Přehled produktů


Češi nedokončí každou dvacátou platbu v e-shopech, ukazuje průzkum společnosti Pays


22.6.2020  |  Zdeněk Bubák, zpráva Pays



Epidemie koronaviru posílila v Česku objem internetového nakupování. Vysoký je také počet nedokončených plateb za nákupy v e-shopech a storna objednávek. Na první pokus je v průměru každá dvacátá transakce nedokončená, upozorňuje průzkum společnosti Pays. Za nedokončenými platbami za objednané zboží stojí podle expertů řada faktorů. Mezi hlavní patří nedokonalý systém konvenčních platebních bran, dále nezkušenost s platební kartou nebo technický problém na straně zákazníka.
 

Každá dvacátá platba při nakupování je nedokončená



„Každá dvacátá platba při nakupování v e-shopu neproběhne správně, ukazují výsledky našeho šetření v oblasti internetového nakupování. Zákazník si vybere zboží do košíku, chce zahájit platbu, jenže ji nedokončí. Prodejcům takto vznikají vysoké ekonomické ztráty, které se cyklicky opakují. Každého druhého zákazníka s nedokončenou platbou je přitom možné znovu kontaktovat mailem nebo esemeskou. Nejlépe se to daří e-shopům vybaveným speciální platební bránou, která dokáže přimět 65 % zákazníků k dokončení přerušeného nákupu a úhradě platby,“ informuje Karel Sasín, poskytovatel platební brány Pays.

Pokud zákazníci neuspěli při prvním pokusu o platbu, díky výzvě Pays se jim to pak v 28 % případů podařilo při druhém pokusu. Platební brána však umí kvalitně upomínat i nezrealizované platby převodem. Zde je úspěšnost zrealizování poté, co zákazník objednávku neuhradil ani do druhého dne, až 37 %.


Žebříčky a přehledy:


V Česku je přes 40 tisíc e-shopů s tržbami přes 180 miliard korun



Společnost Pays uvádí, že během epidemie koronaviru zaznamenala razantní nárůst nákupů přes svoji platební bránu, konkrétně o 27%. Dalším údajem, který stojí za zmínku, je průměrná doba od vložení zboží do košíku a jeho zaplacení. Během epidemie se navýšila až o 11 procent. „Kamenné prodejny byly zavřené, takže lidé ve zvýšené míře nakupovali na internetu a strávili na e-shopech více času. Během koronavirové krize také rostl počet plateb přes platební bránu Pays. Měsíce březen, duben a květen byly třikrát úspěšnější než v loňském roce. Trend internetového nakupování v Česku všeobecně sílí. Máme zde přes 40 tisíc prodejen se souhrnným ročním obratem kolem 180 miliard korun a jejich počet neustále roste,“ říká Karel Sasín ze společnosti Pays.
 

Koronavirus podpořil razantní růst e-commerce v celé Evropě i Česku



Rostoucí objem nákupů v Česku potvrzuje i Asociace pro elektronickou komerci APEK. Koronavirová krize zapříčinila, že česká e-commerce stejně jako ta evropská zaznamenala nečekaný růst. Podle původních odhadů měl prodej e-shopů v ČR růst o přibližně 15 %, v současné chvíli se zdá, že se bude pohybovat okolo 20 % a atakovat tak hranici 190 miliard korun. „Internetové obchody v průběhu nouzového stavu uspěly a našly nové zákazníky. Zároveň krize přispěla k rychlejšímu vstupu řady dalších obchodníků do on-line prostředí, které i do budoucna pro ně bude sloužit jako další prodejní kanál. Za výjimečných podmínek by dokonce mohl meziroční růst české e-commerce být až o 10 procentních bodů vyšší, než jsme očekávali v lednu 2020,“ uzavírá šéf APEK Jan Vetyška.



Reklama:






  



Související články:



   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2014 Scott & Rose, spol. s r.o.