Přehled produktů


Češi chtějí spravovat účty bez poplatku a on-line


19.5.2020  |  Zdeněk Bubák, zpráva Fio banky



Průzkum, který v České republice nechala zpracovat Fio banka, ukázal, že čeští klienti poplatky nemají v oblibě a banku jsou ochotni změnit zejména kvůli nim. Češi chtějí šetřit nejen peníze, ale i čas, a tak si zvykli spravovat finance on-line. Lidé vyřizují své záležitosti z domova daleko častěji než dříve, Fio banka například zaregistrovala až šestinásobný počet on-line žádostí o zřízení účtu.


Poplatky rozhodují při změně banky



I když je změna banky v současné době relativně jednoduchou záležitostí, stále k ní klienti potřebují výrazný impuls. Výši poplatků považuje za hlavní důvod pro změnu své banky takřka 40 procent Čechů. O něco méně důležitým faktorem změny banky je samotná cena za vedení účtu, kterou uvedlo zhruba 32 procent z nich. Následuje zákaznický servis, jehož špatná kvalita by přinutila ke změně čtvrtinu respondentů, a podobný vzorek by motivovala k odchodu i vyšší úroveň online produktů v nové bance. Nejméně ovlivňuje klienty při rozhodování stabilita a image nové banky.

Obrázek: Graf 1
Autor: Fio banka
 
Služby banky bez poplatků přitom využívá asi jen pětina respondentů, zbytek za bankovní služby platí. Devatenáct procent oslovených by uvítalo jednodušší ceník své banky bez překvapení.

Obrázek: Graf 2
Autor: Fio banka
 
"Výzkum potvrzuje, že klienti jsou na bankovní poplatky velmi citliví. Klienty aktuálně chceme podpořit dalším cenovým zvýhodněním - nabídkou neomezených výběrů z kteréhokoli bankomatu zdarma až do konce června tak, aby lidé nemuseli v současné situaci zbytečně cestovat a mohli si vybrat peníze v tom nejbližším bankomatu, který mají po ruce,“ říká Jan Bláha, obchodní ředitel Fio banky.

Češi mění své chování a spravují účet přes internet



Nejvíce oslovených Čechů (67,3 procenta) uvádí, že chce šetřit čas a peníze, a proto využívá pro běžné transakce výhradně internetbanking nebo aplikaci v mobilu. Tradičnější způsob, návštěvu pobočky, preferuje už jen necelá třetina respondentů.


“Vývoj internetbankingu i smartbankingu dlouhodobě směřuje k tomu, aby klient mohl vyřešit bez návštěvy pobočky téměř vše. Seznam služeb poskytovaných on-line je dlouhý a klienti jej najdou přehledně zpracovaný na našich stránkách. Lze očekávat, že současná situace vývoj elektronických produktů na straně bank dále uspíší a také že jejich úroveň bude pro klienty stále důležitější. My ve Fio bance nyní vedle dlouhodobých plánů zvažujeme další možnosti, jak usnadnit klientům správu peněz na dálku. Vylepšujeme internetbanking i smartbanking, momentálně pracujeme na nových verzích mobilní aplikace, které umožní klientům například autorizaci příkazů zadaných v internetbankingu,” říká k tomu Jan Bláha.

“V souvislosti s nouzovým stavem jsme zaregistrovali raketový nárůst on-line žádostí o účty bez poplatků, v prvním týdnu po vyhlášení nouzového stavu šlo v České republice o šestinásobek průměru od začátku tohoto roku. Jsme rádi, že lidé využili této možnosti a otevřeli si účet z pohodlí a bezpečí domova. Vidíme nicméně, že nyní se situace postupně vrací zpět k normálu, a věříme, že náš unikátní model on-line nízkonákladové banky se širokou sítí 85 poboček zůstane i nadále naší konkurenční výhodou,” dodává Jan Bláha.

O průzkumu:
V průzkumu za Českou republiku odpovědělo 517 respondentů ve věku od 16 do 65 let, zastoupení krajů bylo rovnoměrné. Hlavní část respondentů tvořili pracující na plný úvazek. 69,2 procenta dotázaných se vyjádřilo, že využívá služeb pouze jedné banky, 19,5 procenta využívá dvě banky současně, tři a více bank má 5,8 procenta respondentů. Běžný účet uvedlo 99 procent dotazovaných, kreditní kartu 46 procent, spořicí účet 30 procent lidí. Povolené přečerpání běžného účtu využívá 18,8 procenta, spotřební úvěr 8,7 procenta a hypotéku 10,4 procent respondentů.



Reklama:






  



Související články:



   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2014 Scott & Rose, spol. s r.o.