Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Zájem o mobilní bankovnictví raketově roste. Jaké produkty lze sjednat online přes mobilní aplikace jednotlivých bank?
29.10.2020 | Jan Bachura, zpráva České spořitelny a Komerční banky
Česká spořitelna a Komerční banka v poslední době zaznamenaly výrazný nárůst počtu uživatelů mobilního bankovnictví. Mobilní bankovnictví George od České spořitelny v současnosti používá 950 tisíc klientů, Mobilní banku od Komerční banky potom 900 tisíc klientů. Jaké produkty lze aktuálně sjednat online přes mobilní aplikace bank?
Zobraz diskusi (0)
Rostoucí zájem
o mobilní bankovnictví ze strany klientů
bank
bylo možné sledovat ještě před koronavirovou krizí. Přesun bankovních produktů a služeb do online světa během pandemie však
významnost mobilních aplikací
ještě podtrhl, a
banky
tak v současné době zaznamenávají rekordy v počtu uživatelů mobilních aplikací.
Česká spořitelna
Mobilní bankovnictví George
od České spořitelny se mezi klienty stává stále oblíbenější. Roste nejen
počet uživatelů
, kteří se do
banky
v mobilu přihlašují a kontrolují zůstatek na svém
běžném účtu
, ale i těch, kteří v něm pravidelně
spravují své finance
, zadávají platby nebo si aktivují slevový program Moneyback a získávají odměny za platby kartou u nejrůznějších obchodních partnerů. Počet uživatelů mobilního bankovnictví George meziročně vzrostl z 750 tisíc na současných
950 tisíc
, což je nárůst o více než čtvrtinu. Tempo růstu nových klientů George v mobilu se přitom meziročně zdvojnásobilo.
"George v mobilu je nejen pomocníkem pro vyřizování transakčních a servisních požadavků, ale umožňuje také pohodlně spravovat řadu produktů jako
půjčky
, pojištění, investice či debetní a
kreditní karty
. Navíc v něm klient může získávat slevy a peníze zpět na účet za platby kartou u obchodníků nebo se třeba díky ověřenému volání rychle spojit s klientským centrem," říká Filip Zeman, šéf digitálního bankovnictví České spořitelny a dodává: "V kombinaci s aplikací George klíč je zárukou jednoduchého, rychlého a bezpečného způsobu přihlašování do digitálního bankovnictví a potvrzování plateb na internetu bez nutnosti složitého přepisování SMS kódů."
Přehled všech bankovních mobilních aplikací najdete zde
Každý týden se do mobilního bankovnictví George přihlašuje pravidelně
přes 800 tisíc klientů
banky
, to je téměř o třetinu více než před rokem. Zároveň
polovina ze všech klientů
mobilního bankovnictví George se do aplikace přihlašuje
takřka denně
(více než 27x do měsíce). Výrazně roste i počet transakcí, které klienti v mobilu zadávají. Loni v září byl celkový počet zadaných transakcí z mobilního George mírně přes 2 miliony, letos v září toto číslo vzrostlo o
více než 50 % na 3,2 milionu
. Ještě výrazněji vzrostl objem transakcí, které klienti zadají ze svého mobilu. Meziročně v září
objem transakcí vzrostl o 72 %
, tedy z 10,2 na 17,7 miliardy korun.
Klienti České spořitelny si rovněž oblíbili bezkontaktní platby u obchodníků pomocí aplikací
Google Pay a Apple Pay
. V současné době klienti
banky
již zdigitalizovali přes
340 tisíc platebních karet
. Nejvíce klienti při placení v obchodě využívají službu Apple Pay (184 tisíc platebních karet), následuje Google Pay (téměř 150 tisíc platebních karet), zbývající počet (cca 6 tisíc platebních karet) tvoří Garmin Pay a Fitbit Pay. Službu Google Pay si navíc klienti mohou aktivovat přímo v mobilní aplikaci George.
Žebříčky a přehledy:
Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde
Komerční banka
Od druhého říjnového týdne ovládá svůj
běžný účet
přes mobilní telefon již
900 tisíc klientů
Komerční banky. Počet uživatelů mobilního bankovnictví tím meziročně stoupnul o 10 % na
56 %
.
Banka
měsíčně registruje necelých
12 milionů přihlášení
do aplikací
KB Mobilní banky
a
KB Mobilní banky Business
. Z hlediska operačního systému převládají uživatelé mobilů s Androidem (60 %), na iOS připadá 40 %.
"Pokud bude lineární růst nových uživatelů mobilního bankovnictví pokračovat stejným tempem, v prvním čtvrtletí příštího roku dosáhneme magického milionu. Obliba této služby roste s tím, jak našim klientům přinášíme stále nové vymoženosti moderní doby. Už nestačí, že lze mobilními zařízeními ovládat
bankovní účet
nebo platit u obchodníků. Nedávno jsme představili možnost, jak lze prostřednictvím KB Klíče pohodlně a bezpečně podepisovat smlouvy. S rozvojem bankovní identity (Bank ID) obliba využívání mobilních telefonu dále poroste," uvedl David Barczi, manažer Digitálních kanálů Komerční banky.
Přehled všech bankovních mobilních aplikací najdete zde
Zajímavostí je, že 10 až 15 procent uživatelů provede měsíčně více než
1 000 přihlášení do aplikace
mobilního bankovnictví. Stále oblíbenější je i využívání biometriky. Tento způsob, tedy
otisk prstu nebo scan obličeje
, dominuje (60 %), a to jak při přihlašování, tak při potvrzování plateb.
Prostřednictvím mobilního telefonu využívají klienti
banky
stále častěji i
další služby
. Například v červenci požádalo 1450 uživatelů o
úvěr
v objemu 150 milionů Kč, 293 klientů chtělo vystavit
kreditní kartu
, 309 klientů požádalo o debetní kartu.
Jaké produkty lze v současné době sjednat online přes mobilní aplikace bank?
Následující tabulka obsahuje přehled toho, které
finanční produkty
si lze v jednotlivých bankách na českém trhu zřídit prostřednictvím
mobilního bankovnictví
a které nikoliv.
Banka/Produkt
Běžný účet
Spořicí účet
Hypotéka
Půjčka
Kontokorent
Kreditní karta
Investice nákup/prodej
Air Bank
pouze volba spočítat a náhled
1)
nenabízeno
pouze náhled
1)
Banka CREDITAS
nenabízeno
nenabízeno
nenabízeno
Česká spořitelna
pouze předschválená
ČSOB
2)
Equa bank
pouze předschválená
pouze předschválený
nenabízeno
Expobank
nenabízeno
nenabízeno
nenabízeno
nenabízeno
Fio banka
nenabízeno
Hello bank!
nenabízeno
nenabízeno
nenabízeno
Komerční banka
s
imulace nové hypotéky, zaslání požadavku
pouze předschválená
pouze podpis smlouvy
3)
nákup ano / prodej ne
vyplnění dotazníku
4)
mBank
nenabízeno
MONETA Money Bank
pouze kalkulačka
Raiffeisenbank
pouze předschválená
pouze náhled
Sberbank
nenabízeno
UniCredit Bank
pouze formulář
Zdroj: Scott & Rose, stav k 10/2020
1) pokud má klient hypotéku již sjednanou nebo již investoval do podílových fondů, v aplikaci vidí stav hypotéky/stav svých investic
2) ze Smartbankingu ČSOB lze vstoupit přímo do Investičního portálu, kde může klient kupovat/prodávat fondy za předpokladu, že má klient komisionářskou smlouvu
3) žádost je nutná např. telefonicky nebo přes internetové bankovnictví, pak lze podepsat smlouvu připravenou ze strany banky přímo v aplikaci
4) včetně možnosti vyplnění dotazníku Mifid a sjednání smlouvy
Anketa
Zúčastnit ankety se můžete zde
Pozn.: Váš hlas se zobrazí po obnovení stránky
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
V aplikaci George lze nově podat žádost o vrácení platby odeslané na špatný účet
Mobilní George umí nově odeslat zahraniční platby i v jiné měně než v eurech
Česká spořitelna nabízí slevu 20 procent na nákup v Albertu
Česká spořitelna umožňuje nákup zlatých slitků v mobilním bankovnictví
Klienti České spořitelny mohou reklamovat platbu v mobilní aplikaci
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.