Žebříčky Přehledy

Čím dál více Čechů nakupuje online z mobilního telefonu. Jakou výhodu těmto lidem přinesla Raiffeisenbank?


21.9.2023  |  Veronika Křivská, zpráva Mastercard a Raiffeisenbank | foto: Skip Pay

Pohodlí domova a nákupy na internetu. To je kombinace, kterou v posledních letech volí čím dál více lidí. Z průzkumu Mastercard vyplynulo, že 7 z 10 Čechů nakupuje online z mobilního telefonu. Banky se snaží svým klientům usnadnit nejen využívání bankovních produktů, ale i operace spojené s nakupováním. Například od letošního roku si uživatelé Raiffeisen bankovnictví mohou v aplikaci zobrazit číslo karty a CVC kód. Díky tomu nemusí při placení online hledat fyzickou kartu v peněžence.


Nejnovější průzkum společnosti Mastercard ukázal, že online nakupuje 9 z 10 Čechů, 70 procent z nich používá k nakupování na internetu chytrý mobilní telefon a většina respondentů volí platbu kartou. Nutnost přepisování čísla karty stále častěji vede k tomu, že lidé volí moderní řešení, jako je platební metoda Mastercard Click to Pay. Ta umožňuje bezpečnou a rychlou platbu online bez nutnosti opakovaně zadávat údaje z platební karty nebo si pamatovat heslo.

Sedět komfortně na pohovce s počítačem nebo dokonce ležet s mobilem v posteli, procházet nabídky e-shopů a ze stejného pohodlí svůj nákup pak i objednat a bezpečně a rychle zaplatit. Tak dnes vypadá nakupování skoro poloviny Čechů. Z pohovky v obývacím pokoji nakupuje 36 procent dotázaných. Stále častěji využívají spotřebitelé při nakupování chytré mobilní telefony: zatímco notebook Češi používají zhruba v polovině případů, svůj mobil až v 70 procentech.

Pohodlí při nákupech ale není jen o místu a použitém zařízení. Každý pátý zákazník považuje za nepohodlné přepisování údajů z platební karty při placení v internetovém obchodě. A další pětině dotazovaných vadí, že při zadávání čísla karty musí třeba do vedlejší místnosti pro peněženku. Těmto lidem vyšla vstříc například Raiffeisenbank. Od letošního roku si uživatelé Raiffeisen bankovnictví mohou v aplikaci zobrazit číslo karty a CVC kód. Díky tomu nemusí zákazník při placení online hledat fyzickou kartu v peněžence.

Stejně důležitá je nicméně při nakupování na internetu i bezpečnost. Například 60 procent Čechů by si na e-shopu nikdy neuložilo svoji platební kartu.

Nakupujeme oblečení, platíme kartou



Internetovým nákupům vévodí oblečení (63 procent), častou položkou v nákupních košících je také elektronika či spotřební zboží jako jsou knihy nebo hračky (59 procent). Mnohdy českým zákazníkům plní košíky i vybavení do domácnosti (58 procent) a na internetu čím dál častěji nakupují i drogerii, léky, potraviny nebo hotová jídla.

Za nákupy na internetu Češi nejčastěji platí kartou. Ať už fyzickou platební kartu nebo některou její digitalizovanou podobu využívá jako nejčastější metodu platby online 65 procent zákazníků. Buď využijí přímo platební bránu daného e-shopu, nebo platbu přes terminál při převzetí zboží. Největší boom pak v posledních letech zažívají řešení, která umožňují placení digitální (tokenizovanou) kopií karty, jako je například Mastercard Click to Pay.

Platební metoda Click to Pay byla na český trh uvedena v září loňského roku a postupně získává oblibu zákazníků. Umožňuje bezpečné a rychlé zaplacení na internetu bez nutnosti opakovaně opisovat číslo platební karty. Její výhodou je, že funguje bez ohledu na použité zařízení. Jakmile si zákazník bezpečně vytvoří digitální kopii karty ve svém profilu Click to Pay, může ji používat na počítači s operačním systémem Windows, notebooku od firmy Apple nebo třeba mobilním telefonu s Androidem.

Click to Pay je bezpečné a pohodlné globální platební řešení, které by se mělo postupně stát standardem pro platby kartou na internetu. Spotřebitelům umožňuje na zařízeních připojených k internetu platit na pár kliknutí. Údaje z platební karty zůstávají bezpečně uložená ve vysoce zabezpečených datových centrech karetní společnosti, což uživatelům umožňuje platit rychle na pár kliknutí, bez nutnosti zadávat údaje při každém nákupu. Pomocí svého profilu mohou navíc spravovat své preferované platební karty, které mají při placení k dispozici na všech svých zařízeních bez ohledu na to, jaký internetový prohlížeč nebo prodejní kanál používají. Odpadá tak i potřeba ukládat karetní údaje u jednotlivých obchodníků.


Žebříčky a přehledy:


„Stejně jako při placení v kamenných obchodech je pro zákazníky i na internetu stále důležitější pohodlí, bezpečnost a taky rychlost, jakou nákup proběhne. Opisovat 23 čísel z karty je pro řadu lidí natolik nekomfortní, že v této fázi od nákupu upustí. V našich průzkumech a datech jasně vidíme poptávku po jednoduchém, a přitom maximálně bezpečném způsobu placení online. Tím je řešení Click to Pay, které umožňuje platbu kartou na jedno kliknutí z jakéhokoliv zařízení. Zákazníci se tak můžou soustředit na samotný nákup, a ne na složité placení,“ řekl Luděk Slouka, ředitel produktového managementu ve společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Při platbách na internetu pak už zákazník jednotlivé platby pouze autorizuje běžným způsobem – většinou biometricky ve své mobilní bance. Prostřednictvím Click to Pay je možné zaplatit již v 18 000 českých internetových obchodech.


Raiffeisenbank aplikaci navštíví měsíčně přes milion uživatelů, jaké funkce v ní naleznou?



Mobilní aplikace Raiffeisenbank eviduje denně přes jeden milion přihlášených uživatelů. Mobilní bankovnictví přináší klientům výhody, které jim šetří čas a usnadňují využívání bankovních produktů. Od letošního roku si uživatelé Raiffeisen bankovnictví mohou v aplikaci zobrazit například číslo karty a CVC kód.
 
Další letošní novinkou je i možnost spravovat digitálně uložené karty. Klient si tak zobrazí všechny mobilní peněženky a e-shopy, kde je karta uložena k placení. Lepší přehled o účtu získá uživatel i v sekci transakční historie, kde je vidět měsíční přehled příjmů a výdajů. Díky této funkci vzrostla celková návštěvnost grafických přehledů přibližně o 25 %.

„Máme radost, že se denně do aplikace přihlašuje už přes milion uživatelů. Průměrně se každý uživatel do aplikace přihlásí alespoň třicetkrát měsíčně. Toho se nám podařilo dosáhnout i díky tomu, že se při vytváření nových funkcionalit a revidování těch stávajících ptáme klientů na jejich názor,“ komentuje novinky mluvčí Raiffeisenbank Tereza Kaiseršotová.

Nedávno získali uživatelé možnost sjednat si schůzku na pobočce prostřednictvím aplikace. Nemusí tak zdlouhavě čekat ve frontě, objednají se přímo na zvolený čas. V aplikaci zákazníci najdou také slevový program RB Club. Tuto sekci od začátku roku navštěvuje měsíčně více než polovina všech uživatelů.


Ohodnoťte vaši mobilní aplikaci



Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Kliknutím na název vaší banky můžete ohodnotit její mobilní aplikaci a vyjádřit tak pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s úrovní vybrané mobilní aplikace.

                  

Banka a mobilní aplikace
Air Bank - My Air
Banka CREDITAS - CREDITAS Banking
Česká spořitelna - George
ČSOB / Poštovní spořitelna - ČSOB Smart
Fio banka - Fio Smartbanking CZ
Komerční banka - Mobilní banka
mBank - mBank CZ
MONETA Money Bank - Smart Banka
Raiffeisenbank - Raiffeisen bankovnictví
UniCredit Bank - Smart Banking
Zdroj: Finparáda.cz







Související články:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.