Žebříčky Přehledy

ČSOB Smart. Jaká je nová mobilní aplikace od ČSOB a v čem se liší od té původní?


21.10.2021  |  Jan Bachura, Veronika Křivská

Klienti skupiny ČSOB mohou od května letošního roku využívat novou mobilní aplikaci ČSOB Smart, která nahradila původní aplikaci ČSOB Smartbanking. Nové mobilní bankovnictví slibuje vyšší bezpečnost, intuitivní ovládání a nové funkce, které klientům usnadní práci s platebními transakcemi. Novou aplikaci jsme společně s analytiky společnosti Scott & Rose prozkoumali a přinášíme vám srovnání s původní aplikací.


Datově analytická nezávislá společnost Scott & Rose vytvořila rozsáhlou analýzu všech bankovních mobilních aplikací během února letošního roku. Do srovnání bylo zahrnuto celkem 13 mobilních aplikací, u nichž analytici společnosti sledovali více než 180 parametrů rozdělených do 26 oblastí. Výsledky analýzy, tedy úroveň jednotlivých mobilních aplikací, jsme vám přinesli v článku zde.

„Úroveň mobilního bankovnictví sledujeme detailně od roku 2017 a jednotlivé mobilní aplikace hodnotíme z několika hledisek. Pravidelně provádíme monitoring inovací a rozvoje funkcionalit a analyzujeme celkovou nabídku funkcí u všech mobilních aplikací,“ přibližuje analýzu Michal Mošnička, CEO datově analytické společnosti Scott & Rose.

Nyní jsme se společně s analytiky společnosti Scott & Rose, která mobilní aplikace sleduje a hodnotí dlouhodobě, zaměřili na novou mobilní aplikaci od ČSOB s názvem ČSOB Smart, která nahradila původní aplikaci s delším názvem ČSOB Smartbanking.

V čem je nová aplikace „lepší“ a v čem

„horší“

?



Nová mobilní aplikace ČSOB Smart představila svým uživatelům nový design a také palcové menu, prostřednictvím kterého může uživatel aplikace vše důležité odkliknout ve spodním řádku právě pomocí palce. Jednotlivé produktové dlaždice si může každý klient přeskládat podle svých preferencí v nastavení. Nová funkcionalita „Důvěryhodný příjemce“ zajišťuje, že každý uživatel si může označit zvolené transakce jako důvěryhodné a nedochází tak k jejich následné autorizaci. Další zjednodušení bez nutnosti autorizace je možné u plateb na vlastní běžný účet a také u plateb do 500 Kč v rámci celkového limitu 2 500 Kč za den. ČSOB Smart je ještě více propojen s mobilní aplikací ČSOB Smart klíč pro ověřování transakcí. Uživatel si může do svého Smart profilu nahrát jakýkoliv obrázek nebo třeba svou fotografii.

„Nový ČSOB Smart i internetové bankovnictví jsou jednotným digitálním řešením pro klienty ČSOB i Poštovní spořitelny. Chceme jim nabídnout bezpečnější a komfortnější způsob přihlašování prostřednictvím ČSOB Identity. Ta přináší možnost volby přihlašovacích údajů a jednoduchou autorizaci transakcí pomocí aplikace ČSOB Smart klíč. S ČSOB Identitou se naši klienti navíc přihlásí do digitálních služeb skupiny ČSOB, portálů státní správy i k službám našich partnerů,“ řekl ke spuštění nové mobilní aplikace ČSOB Smart Jan Sadil, člen představenstva ČSOB zodpovědný za oblast Retail.


Žebříčky a přehledy:


Nová mobilní aplikace ČSOB Smart nabízí oproti původní aplikaci například funkci osobního správce financí (graf Finance - příjmy a výdaje), možnost aktivace platební karty, možnost platby z kreditní karty nebo třeba sjednání schůzky na pobočce. Součástí nové aplikace je rovněž virtuální asistentka Kate, díky které má klient možnost například pojistit svého mazlíčka, přičemž virtuální asistentka klienta provede výběrem a nákupem pojištění až po platbu pojistného.

„Mobilní aplikace ČSOB Smart však není co do počtu nových funkcionalit (parametrů), které v rámci naší analýzy sledujeme, příliš odlišná od staré aplikace. Především je designově jiná,“ hodnotí novou aplikaci Veronika Křivská, hlavní analytička společnosti Scott & Rose.

To dokazují i počty celkově nabízených funkcionalit u jednotlivých verzí mobilní aplikace. Původní aplikace ČSOB Smartbanking nabízela 77 funkcionalit, nová aplikace ČSOB Smart jich nabízí pouze o 5 více, tedy celkem 82 funkcionalit (ze sledovaných 180 parametrů).

„V mobilní aplikaci ČSOB Smart lze však oproti ČSOB Smartbankingu například sjednat běžný účet, pojištění internetových rizik nebo investice,“ říká Veronika Křivská.

Sjednat účet si mohou pouze neklienti banky s tím, že možnost uzavřít běžný účet mají ještě před přihlášením do samotné mobilní aplikace.

Oproti předchozí mobilní aplikaci ČSOB Smartbanking v nové aplikaci ČSOB Smart nelze naopak využít například možnost přihlášení krátkým PINem (4 čísla) nebo sjednat cestovní pojištění: „Překvapením může být, že ve staré verzi mobilní aplikace (ČSOB Smartbankingu) bylo možné sjednání cestovního pojištění přímo v aplikaci, zatímco v novém ČSOB Smart je pouze proklik na webové stránky banky, kde si lze cestovní pojištění sjednat,“ doplňuje Veronika Křivská.



Ohodnoťte vaši mobilní aplikaci



Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Kliknutím na název vaší banky můžete ohodnotit její mobilní aplikaci a vyjádřit tak pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s úrovní vybrané mobilní aplikace.

Podle návštěvníků Finparády.cz má nejlepší mobilní aplikaci Equa bank, pro kterou hlasovalo celkem 35 návštěvníků, a to s průměrnou známkou 1,46 (k 20. 10. 2021, 14:00).

                  Obrázek: Smajlíci

Banka a mobilní aplikace
Air Bank - My Air
Banka CREDITAS - CREDITAS Banking
Česká spořitelna - George
ČSOB / Poštovní spořitelna - ČSOB Smart
Equa bank - Mobilní bankovnictví
Fio banka - Fio Smartbanking CZ
Hello bank! - Smartbanking
Komerční banka - Mobilní banka
mBank - mBank CZ
MONETA Money Bank - Smart Banka
Raiffeisenbank - Mobilní eKonto
Sberbank - Sberbank Online Mobile
UniCredit Bank - Smart Banking
Zdroj: Finparáda.cz






Související články:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.