Žebříčky Přehledy

Poškození, zpoždění či ztráta zavazadel. Jak pomůže pojištění?


12.8.2022  |  Jan Bachura, zpráva ERV Evropské pojišťovny

Aktuální chaos na letištích se promítá i do škod spojených se zavazadly. Podle dat ERV Evropské pojišťovny vzrostl oproti stejnému období roku 2019 počet škodních událostí kvůli zpoždění, ztrátě nebo poškození zavazadel o 58 procent, zatímco lidí do zahraničí vyrazilo jen o třetinu více. Důvodem jsou mimo jiné chybějící stovky tisíc pracovníků palubního i pozemního personálu na mezinárodních letištích. Až dvě třetiny letů tak nabírají velká zpoždění nebo dokonce ani neodstartují. Situaci dále zhoršují stávky dopravců a personálu.


„Kvůli rostoucímu počtu zpožděných či ztracených zavazadel aktuálně sledujeme výrazně zvýšenou poptávku po pojištění, které tato rizika kryje,“ říká Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny s tím, že pojištění zpoždění zavazadel obsahují již základní varianty cestovního pojištění.

Využít ho lze v situaci, kdy klientovi nedorazí včas zavazadla do jeho destinace. Klient má pak po určitém čase nárok na nákup náhradních osobních věcí, které pojišťovna uhradí.

„Současně evidujeme i zvýšenou poptávku po připojištění situací spojených s letem, jako například úpadek leteckého dopravce nebo odškodnění při zpoždění nebo zrušení letu, které pro naše klienty zajišťuje společnost Click2Claim,“ doplňuje Vlastimil Divoký.

Obecně však platí, že v případě zpožděných či zrušených letů je nutné kontaktovat samotné aerolinky, protože ony klientům nedodaly službu v objednané kvalitě a mají tak na starost i řešení celé situace.


Žebříčky a přehledy:


Jak postupovat při hlášení škody ze zpoždění zavazadel



Při hlášení škody je zapotřebí předložit letenku či jiný cestovní dokument, písemný doklad od leteckého dopravce s uvedením důvodu a délky zpoždění zavazadel a účty za nákup nezbytných náhradních věcí.

„Nárok na plnění klientům vzniká, pokud se odbavená zavazadla zpozdí o více než 12 hodin po příletu do zahraničí. Za každých 12 hodin pak pojišťovna uhradí výlohy na nákup nezbytných náhradních věcí až do výše limitu konkrétní pojistky, nejčastěji se jedná o 10 nebo 20 tisíc korun,“ popisuje Vlastimil Divoký.

Cestovní pojištění myslí i na osobní věci



Dalším pojištěním, které chrání zavazadla, je pojištění osobních věcí. To se vztahuje na situace, kdy dojde k odcizení či poškození osobních věcí klienta. Při krádeži je potřeba situaci nahlásit místní policii a následně informovat asistenční službu pojišťovny. V případě poškození či krádeže osobních věcí v ubytovacím zařízení je nutné si od jeho provozovatele vyžádat písemní potvrzení. Při vykradení auta je zapotřebí potvrzení policie o zabezpečení vozidla a jeho poškození při násilném vniknutí.

„Okolnosti vzniku škody je vždy nejlepší zdokumentovat pořízením fotografií. Při hlášení škody pak přiložte kopie účtů za věci, za které požadujete náhradu,“ vysvětluje Vlastimil Divoký a dodává: „Ze zákona platí tříletá lhůta, během které lze škodu nahlásit. Klienti tak mají dostatek času na vyřízení celé události.“







Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.