Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Většina Čechů využívá při cestování pojištění storna zájezdu. Mají v něm ale zmatek
9.8.2024 | Tomáš Smetana, zpráva Tuito | foto: Broker Trust
Vždy a za všech okolností uzavírá při cestování pojištění storna zájezdu či ubytování téměř čtvrtina Čechů. Další jej uzavírají alespoň někdy, například u dražších cest či delších pobytů. Pouze čtvrtina jej nevyužívá nikdy. Ukazuje se ale také, že lidé mnohdy neví, co vlastně pojištění storna zájezdu obnáší. Téměř 40 % přiznává, že netuší, jaká rizika kryje. Další se třeba mylně domnívají, že se díky tomuto pojištění mohou rozhodnout neodcestovat do destinace, kterou právě postihly živelní události.
Zobraz diskusi (0)
Vzhledem k mimořádným událostem, které se v posledních několika sezónách odehrály v oblastech, kam čeští turisté rádi v rámci svých dovolených cestují, si oblast cestovního ruchu prochází změnou. Cestování se stává rizikovějším a také finančně náročnějším koníčkem.
„Lidé tak budou hledat nové cesty, jak ochránit nejen sebe, ale i své finance,“
říká Michal Urbánek, zakládající partner společnosti Tuito.
Není pojištění, není cesty
Bez
cestovního pojištění
dnes již téměř nikdo nevycestuje. Pojištění storna zájezdu, cesty či ubytování pak podle průzkumu pravidelně či příležitostně využívá 69 % cestujících. Téměř čtvrtina jej pak uzavírá vždy a za všech okolností. A ukazuje se, že tento produkt dává lidem smysl. Více než tři čtvrtiny dotazovaných uvádí, že pokud u nich někdy nastala pojistná událost, osobní zkušenost s jejím řešením mají pozitivní.
Pojištění storna. Co vlastně kryje?
Průzkum ale také ukazuje, že mnozí lidé mají velký zmatek v tom, co vlastně storno pojištění kryje. 60 % lidí přitom uvádí, že při nákupu storna pojištění zájezdu, ubytování či cesty jeho podmínkám dobře porozuměli. Buď dle svého mínění produkt dobře znají, nebo si pečlivě přečetli podmínky a vše jim bylo jasné, případně jim byl produkt osobně dostatečně vysvětlen při nákupu, ať už v kamenné prodejně nebo na internetu.
„Je však nutné dodat, že někteří zprostředkovatelé dovolených ani bez pojištění storna zájezd, cestu či ubytování nezprostředkují a tento produkt je účtován automaticky při nákupu zájezdu. Cestující tak získají někdy i nevědomě produkt, který jim není vysvětlen nebo mu ani po pročtení všeobecných podmínek nerozumí,“
vysvětluje Urbánek.
Zmatky v krytí rizik
Tomu odpovídají i výsledky průzkumu. 4 z 10 lidí vůbec netuší, co storno
pojištění
zájezdu kryje. Čtvrtina dotazovaných si pak například myslí, že storno pojištění zájezdu kryje živelní události v cílové destinaci. Pětina zase věří, že se storno pojištění vztahuje na válečný konflikt v místě dovolené či případného přestupu. Naopak pouze desetina tuší, že se pojištění vztahuje na škody na majetku cestujících nebo spolucestujících, která zabrání odcestování. Stejně tak drtivá většina lidí netuší, že se toto pojištění vztahuje na riziko obdržení nečekané výpovědi z pracovního poměru či žádosti o rozvod.
Češi si celoroční úspory na dovolenou vzít nenechají
„K velkému prozření v tomto ohledu došlo v minulé sezóně, když vypukl požár na ostrově Rhodos. Tehdy se ukázalo, jak nepřijatelná je pro mnohé cestující případná finanční ztráta. I přes varování autorit či evakuace na ostrově a přes velkou nejistotu mnozí odcestovali. Ztráta často celoročních úspor investovaných do dovolené je pro hodně lidí skutečně důvodem ignorovat či zlehčovat nebezpečí,“
vysvětluje Urbánek.
Potvrzují to i výsledky průzkumu. Pokud by Češi měli přijít o finance
investované
do zájezdu, 6 z 10 lidí by v případě živelní události v cílové destinaci přesto odcestovalo. Pro více než polovinu lidí by nebyl bariérou zrušení dovolené ani válečný konflikt v místě dovolené.
Větší bezpečí a ochrana lidí i financí
Ještě v loňském roce však čeští cestující neměli jinou šanci, jak své finance ochránit. Teprve letos se na místním trhu očekává nový typ pojištění storna „cancel for any reason“, který se vztahuje na všechna rizika včetně subjektivního rozhodnutí neodcestovat. Podle průzkumu by tento nový nástroj využilo 80 % lidí, pětina cestujících by jej využila vždy a 30 % určitě v případě, že by se pro ně jednalo o finanční ztrátu a zásah do rodinného rozpočtu.
„Pokud budou mít zprostředkovatelé zájezdů zájem zvýšit důvěru a bezpečí svých klientů, budou jim muset kromě lepší organizace v cílové destinaci a komunikace se státní správou nabídnout také nové zajímavé produkty, které jim pomohou ochránit kromě zdraví také jejich finance a současně jim díky své flexibilitě umožní větší svobodu v rozhodování. To je přesně případ pojištění ‘cancel for any reason‘,“
dodává závěrem Michal Urbánek z Tuita.
Žebříček cestovního pojištění
Kalkulačka cestovního pojištění
Sjednání cestovního pojištění
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Produktové novinky bank v srpnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Začal nový školní rok. Jaké pojištění by mohly děti potřebovat?
Výplatní páska, co skrývá
Generali Česká pojišťovna inovuje pojištění pro bytové domy
Řešení pojistné události na autě. Na co si dát pozor při jednání s pojišťovnou?
Žebříčky a přehledy:
Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.