Službu PLATBA 24 využívá již přes 170 tisíc klientů a objem transakcí uskutečněných jejím prostřednictvím se blíží 0,5 mld. Kč (PLATBA 24 je jiný typ platby než Registrovaná platba, ale obě lze využít k on-line placení v internetových obchodech). Strategií České spořitelny je vybírat si pro PLATBU 24 především ty velké a spolehlivé internetové obchody. Proto si banka nyní vybrala prodejce elektroniky Alza.cz. Službu PLATBA 24 mohou nyní klienti využívat už v 50 e-shopech. Měsíčně v nich utratí kolem 50 milionů korun, což tuto službu řadí na první místo v placení na internetu přímo ze sporožirového účtu,“ uvedl David Lorenc, ředitel přímého bankovnictví České spořitelny. PLATBA 24 je oblíbená především u mladé a střední generace klientů České spořitelny. Výjimkou však nejsou ani lidé nad 50 let a nejstarší klientka již oslavila 91. narozeniny. Klienti České spořitelny nejčastěji platí PLATBOU 24 nákupy za tisíce korun, výjimkou nejsou ani desetitisíce za větší domácí spotřebiče jako například ledničky, televize či zahraniční zájezdy. Nejvyšší částka uhrazená PLATBOU 24 činila 70 tis. Kč, nejmenší se pohybují v řádu desetikorun za inzeráty na inzertních serverech. Použití služby PLATBA 24 je jednoduché a intuitivní. U internetových obchodů, které ji svým zákazníkům nabízejí, se jako jedna z možností úhrady objeví nabídka „On-line platba Česká spořitelna“. Její potvrzení přesměruje klienta přímo do internetového bankovnictví SERVIS 24 a po zadání přihlašovacího jména a hesla nabídne vyplněný platební příkaz pro úhradu daného nákupu. Klient jej pouze potvrdí a odešle. Možnost platby rozpoznají klienti podle zobrazené ikonky: |