Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Poštovní spořitelna vylepšila služby pro seniory
22.9.2020 | Jan Bachura, zpráva Poštovní spořitelny
Poštovní spořitelna připravila speciální sekci na webu věnovanou seniorům „Pro důchod s úsměvem“. Klienti zde najdou přehledné informace, jak založit a používat internetové a mobilní bankovnictví nebo platební karty včetně užitečných tipů a doporučení k osobním financím.
Zobraz diskusi (0)
Speciální
sekce pro seniory
na webových stránkách Poštovní spořitelny vznikla zejména na základě zkušeností
banky
s chováním klientů během pandemie koronaviru, během níž byly
pobočky bank
zcela či částečně uzavřeny a všem klientům bez rozdílu věku bylo doporučeno finanční produkty
spravovat online z domova
přes internetové či mobilní bankovnictví. Senioři tak byli zejména s ohledem na svoje zdraví a bezpečnost nuceni začít používat
moderní bankovní technologie
, což pro řadu starších klientů není tak jednoduché a samozřejmé jako pro mladší klienty.
Z průzkumu ČSOB vyplývá, že v době jarní karantény starší lidé dbali doporučení bankéřů a
vyhýbali se chození na pobočky
. Místo toho dávali přednost online bankovnictví, placení i komunikaci.
Internetové nebo mobilní bankovnictví
pravidelně využívá
o 6 % více respondentů
než před propuknutí pandemie. Na pobočky přestalo chodit 84 % z dotazovaných, před pandemií to bylo 64 %. Další desetina návštěvy v
bance
omezila.
„Kvůli koronaviru vzrostl i mezi staršími občany výrazně zájem o internetové a mobilní bankovnictví, což je nejbezpečnější i nejpohodlnější způsob, jak spravovat své finance. Senioři řeší zároveň specifické potřeby související třeba s důchodem nebo dědictvím. Tohle vše propojuje nová část webu, jejíž obsah budeme neustále rozvíjet, například o názorná videa,“ popisuje ředitel Poštovní spořitelny Přemysl Hanzelka.
Žebříčky a přehledy:
Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde
Online přes počítač nebo mobil lze nyní vyřídit většinu bankovních i pojišťovacích služeb. Seniorům také slouží
bezplatná informační linka
, jejíž systém automaticky pozná, že volá klient, kterému je 70 let a více a přepojí jej na speciálně vyškoleného pracovníka. Linka vyřizuje zhruba 1 100 hovorů týdně.
Kdo potřebuje osobní přístup, může nyní již standardně využívat
specializované přepážky
Poštovní spořitelny na poště, kterých je po celém Česku více než 300, nebo pobočky ČSOB. Specializované přepážky jsou nově vybaveny i tablety, které umožňují klientům
online bankovnictví názorně předvést
. Aktivity a služby zaměřené na starší klienty skupina ČSOB neustále rozšiřuje.
Donáška hotovosti domů
Poštovní účet od Poštovní spořitelny nabízí klientům od 58 let donášku hotovosti domů
každý měsíc zdarma
nebo zajištění posílání důchodu na
běžný účet
, ostatní klienti si za donášku hotovosti musí zaplatit 65 Kč. K objednání služby stačí, aby klient zavolal na infolinku
banky
, kde dojde k jeho ověření a následně sdělí kromě rodného čísla adresáta, čísla účtu plátce také požadovanou částku. Pokud klient sdělí i své telefonní číslo, zašle mu Česká pošta SMS o termínu doručení hotovosti. K prokázání totožnosti následně postačí občanský průkaz, cestovní doklad nebo osobní doklad cizince. Donáška může být ve výši
až 20 000 Kč
a
banka
garantuje, že Česká pošta peníze donese
do 5 pracovních dnů
od jejich odepsání z účtu.
Služba donáška hotovosti na adresu funguje v celé síti České pošty pro klienty ČSOB a Poštovní spořitleny od května 2014, kdy byla zavedena jako testovací služba,
od dubna 2015
byl spuštěn její ostrý provoz. Od té doby se služba těší velké oblibě
zejména u seniorů
k výplatě důchodů a u klientů se zdravotním postižením.
"Ročně využívá službu „Donášky hotovosti“ několik desítek tisíc klientů. Od spuštění v roce 2015 došlo k dnešnímu dni k více jak 100% nárůstu využívání. V době Covid došlo k nárůstu v řádu několika tisíc uživatelů oproti stejnému období v roce 2019. Převážnou většinu uživatelů této služby tvoří senioři (91%), handicapovaní (3 %) a ostatní (6 %)," říká tisková mluvčí ČSOB Michaela Průchová.
Podmínkou pro vedení
běžného účtu
zdarma je měsíční obrat na účtu
alespoň ve výši 5 000 Kč
. Pokud klient podmínku nesplní, vedení účtu ho stojí
69 Kč měsíčně
.
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Produktové novinky bank v prosinci aneb co nového pro nás banky připravily?
ČSOB Poštovní spořitelna dává dárek k novým běžným účtům
Změny úrokových sazeb na spořicích účtech na začátku července. Jednička překvapí
Úrokové šílenství. Hypotéky výrazně zdražily další čtyři banky
MONETA Money Bank výrazně zdražila hypotéky. Nabízí nejvyšší úrokové sazby na trhu
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.