Žebříčky Přehledy

Mobilním telefonem platí již každý čtvrtý klient České spořitelny


27.8.2021  |  Jan Bachura, zpráva České spořitelny

Počet bankovních klientů České spořitelny, kteří platí mobilním telefonem, chytrými hodinkami či náramkem překročil v srpnu půl milionu. Každá šestou bezkontaktní platbu provedou klienti pomocí aplikací Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay či Fitbit Pay. Z celkového počtu dvou milionu primárních klientů, tedy klientů, kteří mají Česká spořitelna jako svoji hlavní banku, používá mobil při placení každý čtvrtý.


“Platby chytrými zařízeními si od samotného spuštění mezi klienty našly velkou oblibu a počet jejich uživatelů se kontinuálně zvyšuje. Hlavním důvodem oblíbenosti je jednoduchost, rychlost a bezpečnost placení. Důležité je ale i neustálé vylepšování mobilního bankovnictví George, ze kterého si lze kartu do mobilní peněženky snadno přidat a ihned ji začít používat pro platby u obchodníků,” říká Juraj Pilka, který je v České spořitelně zodpovědný za produkt a vydávání karet.


Žebříčky a přehledy:


Aktuálně mají klienti České spořitelny ve svých mobilních zařízeních od Apple tokenizovaných více než 258 tisíc platebních karet a v mobilních zařízení s operačním systémem Android 250 tisíc karet. V chytrých hodinkách Garmin nebo náramcích Fitbit má údaje o platební kartě uloženo necelých 18 tisíc klientů.

“Naprostou většinu klientů, kteří platí mobilním telefonem, tvoří uživatelé zařízení s operačním systémem Apple Pay a Google Pay. Jejich poměr je aktuálně vyrovnaný v poměru 50 ku 50,“ dodává Pilka.

Nejčastěji klienti mobilním telefonem platí v supermarketech a prodejnách potravin, na čerpacích stanicích nebo v občerstveních a restauracích.

Mobilní platby využívají rovněž i starší klienti. Jednu ze služeb Google Pay či Apple Pay aktivně používá 24 tisíc klientů ve věku 60 a více let.

Plastové platební karty nejsou jediné karty, které si klienti do mobilních zařízení tokenizují. Česká spořitelna od prosince loňského roku nabízí klientům tzv. virtuální platební kartu. Jedná se kartu, která nemá svůj plastový protějšek a klienti si ji mohou vytvořit přímo v mobilním bankovnictví George. Ihned po vytvoření s ní mohou klienti začít platit na internetu nebo si ji přidat do jedné z mobilních peněženek pro snadné placení. Dosud si klienti vytvořili přes 75 tisíc virtuálních karet, přičemž 51 % z nich je tokenizovaných v některé z mobilních peněženek Google Pay nebo Apple Pay.



Jaké banky podporují placení mobilem a chytrými hodinkami?



Následující tabulka uvádí přehled toho, u jakých bank na českém trhu lze platit pomocí mobilního telefonu či chytrých hodinek, a to pomocí služeb Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay a Fitbit Pay.

Banka Google Pay
Apple Pay Garmin Pay Fitbit Pay
Air Bank ANO ANO ANO ANO
Banka CREDITAS ANO ANO ANO NE
Česká spořitelna ANO ANO ANO ANO
ČSOB ANO ANO ANO NE
Equa bank ANO ANO NE NE
Expobank ANO NE NE NE
Fio banka ANO
pouze Mastercard a Maestro
ANO
pouze Mastercard a Maestro
ANO
pouze Mastercard a Maestro
ANO
pouze Mastercard a Maestro
Hello bank! ANO NE NE NE
J&T Banka ANO ANO NE NE
Komerční banka ANO ANO ANO ANO
mBank ANO ANO ANO ANO
MONETA Money Bank ANO ANO ANO ANO
Poštovní spořitelna ANO ANO ANO NE
Raiffeisenbank ANO
pouze Mastercard
ANO
pouze Mastercard
ANO
pouze Mastercard
ANO
pouze Mastercard
Sberbank NE NE NE NE
Trinity Bank NE NE NE NE
UniCredit Bank ANO ANO NE NE
Zdroj: Scott & Rose, stav k 26. 8. 2021

ČSOB má i vlastní mobilní aplikaci pro placení mobilem s názvem DoKapsy, která nahradila původní aplikaci NaNákupy.

Hello bank! plánuje spustit službu Apple Pay na konci léta roku 2021.

Raiffeisenbank má i vlastní mobilní aplikaci pro placení mobilem s operačním systémem Android s názvem RaiPay (pouze pro Mastercard), kterou klienti mohou stále využívat.

Sberbank plánuje spustit službu Google Pay a Apple Pay v budoucnu, předběžný termín však nezveřejňuje.






Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.