Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Každý čtvrtý Čech byl v době krize v kontaktu se svou bankou, nejčastěji po emailu
18.5.2020 | Zdeněk Bubák, zpráva Raiffeisenbank
Banky během pandemie nějakým způsobem kontaktovaly čtvrtinu Čechů. S jejich komunikací byla podle nového průzkumu Raiffeisenbank většina klientů spokojená. Téměř polovina oslovených by od své banky chtěla dostávat pravidelné zprávy ohledně vývoje situace.
Zobraz diskusi (0)
Banky během krize kontaktovaly čtvrtinu dotazovaných, nejčastěji to bylo emailem (62 %) a telefonicky (19 %). Podle 4 z 5 Čechů se přístup bank v době pandemie nezměnil. Zbylá pětina tvrdí, že jim vychází vstříc více než dřív a pouze 3 % si myslí opak.
Dvanáct procent Čechů řešilo v rámci koronavirové epidemie nějaký požadavek se svou bankou aktivně. Nejčastěji s ní byli v kontaktu telefonicky (39 %) a online (30 %), dále potom emailem (26 %) a osobně (25 %). 80 % jich bylo s vyřízením požadavku spokojeno.
„Víme, že finance jsou pro většinu domácností důležitou složkou a to zvláště v krizových situacích, jakou prožíváme nyní," říká Petra Kopecká, tisková mluvčí Raiffeisenbank, a dodává: "O tom, že
řešení finančních otázek
je pro Čechy důležité, svědčí jejich aktivní komunikace směrem k nám. V posledních týdnech jsme zaznamenali přes 20 tisíc žádostí o odklad splátek a tisíce telefonátů na zákaznických linkách.”
Necelá polovina (46 %) Čechů by chtěla dostávat zprávy týkající se dopadu pandemie na bankovnictví, preferovali by email (79 %). Týdně by zprávy preferovalo 37 %, jednou za 14 dní 32 % a měsíčně 28 % Čechů. Web své banky v době koronaviru navštívili 4 z 10 Čechů.
Žebříčky a přehledy:
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde
Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
„Je potěšující vidět, že naprostá většina spoluobčanů vnímá servis bank i v této nestandardní situaci stále dobře. My bychom našich klientům rádi poděkovali za jejich trpělivost a vůli využívat při komunikaci pro ně často nové online nástroje,” doplňuje Kopecká.
S komunikací bank je rozhodně nebo spíše spokojeno 87 % Čechů. Podle 9 z 10 umisťují na web informace, které jsou snadno dohledatelné, srozumitelné, dostatečné a na jejich požadavky reagují adekvátně, tedy rychle a efektivně.
Grafy:
Autor: Raiffeisenbank
Průzkum provedla agentura NMS Market Research v dubnu 2020 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1066 respondentů ve věku 18-65 let.
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Jak banky vylepšují mobilní bankovní aplikace?
Způsoby spoření na důchod. Čechy láká také Dlouhodobý investiční produkt
Jaké poplatky od února 2025 zvýší Raiffeisenbank?
Češi si DIP oblíbili. Jaké výhody nabízí?
Jaké změny připravila Raiffeisenbank v mobilní aplikaci?
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
Spravovat nastavení cookies
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.