Žebříčky Přehledy

Česká spořitelna umožní klientům v karanténě zřízení hlasové biometrie jen po telefonu, bez nutnosti návštěvy pobočky


7.4.2020  |  Zdeněk Bubák, zpráva České spořitelny

Hlasová biometrie umožňuje ověření identity klienta po telefonu pouze na základě uloženého hlasového vzorku, klienti nemusí uvádět žádné další údaje. Klienti s hlasovou biometrií mohou po telefonu provádět veškeré bankovní operace včetně plateb a převodů peněz. Službu využívají zejména starší klienti bez počítače či chytrého telefonu. Po dobu karanténních opatření nemusí noví klienti bez přístupu k internetu tuto službu zřizovat na pobočce, ale mohou tak učinit přes telefon.


Kromě zřízení hlasové biometrie pro lidi v karanténě po telefonu spořitelna po dobu pandemie ruší poplatek za finanční transakce zadané po telefonu. Spořitelna je jedinou bankou na trhu, která hlasovou biometrii nabízí.

“V současné době je toto řešení ideální především pro seniory, kteří jsou nemocí nejvíce ohroženi. Díky tomuto zjednodušení nemusí klienti nikam chodit, snadno si vše zařídí po telefonu bez nutnosti návštěvy pobočky. Po telefonu si snadno aktivují službu pro ověření pomocí hlasu a jednoduše provádí standardní operace s telefonním bankéřem. Mohou tak bez nutnosti osobní návštěvy pošty nebo bankovní pobočky zaplatit například nájem, měnit trvalé příkazy a inkasa či zjišťovat zůstatky na účtu,” říká Filip Zeman, šéf digitálního bankovnictví v České spořitelně.


Česká spořitelna sjedná službu v době koronavirové pandemie pomocí dočasné Bankovní IDentity, ke které aktivuje klientovi bezpečnostní metodu Ověření hlasem po dobu tří měsíců. Ta je postavena na technologii hlasové biometrie a je bezpečnostní metodu, která se používá k jednoznačné identifikaci volajícího klienta. Klient tak může v telefonním bankovnictví snadno provádět platby s denním limitem 20 000 Kč a měsíčním limitem 100 000 Kč.

Hlasová biometrie



Ověření hlasem je postaveno na technologii hlasové biometrie a je bezpečnostní metodu, která se používá k jednoznačné identifikaci volajícího klienta.

Technologie snímá hlas volajícího, porovnává ho s jeho hlasovým vzorkem pořízeným dříve, a následně určí, jestli jsou oba hlasy shodné. Hlasový vzorek obsahuje více než 100 unikátních fyzických a behaviorálních charakteristik. Například délku hlasivkové štěrbiny, nosního průchodu, ale také výšku hlasu, tempo, akcenty apod. Nezávislé výzkumy prokázaly, že hlas je u každého člověka stejně jedinečný jako otisk prstů.








Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.