Přehled produktů


Nejvstřícnější bankou za rok 2019 se stala Air Bank


25.6.2020  |  Jan Bachura, zpráva Bankovnipoplatky.cz



Air Bank se stala nejvstřícnější bankou roku 2019. Vyplývá to z projektu hodnocení bank, který provozuje server www.BankovniPoplatky.cz. Od odborné poroty, serveru Bankovní poplatky a veřejnosti získala banka celkové průměrné roční hodnocení 80,2 procenta. Na druhém místě se umístila Fio banka s 80,1 procenta. Na třetím místě se umístila Equa Bank se 76,1 procenta.


Na prvních příčkách se umístily tři nízkonákladové banky. Z tradičních bank se nejlépe umístila Komerční banka na pátém místě, a Moneta Money Bank na osmém. Na opačném konci žebříčku se objevila Expobank.

Aktuálně probíhá na serveru www.BankovniPoplatky.cz anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek, jehož výsledky jsou v hodnocení Vstřícné banky rovněž zohledněny. Hlasovat v anketě lze zde!



Reklama:



„Výsledky hodnocení za rok 2019 jasně dokumentují, že lidé i odborná veřejnost oceňují zejména inovativnost bank a rychlé zavádění novinek a nových produktů. Air Bank jako vítěz spojuje v sobě kvalitní a zapamatovatelnou reklamu, pocitově kamarádský přístup ke klientům a neustálé zlepšování služeb za které si neúčtuje přehnané poplatky. To samé platí i o Fio či Equa Bank, které se umístily jako další v pořadí,“ komentuje výsledky organizátor a poslanec Patrik Nacher.

Hodnocení bank za jednotlivá čtvrtletí v roce 2019:


Banka IV. čtvrtletí III. čtvrtletí II. čtvrtletí I. čtvrtletí Průměr
AirBank 81,22 80,9 77,6 81 80,2
Fio Bank 80,22 80,19 77,45 82,5 80,1
Equa bank 75,21 76,45 74,1 78,7 76,1
mBank 75,26 74,55 71,8 74,2 74
Komerční banka 71,26 70,89 68,45 71,3 70,5
Banka Creditas 68,43 67,98 66,2 71,1 68,4
Sberbank 67,61 68,73 66 68,1 67,6
Moneta Money 68,76 66,63 65,4 69,3 67,5
ČSOB 65,27 64,8 61,9 63,9 64
Raiffeisenbank 62,75 62,54 61,45 64,1 62,7
Hello Bank 62,67 62 61 65 62,7
UniCredit Bank 60,29 61,73 59 60,1 60,3
Česká spořitelna 61,71 60,28 57,6 59,5 59,8
Expobank 55,9 54,88 52,8 52,5 54
Zdroj: www.BankovniPoplatky.cz


Žebříčky a přehledy:


Air Bank je v mnoha ohledech jedničkou na trhu



Air Bank získala za rok 2019 velmi dobré hodnocení 80,2 procenta. I když si proti roku 2018 pohoršila o 3 procentní body, stále to stačilo na první místo. Air Bank má velmi propracované internetové bankovnictví, v němž lze sjednat a otevřít mnoho bankovních služeb, jako spotřebitelský úvěr, kontokorent či pojištění. Oceňovaná je také aplikace Šanon, kde mohou lidé ukládat on-line své účtenky a snadněji vyřizovat reklamace. Body získává banka také volnými podmínkami hypoték. Klienti si mohou upravovat výši splátky nebo kdykoliv splatit bez sankcí jakoukoliv část hypotéky i v době fixace. V roce 2019 banka spustila okamžité platby, službu Apple Pay či Google Pay, výrazně rozšířila možnosti Multibankingu.

Druhá Fio banka rozšířila v roce 2019 možnosti výběrů z bankomatu v zahraničí zdarma, výrazně modernizovala mobilní bankovnictví pro mobily s Androidem, umožnila přijímat okamžité platby a výrazně snižovala úrokové sazby u hypotečních úvěrů.

Equa Bank na třetí příčce zaujala v loňském roce především zrušením poplatků za SEPA/Europlatby, kdy příchozí a odchozí platby do zemí EU jsou zcela zdarma. Banka se také pustila do budování svých vlastních bankomatů a vkladomatů. Nabízela také velmi dobře úročené spořící účty.

U poroty bodovala Fio banka, z hlediska poplatků byla nejlepší Banka Creditas



Nejlépe hodnocenou bankou u naší poroty byla v roce 2019 Fio banka, která získala od oborníků 80,7 procentního bodu. Jako druhá v pořadí se umístila Air Bank s hodnocením 80,3 procentního bodu, a na třetím místě mBank se ziskem 74,7 procentního bodu. Uživatelé serveru Bankovnipoplatky.cz, preferovali rovněž Fio banku, která od nich získala 80,8 procentního bodu. Druhá v pořadí Banka Creditas obdržela 79 procentního bodu. Třetí Air Bank dostala od veřejnosti 78,8 procentního bodu.

Nejlepší bankou z pohledu výše účtovaných poplatků se stala Banka Creditas s hodnocením 90 procentního bodů, následovaná Air Bank s 87 procentními body a Equa Bank s 86,3 procentními body.

V roce 2019 zabodovala vítězná Air Bank především díky následujícím opatřením:


  • Výrazně rozšířila multibanking s možností ovládat účty i u dalších bank.
  • Během roku získala více než 100 000 nových klientů.
  • Spustila nové služby Apple Pay či Google Pay.
  • Umožnila okamžité platby.
  • Stále má jednostránkový sazebník poplatků.
  • Je vyhodnocena jako druhá nejlevnější banka na trhu.
  • Zřídila kontokorent a další služby přes mobil.
Výsledky minulých ročníků projektu hodnocení Vstřícná banka:

Nejvstřícnější banka 2010 Nejvstřícnější banka 2011
(1) GE Money Bank 65,51 % (1) Fio banka 71,49 %
(2) Poštovní spořitelna 64,12 % (2) UniCredit Bank 67,77 %
(3) Raiffeisenbank 63,33 % (3) GE Money Bank 67,06 %
Nejvstřícnější banka 2012 Nejvstřícnější banka 2013
(1) Fio banka 72,78 % (1) Fio banka 72,41 %
(2) mBank 68,88 % (2) Air Bank 71,96
(3) Air Bank 68,69 % (3) UniCredit Bank 68,87 %
Nejvstřícnější banka 2014 Nejvstřícnější banka 2015
(1) Fio banka 79,2 % (1) Fio banka 80,1 %
(2) Air Bank 75 % (2) Air Bank 79,6 %
(3) UniCredit Bank 71,9 % (3) Equa Bank 76,4 %
Nejvstřícnější banka 2016 Nejvstřícnější banka 2017
(1) Air Bank 81,9 % (1) Fio banka 82,9 %
(2) Fio banka 81,8 % (2) Air Bank 81,8 %
(3) Equa Bank 76,5 % (3) Eqa Bank 80,2 %
Nejvstřícnější banka 2018 Nejvstřícnější banka 2019
(1) Air Bank 83,2 % (1) Air Bank 80,2 %
(2) Fio banka 83,1 % (2) Fio banka 80,1 %
(3) Equa Bank 80,7 % (3) Equa Bank 76,1 %
Zdroj: www.vstricnabanka.cz

O projektu Vstřícná banka

První klientský rating Vstřícná banka je průběžným čtvrtletním hodnocením, které má za cíl pravidelně, v průběhu roku hodnotit banky na základě vstřícných či nevstřícných kroků a opatření hodnocených bank. Jedná se tedy o konkrétní a adresné hodnocení opatření bank.

Hodnotí tři na sobě nezávislé skupiny hodnotitelů:
1) Odborná porota složená ze sedmi odborníků.
2) Server bankovnipoplatky.com - výše poplatků a přehlednost sazebníků.
3) Registrovaná a neregistrovaná veřejnost.

Členy odborné poroty jsou tyto osobnosti:
- Ing. Olga Šeflová - lektorka a specialistka na metodickou a poradenskou činnost v oblasti bankovnictví, která zastupuje Bankovní institut Vysokou školu (BIVŠ).
- Ing. Markéta Grušáková - manažerka společnosti, zástupce mediálního partnera Parlamentní listy
- Mgr. Jan Klička - vedoucí redaktor a zástupce mediálního partnera projektu tištěného regionálního Deníku a internetového Denik.cz.
- Ing. Martina Hedvičáková - lektorka a specialistka na bankovnictví Univerzity Hradec Králové.
- Ing. Bedřich Danda - dlouholetý předseda Sdružení podnikatelů a živnostníků ČR a bývalý náměstek ministra průmyslu a obchodu.
- Mgr. Miroslav Zeman – manažer hodnocení Vstřícná banka a advokát
Ing. Miroslav Škvára - Vysokoškolský pedagog ČVUT, pro oblast bankovnictví




  



Související články:



   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2014 Scott & Rose, spol. s r.o.