Žebříčky Přehledy

Novinky v internetovém a mobilním bankovnictví v září. Jaké inovace v této oblasti banky provedly?


13.10.2020  |  Jan Bachura

Přinášíme vám informaci o tom, jaké inovace v oblasti internetového a mobilního bankovnictví provedly banky za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu září oznámila Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Equa bank, Expobank, Fio banka, Komerční banka a MONETA Money Bank. Přehled všech nových funkcionalit, inovací a novinek v internetbankingu a smartbankingu u jednotlivých bank najdete v článku.


Air Bank



Ukončení placení přes mobilní aplikaci My Air

Air Bank ukončí podporu placení mobilem prostřednictvím aplikace My Air na začátku listopadu 2020. Tento způsob placení v současné době využívá přibližně 34 tisíc klientů banky. Jejich počet se však od spuštění služby Google Pay v listopadu 2019 neustále snižuje. Air Bank již při spuštění Google Pay avizovala, že placení přes My Air bude dostupné pouze pro stávající uživatele a že bude sledovat zájem o tento způsob placení, protože z dlouhodobého hlediska nedává smysl udržovat obě služby. Uživatelé placení prostřednictvím My Air v uplynulém roce postupně přecházeli na jiné způsoby placení, zejména právě na Google Pay, který jim umožňuje například i výběry z bezkontaktních bankomatů. Platby mobilem prostřednictvím My Air se tak na celkovém počtu mobilních plateb v Air Bank podílejí už jen 1,5 %, proto se Air Bank rozhodla placení přes aplikaci My Air ukončit. Placení v aplikaci My Air banka nabízí od dubna 2018.

Přihlašování do internetového bankovnictví přes QR kód

Klientům Air Bank, kteří používají mobilní aplikaci My Air, stačí nově k přihlášení do internetového bankovnictví pouze načíst QR kód, který je umístěný přímo na přihlašovací stránce do internetového bankovnictví. QR kód lze přitom načíst aplikací My Air nebo přes čtečku QR kódů. Další údaje typu přihlašovací jméno nebo heslo už klienti zadávat nemusí, protože jejich identitu ověří spárovaná aplikace. Uživatelé aplikace My Air tak tímto dalším způsobem přihlášení získají rychlejší přístup do internetového bankovnictví. Klienti mohou však nadále využívat i dosavadní způsoby přihlašování.

Česká spořitelna



Potvrzování plateb kartou na internetu skrze aplikaci George klíč

Do konce letošního roku budou moci klienti České spořitelny skrze aplikaci George klíč potvrzovat i platby kartou na internetu. Klienti, kteří nemají chytrý telefon, nebo nevyužívají aplikaci George klíč, budou moci nadále platby potvrzovat pomocí SMS kódu. V souvislosti se zavedením evropské směrnice PSD2 s požadavkem na tzv. silné ověření budou tito klienti od nového roku při platbách kartou na internetu používat bezpečnostní unikátní heslo, tzv. ePIN. Toto heslo si budou moci vygenerovat v digitálním bankovnictví George nebo v bankomatu.

Dvoufaktorové potvrzování plateb v internetovém a mobilním bankovnictví pomocí aplikace George klíč využívá již téměř 370 tisíc klientů banky.

"George klíč se stává stále oblíbenější aplikací pro potvrzování plateb v digitálním bankovnictví. V současnosti ho již využívá více než třetina klientů, která alespoň jednou v měsíci platí kartou na internetu, a téměř polovina klientů s mobilní aplikací George,” říká Jan Hailich, manažer platebních řešení České spořitelny a doplňuje: „Bezpečné platby v digitálním bankovnictví George a v brzké době i kartou na internetu navíc doplňují naše unikátní systémy OLIN a Ceres, které slouží pro detekci nestandardních platebních transakcí. Jsme tak jedinou bankou na trhu, která tímto způsobem chrání všechny své klienty."

Správa půjček v internetovém bankovnictví George

Nejen hypotéku, penzijní spoření či investice, ale nově i úvěry si mohou klienti České spořitelny snadno spravovat přímo v internetovém bankovnictví George. Více než 200 tisíc klientů, kteří mají v bance sjednaný úvěr, tak kvůli nastavení změn u půjčky nemusí chodit na pobočku nebo telefonicky kontaktovat bankéře.

Kalkulačku půjček najdete zde

"Klienti po přihlášení do internetového bankovnictví George vyplní krátký formulář a snadno upraví výši nebo datum splátek nebo změní účet, ze kterého splácejí. Pro lepší kontrolu a větší přehlednost je o veškerých změnách v nastavení klient vždy průběžně informován e-mailem," říká Markéta Klučková, šéfka tribu asistované kanály v České spořitelně a dodává: "Naším cílem je díky digitalizaci zjednodušit a zrychlit servisní požadavky klientů, které si budou snadno spravovat přímo v internetovém bankovnictví a umožnit našim poradcům se ještě více soustředit na osobní poradenství."


Žebříčky a přehledy:


ČSOB



ČSOB pro klienty připravila novou mobilní aplikaci s názvem DoKapsy, ve které lze mít všechny platební karty, věrnostní kartičky různých obchodníků, využívat slevy nebo nastavit mobilní placení. Aplikace umožňuje i placení za parkování a brzy se její nabídka rozšíří například o úhradu lístků v MHD. Aplikaci DoKapsy mohou v současné době využívat pouze klienti ČSOB a Poštovní spořitelny, do konce letošního podzimu však bude přístupná všem uživatelům bez ohledu na to, u které banky mají běžný účet. Aplikaci lze aktivovat v internetovém bankovnictví a funguje na mobilech s operačním systémem Android 5.1 a vyšším nebo iOS 11 a vyšším.

"DoKapsy od ČSOB se liší od jiných a na nákupy zaměřených mobilních peněženek tím, že slučuje všechny platby za každodenní výdaje s věrnostními kartami a s exkluzivními slevami šitými na míru do jedné aplikace. Lidé tak mohou s její pomocí vyrazit na nákupy pouze s mobilem v kapse. Klient se dotýká jen vlastního mobilu a platí za různé služby, které si aktivuje jednoduše přímo z aplikace," uvádí Michaela Lhotková, výkonná ředitelka ČSOB pro platební řešení a inovace.

Více o této novince jsme psali zde

Equa bank



Equa bank během září spustila ve svém mobilním bankovnictví novinku, kterou je možnost převedení běžného účtu z jakékoliv banky v ČR do Equa bank tzv. na pět kliknutí. Klientovi stačí v mobilní aplikaci uvést číslo účtu v původní bance, termín, kdy má k převodu dojít, a vše ostatní zajistí již Equa bank sama. Banka za klienta zařídí nejen uzavření běžného účtu v původní bance a převod zbývajícího zůstatku, ale i převedení trvalých příkazů, svolení s inkasem či SIPO platbami. Pro uskutečnění převodu již tedy není nutné chodit na pobočku banky nebo podepisovat dokumenty k převodu zaslané kurýrem.

Přehled všech běžných účtů najdete zde

„Equa bank pokračuje v digitalizaci svých produktů a služeb. Po možnosti otevření účtu zcela online je převedení účtu z jiné banky k nám další logický krok, kterým naplňujeme naši strategii být plně digitální bankou dostupnou pro klienty odkudkoliv a kdykoliv. Nyní stačí klientovi doslova jen pět kliknutí v naší mobilní aplikaci, aby si převedl účet z jiné banky k nám,“ řekl Jaroslav Antoš, Head of Liability Products v Equa bank a dodává: "O naši mobilní aplikaci je mezi klienty stále větší zájem. V meziročním srovnání k září letošního roku narostl počet uživatelů našeho mobilního bankovnictví o 32 % a využívá ho nyní více než polovina aktivních klientů."

Pokud klient dosud u Equa bank nemá běžný účet, může si ho založit zcela online během pár minut. K ověření identity klienta stačí vyfotit a nahrát dva doklady totožnosti a následně poslat potvrzující platbu ve výši 1 Kč z běžného účtu v jiné bance. Celý proces trvá jen několik minut, je plně digitální a lze ho provést kdykoliv a odkudkoliv. Po aktivaci běžného účtu pak může klient pomocí mobilní aplikace převést do Equa bank účty z jiných bank.

Více o této novince jsme psali zde

Expobank



O možnost sjednat si dlouhodobé cestovní pojištění se rozšířila nabídka spolupracujících partnerů, jejichž služby jsou klientům Expobank CZ k dispozici v rámci internetového bankovnictví běžného účtu NEO. Pojištění se vztahuje na soukromé i administrativní pracovní cesty a je platné na neomezený počet výjezdů, přičemž maximální délka jednoho výjezdu může být až pětačtyřicet dnů. Cena pojištění začíná na 69 Kč měsíčně a nabízí pojistné limity pro různé situace včetně krytí provozování nebezpečných sportů. Poskytovatelem pojištění je UNIQA pojišťovna

V rámci internetového bankovnictví k běžnému účtu NEO lze vedle čerstvé novinky v podobě sjednání dlouhodobého cestovního pojištění také využít služby spolupracujících partnerů, kteří nabízejí možnost investovat do cenných kovů nebo firem. Začátkem září tohoto roku se mezi partnery NEO účtu dostupné z internetového bankovnictví připojila též investiční robo-advisory platforma Portu.

Více o této novince jsme psali zde

Fio banka



Fio banka rozšiřuje možnosti využití mobilní aplikace, její klienti ji nyní mohou používat i pro potvrzování přihlášení, plateb a dalších akcí zadaných v Internetbankingu. Nyní tak již není potřeba přepisovat SMS kód, ale stačí platbu potvrdit ve Smartbankingu. Klient si přímo v nastavení aplikace může zvolit, zda budou chtít platby zadané v Internetbankingu potvrzovat i nadále opisováním SMS kódu nebo přejdou na potvrzení transakce v mobilní aplikaci. Na nutnost autorizovat nějakou akci pak upozorní uživatele push notifikace. Po kliknutí na ní a přihlášení do Smartbankingu stačí potvrdit transakci standardním PINem, otiskem prstu nebo obličejem. Kromě změny přímo v aplikaci Smartbanking je možné provést změnu nastavení i v Internetbankingu. Změna se projeví ihned a zasílání push notifikací je zdarma.

"Na oznámení na displeji telefonu si naši klienti již zvykli, jelikož je využívají pro oznámení o stavu účtu, pohybech na něm nebo třeba pro potvrzování plateb kartou na internetu. Další rozšíření je tak logickým krokem, navíc po potvrzování plateb zadaných v Internetbankingu pomocí Smartbankingu naši klienti volali. Mobilní telefon musí mít stejně u sebe, nyní tak navíc odpadá přepisování SMS kódu, kde je možné udělat chybu. Takto stačí párkrát ťuknout a vše je hotové," doplňuje Ján Franek, tiskový mluvčí Fio banky.



Komerční banka



Doplňkové penzijní spoření u KB Penzijní společnosti lze nově sjednat online kdykoli a odkudkoli prostřednictvím Mobilní banky, aplikace mobilního bankovnictví Komerční banky. Aplikaci může zdarma využívat každý bez nutnosti mít běžný účet u Komerční banky nebo jakýkoli jiný produkt či službu, neklienti si však musí službu aktivovat na pobočce banky.

"Podle našich informací jsme první penzijní společnost, u které k založení, ale také převedení, doplňkového penzijního spoření stačí mobilní telefon. Letošní výjimečný rok jasně ukazuje, že nastupuje nový finanční svět, který je založen na digitalizaci a mobilních zařízeních. Ačkoli se kolem nás vše dynamicky mění, jedno zůstává stejné – včas začít myslet na penzi a její finanční zajištění," uvedl Pavel Racocha, předseda představenstva KB Penzijní společnosti.

Sjednání doplňkového penzijního spoření přes aplikaci Mobilní banka je nyní možné na zařízeních s operačním systémem iOS. Do poloviny října bude dostupná verze i pro operační systém Android.

MONETA Money Bank



Od konce září si klienti MONETA Stavební Spořitelny mohou nově uzavřít stavební spoření online během několika minut. Sjednání stavebního spoření online je zatím možné pouze v mobilní aplikaci Smart Banka, později však bude možné stavební spoření uzavřít i na webových stránkách. Proces sjednání bude mít v zásadě 5 kroků - vyplnění základních osobních údajů, nastavení stavebního spoření, ověření identity pomocí kamery v mobilním telefonu, vyhotovení smlouvy a její podpis pomocí aktivační platby ve výši 1 Kč z již existujícího běžného účtu. Výhodou sjednání stavebního spoření online je nulový poplatek za sjednání, standardně však klient za sjednání platí přibližně 1 % z cílové částky. Úroková sazba činí 1 % p.a. a měsíční poplatek za vedení účtu stavebního spoření činí 27 Kč.

"Stavební spoření je velmi atraktivním produktem téměř pro každého, jeho digitalizace pro nás tudíž byla zcela logickým krokem," potvrzuje předseda představenstva MONETA Stavební Spořitelny Andrew Gerber a dodává: "Na našich webových stránkách nebo v prostředí naší mobilní aplikace Smart Banka zabere celý proces sjednání stavebního spoření jen několik minut. V případech, kdy klienti nadále upřednostní osobní návštěvu svého bankéře, budou již také smlouvu podepisovat digitálně."

Kalkulačku stavebního spoření najdete zde

Proces digitalizace, který si Skupina MONETA vytyčila jako svůj strategický cíl v rámci obou letos akvírovaných společností (MONETA Stavební Spořitelny a hypoteční banky) čeká do konce letošního roku také oblast sjednávání hypotečních úvěrů.

Více o této novince jsme psali zde



Pozn.: Váš hlas se zobrazí po obnovení stránky






Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.