Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Do mobilního bankovnictví se uživatel přihlásí třikrát častěji než do internetového bankovnictví
17.9.2018 | Zdeněk Bubák, zpráva Raiffeisenbank
Lidé si internetové a mobilní bankovnictví oblíbili a počet klientů spravujících své účty a další bankovní produkty on-line stále roste. Podle studie GfK používá internetbanking nebo mobilebanking zhruba 67 procent lidí, přitom v roce 2012 to bylo necelých 50 procent obyvatel. Ve stejném období vzrostl počet uživatelů mobilního bankovnictví ze dvou na 16 procent.
Zobraz diskusi (0)
Využívání
přímého bankovnictví
je v Česku nad evropským průměrem. Podle Eurostatu rostl v ČR podíl uživatelů internetového bankovnictví na populaci za posledních deset let nejrychleji v EU, a to celkově o 45 procentních bodů. ČR se dokonce v míře rozšíření elektronického bankovnictví umístila na 12. místě, když za ní skončily země jako Německo, Slovensko, Polsko nebo Itálie. V Česku je přes osm milionů klientů bank a elektronické bankovnictví využívá více než polovina. Banky do bankovních aplikací, které jsou přístupné pro klienty přes internet nebo přes mobilní telefon, investují dohromady řádově miliardy korun.
Srovnejte si, kolik byste zaplatili za běžný účet v různých bankách
Internetové bankovnictví v posledních dvou letech z hlediska počtu uživatelů spíše stagnovalo. Naopak
mobilní bankovnictví
rychle rostlo. Nejoblíbenější je mezi mladšími lidmi a ve skupinách obyvatel s vyšším vzděláním a příjmem. Například u Raiffeisenbank činil meziroční nárůst počtu uživatelů mobilního bankovnictví o 35 procent na více než 152 000 v letošním červnu.
Žebříčky a přehledy:
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde
Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Zvyšuje se i počet transakcí. “Podle našich statistik se aktivní klient přihlásí do internetového bankovnictví osmkrát měsíčně a do mobilního bankovnictví 23krát, tedy třikrát častěji,” říká mluvčí Raiffeisenbanky Petra Kopecká.
První aplikace mobilního bankovnictví se objevila v roce 2011. Banky si ale celkem rychle uvědomily jeho výhody. Mezi ty hlavní patří, že je klient stále v dosahu svého účtu, což jej motivuje k jeho většímu využívání. Aplikace tak dnes umožňují téměř všechny operace, jako klasické internetové bankovnictví, navíc jsou jednodušší pro ovládání, rychleji přístupné, např. přes otisk prstu, a bezpečné. Díky tomu se služba stává atraktivní i pro náročnější a movité klienty.
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Nachytat se může každý: Jak se chovat, abyste nepodlehli kyberútokům?
Odměny bank v prosinci
Další pokles úroků u půjček
Raiffeisenbank uvádí novou verzi internetového bankovnictví s pokročilou správou disponentů
Raiffeisenbank v březnu rozšíří své nové internetové bankovnictví na podnikatele a firmy
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
Spravovat nastavení cookies
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.