Žebříčky Přehledy

Air Bank mění svým klientům život v oblasti účtenek za zboží


3.12.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva Air Bank

Air Bank v pátek spustí službu Šanon, která by měla klientům banky zjednodušit život s účtenkami a platbami faktur. Mobilem v obchodě vyfotíte účtenku a následně ji zatřídíte či přiřadíte ke konkrétní platbě. Fakturu třeba ve formátu pdf v příloze emailu lze přeposlat do internetového bankovnictví Air Bank emailem. Hledání konkrétní účtenky ke zboží zakoupenému před několika měsíci pak bude otázkou okamžiku.


Air Bank přichází s inovativní službou, která umožní jejím klientům orientovat se v množství účtenek za zboží a služby. A nejde jen o možnost vyhledat starou účtenku a použít ji k reklamaci, k níž podle nového Občanského zákoníku nepotřebujete originál složenky, ale pouze její kopii nebo podobný důkaz o zaplacení zboží, ale i o možnost spárovat platby v bankovním systému s konkrétním dokladem či jednodušeji platit faktury zaslané emailem a hlídat termíny pro uhrazení pravidelných plateb.


Podle průzkumu Air Bank více než 52 % Čechů už někdy zapomnělo zaplatit včas složenku nebo fakturu. Nejčastějším důvodem je odkládání platby kvůli přepisování údajů. To totiž považuje 63 % lidí za zdlouhavé a obtěžující. Složenky a faktury k přepsání přitom dostává přes 68 % Čechů, 37 % lidí dokonce měsíčně nebo častěji. Vyplývá to z průzkumu společnosti STEM/MARK pro Air Bank.

„Banky vylepšují internetová bankovnictví, vyvíjí mobilní aplikace a vydávají platební karty, aby klientům pomáhali s placením. Při placení ale mají lidé také spoustu starostí s různými platebními doklady nebo termíny, kterým zatím banky nevěnovaly velkou pozornost,“ říká Michal Strcula, generální ředitel Air Bank.

Který bankovní účet je nejlepší - porovnejte náklady na vedení běžného účtu v bance zde

Vedle pracného přepisování složenek a faktur představuje pro lidi častý problém také hledání účtenek. 91 % Čechů dostane za měsíc alespoň jednu důležitou účtenku, kterou by si rádi schovali. Jenže 79 % lidí nemá v účtenkách žádný systém. Proto se 51 % Čechů už někdy stalo, že nějakou účtenku hledali a nakonec ji nenašli vůbec. Ti úspěšnější pak někdy tráví hledáním účtenek i několik hodin. Obvyklým systémem uložení účtenek je krabice od bot.


Žebříčky a přehledy:

Zjednodušit lidem platby faktur a život s účtenkami se teď rozhodla Air Bank s novou službou Šanon. Šanon bude součástí internetového bankovnictví i mobilní aplikace. Lidé si do něj budou moci nahrávat všechny své platební doklady. Složenky a faktury z něj rovnou snadno zaplatí, protože Šanon sám přečte a předvyplní všechny údaje. Každou účtenku v něm rychle najdou s pomocí fulltextového vyhledávání. Banka předpokládá, že ji budou ostatní banky kopírovat.

Složenky, doklady, manuály, záruční listy - vše najdete v internetovém bankovnictví



K nahraným složenkám, fakturám a účtenkám mohou lidé v Šanonu přidávat také poznámky nebo obrázky, jako jsou třeba fotky, manuály nebo záruční listy. Mohou si k nim také nastavovat připomínky důležitých termínů. Díky tomu už nezapomenou udělat žádnou platbu, prodloužit smlouvu nebo uplatnit včas záruku.



Vyhnou se tak tomu, že kvůli propadnuté záruce nestihnou něco reklamovat nebo opravit včas. Podle průzkumu STEM/MARK se přesně toto stalo už 63 % Čechů. Lidé ale podle průzkumu zapomínají i na další termíny. 26 % lidí například někdy zapomnělo na garanční nebo technickou prohlídku auta. 21 % Čechů zapomnělo na splátku kreditní karty, 17 % propáslo konec povinného ručení a 16 % konec pojištění bytu.

Šanon bude rok zadarmo, potom bude stát 25 korun



Šanon bude klientům Air Bank dostupný od pátku 4. prosince 2015. Až do listopadu 2016 ho budou moci využívat úplně zadarmo. Poté za něj s Malým tarifem zaplatí 25 korun měsíčně, u Velkého tarifu ho budou mít dál zdarma v ceně měsíčního paušálu.

Šanon 1
Autor: Air Bank


Šanon 2
Autor: Air Bank






Související články:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.