Žebříčky Přehledy

Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb


18.4.2024  |  Veronika Křivská, zpráva České bankovní asociace | foto: Pixabay

Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují. Další banky se postupně připojují.


Během prvních dvou dní od spuštění v polovině listopadu se do služby přihlásilo skoro čtvrt milionu klientů Air Bank, České spořitelny, ČSOB, Fio banky, Komerční banky a Raiffeisenbank. Moneta Money Bank se do služby zapojila dnes 18. dubna.

Zájem o Platby na kontakt byl až překvapivý, do poloviny dubna si své telefonní číslo spárovalo s číslem bankovního účtu přes 490 tisíc lidí. Přesto je počet transakcí prostřednictvím Platby na kontakt poměrně malý.
 
„Pravděpodobně je to způsobeno i tím, že lidé jsou dlouhé roky zvyklí na to, že musí vyplnit správné číslo účtu. A přesto, že banky v mobilních aplikacích nabízejí Platbu na kontakt, tak klienti často hledají správné číslo účtu a neuvědomí si, že mohou tu službu využít,“ říká Tomáš Hládek, expert pro otázky platebního styku České bankovní asociace.

Jak lidé využívají službu Platba na kontakt jsme vás informovali v únorovém článku zde.


Žebříčky a přehledy:

Jak služba funguje?



Lidé se ke službě musí aktivně přihlásit prostřednictvím jejich vlastní banky. Čísla registruje Česká národní banka. K jednomu bankovnímu účtu je možné mít připojených více telefonních čísel, například u společného účtu manželů. Naopak k jednomu telefonnímu číslu nelze přiřadit více bankovních účtů.

Maximální limit pro platbu je pět tisíc korun. Pro poslání peněz pak lidé jednoduše vyberou protistranu ze svého telefonního seznamu, ve kterém uvidí, jestli protistrana je do služby zapojená a je tedy možné transakci pomocí Platby na kontakt uskutečnit.

Další výhodou je, že před odesláním peněz se zobrazí název účtu příjemce, zpravidla jméno a příjmení.

Bezpečnost na prvním místě



Celý systém je zabezpečený na nejvyšší úrovni stejně jako kterékoli jiné platby. Bezpečnost je pro ČBA i ČNB na prvním místě, a proto je na zabezpečení všech transakcí kladen nejvyšší důraz.

Česká bankovní asociace a Česká národní banka spolupracovaly na přípravě registru, který ČNB spravuje. Službu samotnou pak provozují zapojené banky.

MONETA spouští možnost placení na telefonní číslo



MONETA Money Bank dnes spouští možnost plateb na telefonní číslo, tzv. platba na kontakt. Klientům banky tak bude nově stačit znát namísto čísla bankovního účtu příjemce pouze jeho telefonní číslo. Službu aktivují v mobilní aplikaci Smart Banka a umožní jim v rámci jedné transakce zaslat částku do pěti tisíc korun.

„Věříme, že si i tento způsob placení najde mezi našimi klienty své příznivce. Nejenže tak ušetří čas, ale zároveň eliminují riziko chyb, ke kterým může docházet při přepisování čísla bankovního účtu,“ říká ředitelka komunikace a udržitelnost Skupiny MONETA Zuzana Filipová.


Zdroj: MONETA Money Bank

Ohodnoťte vaše mobilní bankovnictví

Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Vyjádřete pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s mobilním bankovnictvím vaší banky. Hodnotit můžete ZDE.
 
Obrázek: Smajlíci






Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.