Až doposud museli klienti MONETA Money Bank při online sjednávání běžného účtu prokazovat svou identitu ve čtyřech krocích: scanem občanského průkazu a druhého dokladu, selfie videem pro ověření obličeje a následným zasláním potvrzující platby na nově založený účet. Tyto čtyři bariéry nahradí od podzimu bankovní identita. Kromě
běžného účtu si od letošního října budou moct klienti MONETA Money Bank sjednat prostřednictvím Bank ID také investiční účet nebo refinancovat
hypotéku přes službu Refinanso.cz. Ověřování totožnosti přes bankovní identitu se bude dále postupně rozšiřovat na celé produktové portfolio banky, které má ve své online nabídce.
„Současné čtyři kroky pro online identifikaci představují pro naše zákazníky čtyři bariéry, které jsou navíc často zatíženy chybovostí buď na straně technologií nebo přímo klienta. S přechodem na bankovní identitu ale celý proces zjednodušujeme do jednoho kroku. Vše bude mnohem rychlejší, a navíc i mnohem bezpečnější,“ vysvětluje Jakub Komenda, šéf digitálních kanálů skupiny MONETA.
Žebříčky a přehledy: MONETA Money Bank je zároveň i jednou z prvních čtyř
bank, které svým klientům nabízejí možnost využít bankovní identitu při komunikaci s komerčními subjekty. Tuto možnost nabízí od začátku letošního července.
„S pomocí identifikace přes Bank ID umožníme našim klientům při online sjednávání bankovních produktů úplně novou zákaznickou zkušenost. Ověřování totožnosti tuto formu digitálního občanského průkazu je tak další částí naší strategie lídra digitalizace v českém bankovním prostoru,“ potvrdil Tomáš Spurný, generální ředitel MONETA Money Bank.
Bankovní identita je způsob, jakým se klienti
bank přihlašují do svého internetového bankovnictví. Jejím prostřednictvím si tak lidé mohou vyřizovat svou agendu online jak s úřady a službami, které nabízí stát, tak se soukromým sektorem. Data jsou poskytovatelům služeb zasílána na základě souhlasu klienta a nejsou dále uchovávána.
Banka zajišťuje pouze identifikaci a nemá tedy přístup k žádným zobrazovaným informacím ani službám, které klient po své identifikaci využije.
U jakých bank lze sjednat běžný účet online?
U všech bank na českém trhu je dnes možné sjednat běžný účet zcela online prostřednictvím webových stránek. Sjednat
běžný účet přes mobilní aplikaci je však v současné době možné pouze u některých bank, jedná se však o více než polovinu bank na českém trhu, které toto umožňují. Vzhledem k stále sílícímu trendu ve využívání moderních bankovních digitálních technologií, zejména právě mobilního bankovnictví, lze však předpokládat, že banky budou o tuto možnost své mobilní aplikace rozšiřovat.
Následující tabulka obsahuje seznam bank na českém trhu s informací, zda je možné sjednat
běžný účet online, a to přes webové stránky nebo v mobilním bankovnictví.
Zdroj: Scott & Rose, stav k 10. 8. 2021
Máte sjednaný běžný účet? Vyjádřete pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost právě s vaším běžným účtem. Hodnotit můžete ZDE. |