Žebříčky Přehledy

Česká spořitelna nabízí samoobslužný platební terminál pro veřejný a neziskový sektor


6.8.2021  |  Jan Bachura, zpráva České spořitelny

Česká spořitelna v rámci pilotního projektu umístila v Kostele Nanebevzetí Panny Marie v Neratově první tzv. donátorský totem, který funguje jako přenosný platební terminál pro bezhotovostní transakce. Platit lze přes něj platební kartou, mobilním telefonem nebo chytrými hodinkami.


„Totem jsme dlouho testovali a jeho nasazení do reálného provozu bohužel několikrát odsunuli kvůli covidu. Mám radost, že ho jako první můžeme poskytnout našemu dlouholetému klientovi, kterým je Sdružení Neratov. Jeho návštěvníci budou moci darovat peníze bezkontaktní formou během srpna a září,“ říká Otto Mach, manažer Sociálního bankovnictví v České spořitelně.

Bezkontaktní platební terminál lze ovládat prostřednictvím dotykového displeje. Pokud bude chtít kdokoliv z dárců například věnovat příspěvek nějaké charitativní organizaci, vybere si z několika přednastavených částek, případně zadá částku podle svého uvážení. Na podobném principu může zařízení fungovat i v nemocnicích, na úřadech nebo kdekoliv, kde je v dosahu mobilní signál nebo je možné zařízení připojit k internetu. Pro potřeby konkrétní neziskové organizace lze i částky nastavit individuálně na míru.


Žebříčky a přehledy:


“Přichází nová éra dárcovství ve veřejném a neziskovém sektoru. Již žádné kasičky a schránky na mince a bankovky. Jsme úplně první velkou bankou na trhu, která dokáže klientům z veřejného a neziskového sektoru připravit na míru unikátní samoobslužný terminál s atraktivním vzhledem a možnostmi individuálního nastavení. Platební terminál vyniká jednoduchým a intuitivním ovládáním, umožňuje tisknout účtenku a poskytuje dokonalý přehled o transakcích a jejich správu na webovém portálu,” říká Petr Chlupáč, bankovní poradce pro veřejný sektor v České spořitelně, a dodává: „Digitalizace služeb ve veřejném a neziskovém sektoru je jednou z našich priorit a inovativní platební metody jsou jednou z cest, jak ji naplňovat. Věřím, že se samoobslužný platební terminál v Neratově osvědčí a brzy ho nabídneme i na dalších místech.

Samoobslužný platební terminál mohou využívat nejen dobročinné organizace či církve, ale i například nemocnice pro výběr regulačních poplatků nebo úřady pro platby správních poplatků.

"Reagujeme na stoupající oblibu placení kartou. Díky bezobslužným terminálům dáváme lidem možnost podpořit svoji církev, oblíbenou neziskovku či zaplatit poplatky i bezkontaktně,” doplnil Petr Savara z Global Payments.

Bezhotovostní platby jsou trendem, které zejména v posledních dvou letech rychle akcelerují. Ze statistik České spořitelny vyplývá, že již více než polovina plateb klientů probíhá právě bezhotovostně. Zároveň roste počet klientů, kteří mají údaje o své platební kartě uloženy v mobilní zařízení a využívají jednu ze služeb Google Pay či Apple Pay. Mobilní telefon používá při placení již téměř půl milionu klientů České spořitelny, což je přibližně polovina ze všech klientů, kteří mají na svém telefonu mobilní bankovnictví George.

Obrázek: Platební terminál
Zdroj: Česká spořitelna







Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.