Žebříčky Přehledy

Banka CREDITAS spouští od srpna nové internetové a mobilní bankovnictví. V čem se zlepší a jak je na tom konkurence?


23.7.2020  |  aktualizováno 10.8.2020  |  Jan Bachura, zpráva Banky CREDITAS

Od srpna nabídne Banka CREDITAS všem svým klientům nové internetové a mobilní bankovnictví. Obě platformy obsahují velké množství novinek a vylepšení, které výrazně zvyšují uživatelský komfort včetně bohaté podpory multibankingu, v rámci něhož lze do mobilní aplikace současně napojit již 21 bank. Jaké změny nové internetové a mobilní bankovnictví přináší a jaké funkcionality nabízejí konkureční banky?


Banka CREDITAS plánuje 4. srpna 2020 spustit nové internetové a mobilní bankovnictví. Nové internetové bankovnictví, které bude úzce provázané na mobilní aplikaci, bude zhruba do poloviny roku 2021 fungovat souběžně se stávajícím „starým“ bankovnictvím, klientům po tuto dobu bude dokonce umožněno libovolné přecházení mezi nový a starým bankovnictvím. Cílem banky však je, aby co největší počet klientů přešel v době "migrační volnosti" na nové internetové bankovnictví a u něj z důvodu zásadního zlepšení funkcionalit či větší uživatelské přívětivosti již zůstal.

Multibankovní aplikace Richee se změní a přejmenuje na CREDITAS Banking mobile a bude fungovat jako hlavní mobilní bankovnictví klientů Banky CREDITAS, původní aplikace Richee tak již nebude klienům poskytována. Nabízet banka přestane i stejnojmenný Richee účet. Značku Richee ponechá banka pouze u dětských produktů, ať už se jedná o běžný účet a platební karty Richee Junior anebo spořicí účet Spoření Richee Junior. Banka zpočátku zvažovala ponechat značku Richee podobně jako má Česká spořitelna mobilní aplikaci George, nakonec se však rozhodla z marketingových důvodů značku sjednotit, aby to tak i pro její klienty bylo transparentnější. Stávajícím klientům však zůstanou všechny produkty Richee i jejich nastavení.


Žebříčky a přehledy:


Jako hlavní benefity přináší nové internetové bankovnictví CREDITAS zejména přehlednou a nastavitelnou homepage s widgety dle klientových preferencí, možnost uživatelského třídění účtů do skupin (např. rodinné finance, firemní finance, apod.), jednoduché přihlašování pomocí QR kódu s ověřením v mobilní aplikaci, intuitivní vyhledávání a přehledy plateb, nápovědu s chytrým adresářem, možnost přidat a ovládat účty až u 21 bank a také širší nabídku produktů, které lze sjednat online. Nové internetové bankovnictví CREDITAS je responzivní pro použití na různých velikostech obrazovek, včetně tabletů. Je také plně kompatibilní s novou mobilní aplikací a budou jej moci využívat nově i klienti s produkty značky Richee.

Nové mobilní bankovnictví zachová to, co umí aplikace Richee, a k tomuto základu přidá ještě obsluhu a podporu pro širokou škálu produktů a služeb CREDITAS. Richee byla od startu první moderní multibankingová aplikace. Původně se předpokládalo, že bude stát vedle nabídky Banky CREDITAS a bude primárně nabízet obsluhu účtů v jiných bankách. Nad rámec multibankingu byla postupně doplněna bohatá podpora produktů CREDITAS, které má dnes již většina uživatelů aplikace. Již v květnu 2020 dostala aplikace světlý design v barvách Banky CREDITAS, klienti si však mohli a stále budou moci vybrat mezi světlým a tmavým designem aplikace, v základu však bude aplikace v modro bílých barvách .

„Desktopová verze a mobilní aplikace tvoří propojený celek. Aplikace CREDITAS Banking Mobile stojí na původní platformě Richee a zachovává její výhody, jako je obsluha až 21 účtů u jiných bank, rozpočty a přehledy nebo automatická kategorizace transakcí. Nové internetové bankovnictví je postavené tak, aby uživatelům co nejvíce usnadnilo život. Třeba intuitivní vyhledávání a platby, možnost nastavit si snadno přehledy produktů a homepage s pomocí funkce drag and drop,“ popisuje změny člen představenstva Banky CREDITAS Kamil Rataj, který je zodpovědný za řízení provozu a ICT.

Spuštění nového on-line bankovnictví a reakce uživatelů



Banka CREDITAS informovala o spuštění nového internetového a mobilního bankovnictví i na svých facebookových stránkách, a to 5. sprna 2020. Uživatelé dlouho neváhali a své první dojmy a zkušenosti z nového on-line bankovnictví začali sdílet prostřednictvím komentářů pod příspěvkem banky. Diskusi uživatelů nad novým on-line bankovnictvím Banky CREDITAS najdete na Facebooku zde.

Počet funkcionalit u mobilních aplikací bank



Datově analytická společnost Scott & Rose pravidelně sleduje změny v mobilních aplikacích bank na českém trhu. V analýze se specialisté zaměřují na téměř 200 funkcionalit a služeb, které nabízejí bankovní mobilní aplikace. Níže najdete přehled bank a počet funkcionalit, které mobilní aplikace nabízejí.

Banka / aplikace Počet funkcionalit celkem
MONETA Money Bank 109
Komerční banka 104
Air Bank 99
mBank 87
Raiffeisenbank 81
Equa bank 75
ČSOB 74
Česká spořitelna - George 71
Banka CREDITAS - Richee 67
UniCredit Bank 55
Fio banka 43
Hello bank! 38
Sberbank 20
Zdroj: Scott & Rose, stav k 12/2019



Jaké produkty lze dnes sjednat přes mobilní aplikace bank?



Následující tabulka obsahuje přehled toho, které finanční produkty si lze v jednotlivých bankách zřídit prostřednictvím mobilního bankovnictví a které nikoliv.

Banka/Produkt Spořicí účet Hypotéka Půjčka Kontokorent Kreditní karta Investice nákup/prodej
Air Bank ANO NE
pouze volba spočítat a náhled1)
  ANO ANO   nenabízeno NE
pouze náhled1)
Banka CREDITAS ANO NE nenabízeno nenabízeno nenabízeno NE
Česká spořitelna NE NE ANO
pouze předschválená
ANO ANO   NE
ČSOB NE  NE ANO ANO ANO NE2)
Equa bank NE NE ANO
pouze předschválená
ANO
pouze předschválený
nenabízeno NE
Fio banka NE  NE NE NE  NE NE 
Hello bank! NE nenabízeno NE nenabízeno NE NE
Komerční banka NE NE
simulace nové hypotéky, zaslání požadavku 
ANO
pouze předschválená
NE
pouze podpis smlouvy3)
ANO ANO
nákup ano / prodej ne
vyplnění dotazníku4)
mBank ANO NE ANO ANO ANO nenabízeno
MONETA Money Bank ANO NE
pouze kalkulačka
ANO ANO
ANO ANO
Raiffeisenbank ANO NE ANO
pouze předschválená
ANO ANO NE
pouze náhled
Sberbank NE NE  NE NE nenabízeno NE
UniCredit Bank NE NE
pouze formulář
NE NE NE NE
Zdroj: Scott & Rose, stav k 5/2020
1) pokud má klient hypotéku již sjednanou nebo již investoval do podílových fondů, v aplikaci vidí stav hypotéky/stav svých investic
2) ze Smartbankingu ČSOB lze vstoupit přímo do Investičního portálu, kde může klient kupovat/prodávat fondy za předpokladu, že má klient komisionářskou smlouvu
3) žádost je nutná např. telefonicky nebo přes internetové bankovnictví, pak lze podepsat smlouvu připravenou ze strany banky přímo v aplikaci
4) včetně možnosti vyplnění dotazníku Mifid a sjednání smlouvy.




Pozn.: Váš hlas se zobrazí po obnovení stránky






Související články:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.