvíli banka poskytuje 315 tisíc předschválených limitů pro drobnou klientelu a 30 tisíc předschválených limitů pro živnostníky. Celková hodnota těchto úvěrových limitů je nyní téměř 70 miliard korun. Klienti banky tak mohou ihned získat dodatečné finanční zdroje během několika málo minut bez nutnosti opustit prostředí svého domova.

Konkrétní program by měl být koncipován nejpozději do konce dubna 2020 a k dispozici klientům od května 2020. "Naším cílem je navrhnout kvalitní řešení, které bude mít pozitivní dopad jak na jednotlivce, tak na finanční zdraví Skupiny MONETA. Poskytnutí dodatečné likvidity pro české domácnosti a živnostníky bude mít potenciálně pozitivní dopad na udržení chodu české ekonomiky a na minimalizaci negativních dopadů," uzavírá Filipová.

ESSOX umožní odklad splátek úvěrů



13. března 2020 - I společnost ESSOX, dceřiná společnost Komerční banky, vyjde vstříc svým klientům, kteří se dostanou do finančních potíží v souvislosti s šířením nákazy novým koronavirem. Klienti se spotřebitelskými úvěry mohou požádat o odklad splátek až na 3 měsíce, a to v případě, že úvěr uzavřeli jako fyzická osoba nebo fyzická osoba podnikatel.

„Uvědomujeme si, že potíže zapříčiněné současnou situací nekončí jen u zdraví, ale mají širší dopad do běžného života. Umožnit našim klientům odklad splátek proto vnímám jako samozřejmý projev solidarity a pomoci.“ řekla Jana Hanušová, generální ředitelka ESSOX s.r.o.

Modrá pyramida umožní svým klientům úlevy ve splácení



13. března 2020 - Modrá pyramida je připravena pomoci klientům postižených opatřeními souvisejícími s epidemií koronaviru, a to i formou úlevy ve splácení. Klienti, kteří využívají úvěry na bydlení od Modré pyramidy, tak mohou žádat o odklad splátek až o tři měsíce. Nabídka se vztahuje na fyzické osoby a fyzické osoby podnikatele.

“Česká republika zažívá v těchto dnech v souvislosti s šířením koronaviru COVID-19 nelehké období a čelí nebývalým výzvám. I svět financí je tak vystaven nové zkoušce. Modrá pyramida je solidární s touto tíživou situací, a proto jsme se rozhodli vyjít vstříc našim klientům, kterých se epidemie nejvíce dotkne. Věřím, že jim tímto krokem jejich situaci alespoň trochu ulehčíme. Klient, spolupráce a respekt jsou u nás vždy na prvním místě,” říká Pavel Jirák, generální ředitel Modré pyramidy.

Air Bank umožní odklad splátek u půjček a hypoték



13. března 2020 - Banka uvádí, že už dnes svým klientům nabízí možnost si splátku u půjčky i hypotéky snížit. Klienti to mohou udělat zdarma přímo ve svém internetovém bankovnictví. Snížením splátky se pak prodlouží doba splácení. Tuto možnost banka nabízí standardně a platí pro všechny její klienty. Nově také umožní odložení splátek o tři měsíce, a to pro klienty, které postihne epidemie koronaviru. Na podrobnostech banka pracuje.

OZP přispívá na testy na koronavirus



13. března 2020 - Oborová zdravotní pojišťovna od pátku přispívá svým klientům na úhradu testů na přítomnost koronaviru v lékařem neindikovaných případech, kdy si test hradí pojištěnec jako samoplátce. Příspěvek se vztahuje na testy provedené laboratořemi, které k tomu schválí ministerstvo zdravotnictví.

Sberbank informuje

 

14. března 2020 - Provoz pobočkové sítě Sberbank zůstává nepřerušen i v obchodních centrech v Praze a Brně, byla zvýšena četnost dotací bankomatů, a od pondělí 16. března Sberbank nabídne svým klientům i neklientům z řad podnikatelů a malých firem Firemní FÉR úvěr za výhodné ceny.

“Od pondělí je připravena nabídka nezajištěného Firemního FÉR úvěru s nejnižší sazbou 4,9 % ročně, kdy žádost vyřídíme zdarma a do 48 hodin,” vysvětluje Daniel Krumpolc, člen představenstva Sberbank CZ. Nabídka je určena pro podnikatele a malé firmy s ročním obratem do 25 milionů korun a týká se úvěrů od 10 000 do 3 000 000 Kč se splatností až 7 let. Firemní FÉR úvěr je možné využít i na refinancování úvěru u jiné banky.

Sberbank zároveň posiluje kapacity svého zákaznického centra (tel. 800 133 444). Je rovněž připravena pomoci všem svým klientům, na které dopadly ekonomické důsledky nouzového stavu, a v doložených a individuálně posouzených případech, u kterých to bude možné, poskytne dočasné snížení splátek jejich hypotéčních a spotřebitelských úvěrů. Zároveň Sberbank vyzývá všechny své klienty, aby v maximální možné míře využívali k vyřízení svých bankovních potřeb internetové a mobilní bankovnictví nebo on-line aplikace na www.sberbank.cz.

ČMZRB spouští příjem žádostí o úvěr COVID



15. března 2020 - V pondělí 16. března spouští Českomoravská záruční a rozvojová banka (ČMZRB) příjem žádostí do programu úvěr COVID. Jeho cílem je prostřednictvím bezúročných úvěrů usnadnit přístup malým a středním podnikatelům k provoznímu financování, jejichž ekonomické aktivity jsou omezeny v důsledku výskytu koronavirové infekce a souvisejících preventivních opatření. Žádost a pokyny k jejímu vyplnění a podání budou k dispozici v pondělí dopoledne na webu banky.

Trinity Bank je plně v provozu – banka ale i tak vyzývá klienty k využívání internetového bankovnictví



16. března 2020 - Všechny pobočky Trinity Bank jsou v provozu bez omezení. V souvislosti s aktuální situací a opatřeními stanovenými vládou ČR banka však prosí klienty o upřednostnění telefonické a online komunikace. Současně prosí, aby se klienti kromě nejnutnějších případů vyhnuli osobní návštěvě jejích poboček. "Je v maximálním zájmu Trinity Bank ochránit klienty i zaměstnance před šířením koronaviru. Většinu služeb lze hladce zajistit pomocí internetového bankovnictví či telefonicky ve spolupráci s našimi bankéři, kteří jsou pro klienty k dispozici.," uvádí banka ve svém sdělení veřejnosti.

Raiffeisenbank rozesílá emaily klientům, jejichž pobočka není v současnosti v provozu



16. března 2020 - Raiffeisenbank rozesílá vybraným klientům emaily tohoto znění:

Vážená klientko, vážený kliente,
 
o Vás a Vaše finance se staráme s respektem, a stejnou péči věnujeme i našim zaměstnancům.

Z důvodu preventivní ochrany zdraví našich klientů i pracovníků jsme omezili provoz Vaší domovské pobočky. V tuto chvíli tak bohužel nejsme schopni Vám poskytovat osobní péči dle standardní otevírací doby.

Aktuální otevírací dobu ostatních poboček si můžete kdykoliv ověřit ZDE.

Víme, že rychlost řešení problémů je v bankovním světě klíčová. Proto bychom Vám rádi připomněli, že 95 % bankovních činností je v současnou chvíli možné provádět z pohodlí domova, přímo z Vašeho Mobilního nebo Internetového bankovnictví.

Přehled aktivit, se kterými Vám pomáháme nejčastěji, včetně postupu jejich řešení naleznete ZDE.

Děkujeme za pochopení a omlouváme se za případné komplikace.

Fiobanka na svém Twitterovém účtu nabádá klienty, aby zvážili návštěvu pobočky


16. března 2020 - Rozhodnutí vlády se našich poboček nedotýká. Prosíme vás však, abyste návštěvu důkladně zvážili. Pokud na pobočku přeci musíte, zkontrolujte si na našem webu, zda nemá omezenou otevírací dobu. Nejaktuálnější info najdete na našem webu v sekci Kontakty.  Děkujeme za ohleduplnost.

Většinu věcí vyřídíte v Internetbankingu. Například si online můžete změnit PIN ke kartě, upravit limity, založit nový nebo další účet, požádat o kontokorent, debetní nebo kreditní kartu. Online/telefonicky také můžete obchodovat s akciemi či nakupovat/prodávat podílové fondy.

Pokud budete mít dotazy, které se přímo týkají vašeho účtu, karty nebo třeba plateb, napište nám přes Fio servis z Internetbankingu nebo Smartbankingu (symbol obálky vpravo nahoře).

UNIQA omezuje provoz pobočkové sítě, ale služby jsou zajištěny on-line a telefonicky


16. března 2020 - V souvislosti s šířením onemocnění koronavirem a vládními opatřeními se přerušuje provoz většiny obchodních poboček UNIQA pojišťovny. Tento režim bude platit do odvolání. Běžný provoz pojišťovny běží dál, zejména vyřizování škod není nijak dotčeno. Zákazníci mohou řešit své požadavky prostřednictvím webu nebo telefonicky.

"Snažíme se zajistit dostupnost a plynulé odbavování požadavků našich klientů i v této situaci. Žádáme nicméně o pochopení, protože prodleva může být někdy delší než obvykle," uvádí UNIQA pojišťovna ve svém tiskovém prohlášení.

Přehled hlavních možností, jak využít služby nebo jak kontaktovat UNIQA pojišťovnu v době vyhlášeného nouzového stavu:

Hlášení a prohlídky škod

K nahlášení škody lze využít on-line hlášení na webu www.uniqa.cz. Případně lze k tomu účelu kontaktovat i call centrum na telefonu 485 125 125. Pokyny, jak postupovat při zasílání dokumentace, obdrží každý klient v registračním e-mailu ke škodě od UNIQA, včetně užitečných prokliků. Veškeré podklady ke škodám se posílají on-line nebo e-mailem. Alternativně lze i poštou na adresu: UNIQA pojišťovna, Evropská 136, 160 12 Praha 6 (s číslem škody).
Fyzické prohlídky škod jsou až do odvolání rovněž v omezeném režimu v zájmu minimalizace osobních kontaktů: u běžných škod požaduje UNIQA zaslat podrobnou fotodokumentaci od zákazníka. Je-li prohlídka nutná, děje se tak až po dohodě s klientem, zda je to urgentní či je možné počkat. Pokud je to naléhavé, technik UNIQA je v telefonickém spojení s klientem, vyžádá si navíc potřebné detailní fotografie, případně se vypraví na fyzickou prohlídku na dohodnuté místo, aniž by ale byla požadována přítomnost zákazníka, vše vyřizují telefonicky.

Klientský portál myUNIQA

Klienti v retailu mají k dispozici 24 hodin denně zákaznický portál myUNIQA na adrese www.myuniqa.cz. Zde jsou zákazníkům k dispozici zejména tyto možnosti:
  • Vyzvednutí pojistky jako potvrzení o pojistné smlouvě
  • Přehled všech vlastních pojistných smluv
  • Platby pojistného a přehled o všech platbách a jejich výši
  • Změny kontaktních údajů na pojistných smlouvách
  • Zaslání dotazu nebo požadavku na pojišťovnu
Nejste ještě v myUNIQA registrováni?

Přihlásit se lze zadáním čísla pojistné smlouvy a datem narození osoby, která pojištění sjednala. Systém ukáže telefonní číslo, které má ke klientovi přiřazeno. Ten vyplní e-mail a uživatelské jméno. K dokončení obdrží heslo prostřednictvím SMS, které vloží do formuláře, čímž je registrace dokončena.

Pojištění a poradenství

Provoz naší pobočkové sítě je do odvolání minimalizován. Naši pojišťovací poradci jsou ale nadále v plném rozsahu k dispozici na svých telefonech. Lze s nimi konzultovat stávající pojistné smlouvy nebo se dohodnout na sjednání nového pojištění.

Služby call centra

Operátoři jsou pro zákazníky k dispozici na telefonu 485 125 125 (hlášení škod a informace k pojištění). Současně lze na tomto čísle sjednat i některé druhy pojištění (domácnost, auta, odpovědnost). Provozní doba call centra je ve všední den od 8 do 16 hodin.

Asistenční servis

K řadě pojištění je poskytována i asistenční služba pro případné nesnáze. Týká se to hlavně pojištění aut, domácnosti a cestovního pojištění v zahraničí. Provoz asistence není omezen a je k dispozici 24 hodin denně telefonicky.

Dotazy e-mailem

UNIQA i nadále vyřizuje dotazy a požadavky zákazníků došlé na adresu info@uniqa.cz.

Komerční banka omezuje provoz v malých pobočkách - seznam je na webu



Více než 260 poboček KB zůstává otevřeno. Výjimku tvoří 60 menších poboček, které se banka vzhledem k aktuálnímu vývoji rozhodla dočasně uzavřít. Aktuální informace, týkající se pobočkové sítě, jsou k dispozici na Pobočky a bankomaty. V průběhu dnešního dne již měli klienti možnost žádat o tříměsíční odklad splátek spotřebitelských a hypotečních úvěrů prostřednictvím formuláře dostupného na webových stránkách Komerční banky.

Jan Juchelka, předseda představenstva a generální ředitel KB, uvedl: „Velká většina našich poboček zůstává otevřená. Přesto bych chtěl klienty požádat, aby preferovali on-line možnosti komunikace s bankou, maximálně využívali internetové, mobilní nebo telefonické bankovnictví a přispěli tak ke snížení rizika šíření koronaviru Covid 19.“

Klienti Komerční banky mají možnost řešit řadu běžných bankovních operací z domova s využitím internetového nebo mobilního bankovnictví. Komunikovat s bankou je možné prostřednictvím Kontaktního centra (800 521 521). Banka klientům doporučuje více preferovat bezhotovostní platby např. kartou nebo mobilem před hotovostí.

Moneta Money Bank


Pobočky Moneta Money Bank zůstávají až na výjimky v provozu, aby bylo zajištěno fungování platebního styku a dostupnost služeb. Před návštěvou pobočky zkontrolujte web https://t.co/LDPVs8aTmn, abyste si ověřili otevírací dobu. Pro správu financí využijte Internet Banku a Smart Banku. https://t.co/Wu9aaX7Q3m

Raiffeisen stavební spořitelna



V souvislosti s šířením koronaviru v České republice Raiffeisen stavební spořitelna klientům umožňuje odklad splácení. Prodlužuje také akce na sjednání stavebního spoření a úvěru na rekonstrukce zdarma.

Klienti Raiffeisen stavební spořitelny mohou zdarma využít posun svých splátek a vkladů v souvislosti se současnou situací v ČR až o tři měsíce. „Pokud naši klienti nyní potřebují pomoc ve formě odkladu splácení, snažíme se jim vyjít vstříc. Ideálně by nás měli kontaktovat na e-mail rsts@rsts.cz a my se jim co nejdříve ozveme zpátky s dalšími informacemi,“ říká Pavel Chmelík, místopředseda představenstva RSTS. Spořitelnu je dále možné kontaktovat na bezplatném call centru 800 11 22 11.

Akci na sjednání stavebního spoření s cílovou částkou 150 000 Kč zdarma, která odstartovala v lednu tohoto roku, spořitelna prodlužuje až do 31. 5. 2020. Ke stejnému datu prodlužuje také sjednání úvěru REKOpůjčka bez poplatku za uzavření úvěrové smlouvy. Jedná se o úvěr na rekonstrukce a modernizace až do 1 milionu Kč bez zajištění.

Raiffeisenbank



U Raiffeisenbank již můžete žádat o odklad splátek. Banka na svých webových stránkách píše: "Aktuálně vyhlášený nouzový stav na území České republiky z důvodu zamezení šíření nákazy koronaviru významně zasáhl do životů nás všech. Mohl tak způsobit i omezení schopnosti splácet váš úvěr. Chápeme to a budeme individuálně řešit jednotlivé případy a nastalé situace."

V případě, že chcete zažádat o odložení splátek, je třeba vyplnit formulář uvedený na webových stránkách banky..

Po jeho odeslání vás banka bude během několika dní sama kontaktovat a pomůžeme vám najít nejlepší možné řešení situace.

MONETA spouští odklad splátek pro klienty



19. března 2020 - Fyzické osoby, živnostníci a firmy mohou od dnešního dne zažádat o odklad splácení svých hypoték, úvěrů nebo leasingů. Odklad se týká tří po sobě následujících měsíčních splátek a poplatků u zajištěných a nezajištěných úvěrů, žádost lze získat na webových stránkách. MONETA tak reaguje na současný stav, zapříčiněný vyhlášením stavu nouze v důsledku pandemie COVID-19. 

„Dokumenty o dočasném odkladu tří splátek jsou připraveny na našich webových stránkách. MONETA umožní odklad splátek všem našim klientům. Takto činíme s vědomím zodpovědnosti a nutnosti našim klientům proaktivně pomoci. Dopadem preventivních opatření budeme zřejmě poškozeni všichni,“ uvádí Tomáš Spurný, předseda představenstva a generální ředitel MONETA Money Bank.

MONETA klientům odloží tři měsíční splátky a adekvátně prodlouží splatnost úvěru. Dohromady se tak splatnost úvěru prodlouží o 4 měsíce. Výše všech zbývajících anuitních splátek po odkladu zůstane nezměněna s výjimkou poslední splátky, jejíž výše se může lišit. V případě, že je úvěr sjednán s pojištěním, je úvěr pojištěn i při odkladu splátek. Formuláře jsou ke stažení na webových stránkách www.moneta.cz/odklad-splatek.

Veškeré formuláře jsou na webové stránce https://www.moneta.cz/odklad-splatek, kde si klient stáhne daný formulář platný pro všechny úvěry – Expres půjčku, Expres Business, konsolidaci půjček, hypotéku, financování středních a velkých firem, financování movitých předmětů a vozidel. Banka také hledá řešení pro odklady splátek na kreditních kartách či tzv. kontokorentních účtech.

Vyplněný formulář klient vytiskne, podepíše a následně odešle na e-mail uvedený ve formuláři, přes datovou schránku nebo svému firemnímu bankéři. „Prosíme všechny žadatele, aby tyto formuláře zaslali do 10 dnů před datem splátky, od které bude chtít klient splácení odložit. Dokumenty mohou samozřejmě klienti vyplnit s bankéřem na pobočce,“ uvedla mluvčí skupiny MONETA Zuzana Filipová s tím, že banka se bude snažit zpracovat žádosti do 5 dnů od jejich obdržení. „V tomto smyslu bychom nicméně poprosili naše klienty, aby v maximální možné míře využívali pro komunikaci s naší bankou elektronické cesty a digitální kanály. Chceme poskytovat veškerý klientský komfort, zároveň chceme ale také klienty i naše zaměstnance chránit před možnými riziky nákazy,“ doplnila Filipová..

Česká spořitelna zprovoznila stránky s formulářem pro odklad splátek



20. března 2020 - Máte-li u České spořitelny hypotéku, spotřebitelský nebo firemní úvěr a v důsledku epidemie koronaviru jste se dostali do těžkostí se splácením? Spořitelna vám umožní odklad splátek o 3 měsíce.

O odklad splátek je možné požádat jen jednou pro každý produkt, zvažte proto, kdy bude pro vás optimální žádost podat.

Pokud řádně splácíte, odklad splátek nebude mít negativní dopad do Bankovního registru klientských informací (BRKI) nebo do Centrálního registru úvěrů (CRÚ).

Žádost je možné podat do 30. 4. 2020.

Na službu není právní nárok.

Formuláře najdete zde: https://www.csas.cz/cs/page/odlozeni-splatek

ČMZRB rozdělí dalších 5 miliard na COVID II



20. března 2020 - Českomoravská záruční a rozvojová banka (ČMZRB) společně s Ministerstvem průmyslu a obchodu připravuje pokračování programu Úvěr COVID I. Ten naplnil svůj účel a bude transformován tak, aby mohl být podpořen větší počet projektů. ČMZRB bude podnikatelům poskytovat záruky za úvěry komerčních bank a přispívat na úhradu úroků. Zaručované provozní úvěry návazného programu COVID II by měly podpořit okolo 10 000 podnikatelských projektů v objemu přibližně 30 mld. Kč.

ČMZRB pracuje na přípravě navazující formy podpory malým a středním podnikatelům a živnostníkům, do které by byly zapojeny zdroje komerčních bank. Díky tomu bude uspokojeno daleko větší množství firem včetně těch drobných, které si potřebují půjčit částku do 500 tis. Kč. „V současné situaci je důležité výrazněji podpořit provozní financování malých a středních podniků. Proto vyvíjíme ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu nový záruční program. V rámci program COVID II budeme podnikatelům poskytovat záruky za provozní úvěry od komerčních bank, jejichž minimální hranice bude stanovena na 10 tisíc korun. Záruky budou navíc poskytovány společně s finančním příspěvkem na úhradu úroků,“ přibližuje Jiří Jirásek, předseda představenstva a generální ředitel ČMZRB, dodává: „Program COVID II očekává zapojení komerčních bank a jejich zdrojů. Díky tomu dojde k znásobení vložených prostředků a tím i dopadu na ekonomiku. Na program bude alokováno 5 mld. Kč, což znamená, že malí a střední podnikatelé včetně živnostníků získají provozní financování v objemu okolo 30 mld. Kč od komerčních bank.“

Chystaný záruční program COVID II bude vycházet ze stávajícího programu Expanze-záruky. Bude však s největší pravděpodobností upraven tak, že ČMZRB bude ručit za úvěry od 10 tis. do 15 mil. Kč. Poskytovaná záruka bude krýt pravděpodobně až 80 % komerčního úvěru a žadatel zároveň bude moci čerpat finanční příspěvek až 1 mil. korun na úhradu úroků. Předpokládaná doba ručení bude tři roky. Zaručovaný komerční úvěr bude možné využít výhradně na úhradu provozních výdajů, jako jsou mzdy, nájem, energie, dodavatelsko-odběratelské faktury, materiál, zásoby apod.

ČMZRB do programu Úvěr COVID I přijala přes 3200 žádostí.  Nyní se bude věnovat vyřizování těchto žádostí, aby mohla být prvním žadatelům poskytnuta podpora v horizontu cca 14 dní. Další zájemci o tento bezúročný úvěr již nemohou podat žádost, nicméně veškeré připravené podklady budou moci využít již v nejbližších dnech při podání žádosti o záruku v programu COVID II.

Konkrétní parametry této formy podpory včetně dalších informací k programu se připravují a budou zveřejněny v nejbližších dnech. Zahájení samotného programu COVID II očekáváme zhruba za dva týdny.




  



Související články:



   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2014 Scott & Rose, spol. s r.o.