Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Mobilní telefony se do roku 2020 mají stát nejdůležitějším prodejním kanálem
19.9.2012 | Michal Bubák
Největší maloobchodníci světa se tento týden sejdou v Londýně na letošním ročníku Světového maloobchodního kongresu (World Retail Congress). V průzkumu MasterCard evropští obchodníci předpovídají, že mobilní telefony do roku 2020 předstihnou kamenné prodejny, webové stránky i call centra. Mobilní telefon bude představovat jediný a nejdůležitější kanál pro komunikaci se zákazníky. Pouhá 3 % obchodníků jsou ale přesvědčena, že jejich odvětví momentálně drží krok s poptávkou zákazníků po vícekanálovém fungování maloobchodu.
Průzkum, provedený mezi 300 předními evropskými maloobchodníky, je součástí nové zprávy „I“ faktor, aneb vliv poptávky zákazníků na inovace v maloobchodu. Tu podle zadání společnosti MasterCard vypracovala organizace Economist Intelligence Unit. Zpráva říká, že přichází éra „i-zákazníků“ – chytrých spotřebitelů, kteří využívají vícero prodejních kanálů. Zkoumá inovace, jejichž pomocí se maloobchodníci snaží zachovat si konkurenceschopnost na trhu, který prochází revolučními změnami.
Nejdůležitější poznatky této zprávy se týkají základních faktorů, které dnes maloobchod utvářejí:
- U kormidla je zákazník: každý třetí maloobchodník uvádí, že nejdůležitějšími důvody proměny maloobchodního odvětví za posledních pět let je větší moc na straně zákazníka (32 %) a dále větší možnost volby (konkurence dalších maloobchodníků – 37 %).
- Klíčem k úspěchu jsou v maloobchodu personalizované služby: 38 % obchodníků rozšiřuje segmentaci zákazníků a 39 % poskytuje personalizovanou obsluhu zákazníků prostřednictvím více kanálů.
- Maloobchodníci zvyšují investice do nových technologických řešení, aby udrželi krok s poptávkou zákazníků: 44 % maloobchodníků nabídne v příštím roce v prodejnách PayPassovou platební technologii, kterou považují za vůbec nejdůležitější oblast krátkodobých investic. Více než jedna třetina z nich (35 %) bude investovat do nových technologií s úmyslem posílit elektronické a mobilní obchodování.
- Menší firmy těží z agility a rychlosti: momentálně jsou malé a hbité firmy pružnější než ty velké. Ožívají však i největší maloobchodníci, kteří do této oblasti investují značné částky.
„Z hlediska odvětví maloobchodu panuje nyní nesmírně zajímavá doba. Sektor přetváří technické novinky, které obchodníkům umožňují rozšiřovat tržní podíl nejen za hranice nejbližšího okolí, ale i státu. Maloobchodníci musejí znát historii svých nákupů, aby jim mohli na míru přizpůsobit obsluhu a navázat s nimi kontakt snadno a správným způsobem, prostřednictvím takového kanálu, který jim bude nejvíce vyhovovat,“ říká Hany Fam, prezident pro strategická spojenectví v Evropě společnosti MasterCard Worldwide.
Vize do roku 2020
Podle nového průzkumu se očekává, že převládne mobilní obchodování. Výlohou obchodů zítřka budou mobilní zařízení, ať již na principu technologie NFC nebo využívající GPS, která umožní nabízet cílené slevy. Zatímco dnes mobilní telefony používá ke komunikaci se zákazníky pouhých 32 % maloobchodníků, již 43 % obchodníků předpokládá, že do roku 2020 se mobily stanou nejdůležitějším prodejním kanálem a překonají tak kamenné prodejny, počítače, call centra i přímý marketing (direct mail).
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Velké srovnání termínovaných vkladů
V říjnu ceny povinného ručení vzrostly
Denní zprávy
Ženy více investují
Češi a investice do nemovitostí v zahraničí: Co všechno nabízí Hypotéka bez hranic od ČSOB?
Žebříčky a přehledy:
Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
Spravovat nastavení cookies
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.