Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Banky budou pokračovat v odkladech splátek na individuální bázi. Ministryni financí potvrdily svou připravenost pomoci klientům postiženým pandemií
15.10.2020 | Jan Bachura, zpráva České bankovní asociace
Dnes ráno proběhlo avizované setkání zástupců bank s ministryní financí Alenou Schillerovou k tématu programů Covid III, Covid Invest, jakožto i splátkového moratoria, jehož se zúčastnili i ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.
Zobraz diskusi (0)
Banky
na dnešním setkání potvrdily ministryni financí svou připravenost řešit se svými klienty, kterým v říjnu skončí
zákonný odklad splátek
jejich
úvěrů
, případné potíže se splátkami vzniklé v důsledku koronavirové situace, a to
individuální cestou a přístupem
.
Kalkulačku půjček najdete zde
„Banky chtějí a jsou připraveny spolupracovat s klienty, kteří se dostanou do potíží se splátkami svých bankovních úvěrů individuálně. Individuální pomoc klientům je v mnoha případech efektivnější než plošné úlevy a nabízí se zde řada možných nástrojů, ať již jde o snížení měsíčních splátek, konsolidaci nebo odklad splátek. Je ale nutné, aby zejména individuální klienti své banky kontaktovali co nejdříve. Obrátí-li se klient na svou banku s žádostí o odklad či snížení splátek, banka žádost individuálně posoudí a s přihlédnutím k jeho finanční situaci se pokusí nalézt oboustranně přijatelné řešení, které mu umožní překlenout nepříznivé dopady současné situace. Banky pro tento účel disponují potřebnými nástroji i kapacitami,“ komentuje Tomáš Salomon, prezident České bankovní asociace.
Žebříčky a přehledy:
Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde
Banky
již nyní finanční situaci svých klientů pečlivě sledují a v případě, že u
úvěrovaného klienta detekují možný problém
se splácením
úvěru
, samy jej kontaktují. „Je nicméně potřeba, aby klienti bankám šli naproti a v případě, že tuší, že by se mohli dostat se splácením do potíží, svou banku sami co nejdříve kontaktovali,“ apeluje Tomáš Salomon.
Banky
situaci nepodceňují. Pro své klienty připravují
speciální webové formuláře či komunikační rozhraní
, skrze něž se na ně mohou obrátit ti z klientů, kteří se dostanou se splácením svých
úvěrů
do potíží. „První vlna koronaviru prověřila kapacitu a schopnost bank obdobnou situaci zvládnout. Banky byly, a to samy od sebe ještě před přijetím zákona o splátkovém moratoriu, v rámci jednoho měsíce schopny svým klientům poskytnout téměř 150 tisíc individuálně sjednaných odkladů splátek, popř. jiných vhodných řešení. Banky tedy prokázaly, že jsou schopny reagovat pružně a efektivně. Zároveň platí, že české banky jsou zdravé a silné, respektive dobře kapitálově vybavené, a tedy i připravené pomáhat naší ekonomice,“ doplňuje Tomáš Salomon.
Kalkulačku hypotečních úvěrů najdete zde
Podle údajů bank se však většina klientů
bezproblémově navrací k řádnému splácení
odložených
úvěrů
. Poptávku po prodloužení či obnovení plošného moratoria
banky
nezaznamenaly ani ze strany svých klientů. Naopak ti, kterým byl poskytnut odklad v rámci první covidové vlny na jaře v naprosté většině deklarují, že se v listopadu ke splácení svých
úvěrů
vrátí.
I přesto jsou
banky
připraveny svým klientům, kteří se dostanou do finančních problémů, pomoci a nabídnout jim
řešení „na míru“
. Zásadní ovšem je, aby klienti se svou
bankou
včas komunikovali
.
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Produktové novinky bank v dubnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Žebříčky spořicích účtů a termínovaných vkladů v květnu
Denní zprávy
Vlastní bydlení je u nás pro mladé nedostupné, stát by se mohl inspirovat u sousedů
Jaké nabízí odměny banky v květnu?
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.