Žebříčky Přehledy

Do mobilního bankovnictví se uživatel přihlásí třikrát častěji než do internetového bankovnictví


17.9.2018  |  Zdeněk Bubák, zpráva Raiffeisenbank

Lidé si internetové a mobilní bankovnictví oblíbili a počet klientů spravujících své účty a další bankovní produkty on-line stále roste. Podle studie GfK používá internetbanking nebo mobilebanking zhruba 67 procent lidí, přitom v roce 2012 to bylo necelých 50 procent obyvatel. Ve stejném období vzrostl počet uživatelů mobilního bankovnictví ze dvou na 16 procent.
 

Využívání přímého bankovnictví je v Česku nad evropským průměrem. Podle Eurostatu rostl v ČR podíl uživatelů internetového bankovnictví na populaci za posledních deset let nejrychleji v EU, a to celkově o 45 procentních bodů. ČR se dokonce v míře rozšíření elektronického bankovnictví umístila na 12. místě, když za ní skončily země jako Německo, Slovensko, Polsko nebo Itálie. V Česku je přes osm milionů klientů bank a elektronické bankovnictví využívá více než polovina. Banky do bankovních aplikací, které jsou přístupné pro klienty přes internet nebo přes mobilní telefon, investují dohromady řádově miliardy korun.

Srovnejte si, kolik byste zaplatili za běžný účet v různých bankách


Internetové bankovnictví v posledních dvou letech z hlediska počtu uživatelů spíše stagnovalo. Naopak mobilní bankovnictví rychle rostlo. Nejoblíbenější je mezi mladšími lidmi a ve skupinách obyvatel s vyšším vzděláním a příjmem. Například u Raiffeisenbank činil meziroční nárůst počtu uživatelů mobilního bankovnictví o 35 procent na více než 152 000 v letošním červnu.


Žebříčky a přehledy:


Zvyšuje se i počet transakcí. “Podle našich statistik se aktivní klient přihlásí do internetového bankovnictví osmkrát měsíčně a do mobilního bankovnictví 23krát, tedy třikrát častěji,” říká mluvčí Raiffeisenbanky Petra Kopecká.

První aplikace mobilního bankovnictví se objevila v roce 2011. Banky si ale celkem rychle uvědomily jeho výhody. Mezi ty hlavní patří, že je klient stále v dosahu svého účtu, což jej motivuje k jeho většímu využívání. Aplikace tak dnes umožňují téměř všechny operace, jako klasické internetové bankovnictví, navíc jsou jednodušší pro ovládání, rychleji přístupné, např. přes otisk prstu, a bezpečné. Díky tomu se služba stává atraktivní i pro náročnější a movité klienty.







Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.