Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Komerční banka představila nový koncept poboček
27.9.2021 | Jan Bachura, zpráva Komerční banky
Komerční banka mění koncept svých poboček. V rámci nového designu opouští tradiční bankovní prostředí a vytváří prostor pro setkávání se v komunitním stylu. Tzv. pobočky budoucnosti využívají nejmodernější bankovní i udržitelné technologie a klientům přináší nový obslužný model. První pobočku Komerční banka otevřela v pražských Dejvicích, do pěti let jich plánuje zrekonstruuje až osmdesát.
Zobraz diskusi (0)
Komerční banka přišla s novým konceptem svých poboček, který staví na netradičním designu a technologiích.
„Změna pobočkového konceptu se netýká jen jejich vzhledu, jde mnohem hlouběji a přináší úplně jiný pohled na bankovní poradenství. Jsme na prahu pobočkové revoluce,“ uvádí Marek Vosátka, výkonný ředitel pro Retailové bankovnictví Komerční banky.
Zdroj: Komerční banka
Nový design i nový obslužný model
Komerční banka v rámci upravených poboček aplikuje nový obslužný model, který kromě klasické poradenské služby nově přináší také asistovaný prodej. Ke standardnímu bankomatu přibude například nejen možnost vkládat mince, ale i měnit papírové bankovky na drobné. Tu pro klienty zajistila Komerční banka jako zatím jediná finanční instituce v zemi. Vklad mincí přes bankomat doposud umožňovala pouze ČSOB. Vkládat mince mohou u Komerční banky zatím pouze podnikatelé a služba je v rámci pilotního provozou až do konce letošního roku zdarma.
„Jsme si vědomi, že v dnešním digitalizovaném světě, kdy mohou naši klienti své finance ovládat jednoduše on-line, očekávají na pobočkách především poradenství,“ vysvětluje Alexandr Savko, ředitel pobočky Komerční banky v pražských Dejvicích. Ta prošla rozsáhlou rekonstrukcí jako první. „Nový pobočkový koncept klade důraz na dostatek prostoru, fyzického i časového, pro kvalitní poradenství. A na dejvické pobočce se ukazuje, že je tento model klienty vítán. V následujících měsících tak v tomto duchu zrekonstruujeme v Praze další tři pobočky,“ doplňuje Marek Vosátka.
Žebříčky a přehledy:
Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde
Moderní technologie a flexibilita
Nový design poboček Komerční banky staví na udržitelných technologiích nejen ve vybavení, ale také v osvětlení, spotřebě energií a vody apod.
„Naším cílem bylo vytvořit prostor, kam si budou klienti rádi chodit pro radu, kde jim bude příjemně. Tomu odpovídají materiály i barevnost a celkové velmi flexibilní ladění pobočky,“ dodal Marek Vosátka. Nová pobočka nabízí mnoho možností k setkávání, najdeme zde jak větší prostory pro více osob, tak i velmi diskrétní místa pro osobní jednání.
Zdroj: Komerční banka
Za novým designem poboček Komerční banky stojí Studio Reaktor. Kompletní rekonstrukce pobočky v Dejvické ulici přitom netrvala ani rok. Komerční banka podle nového konceptu přebuduje do roku 2026 až 80 svých klíčových poboček, přičemž do roku 2025
banka
plánuje provozovat přibližně 200 poboček.
Komerční banka má v současné době 241 poboček a 854 bankomatů, z nichž 500 bankomatů umožňují výběr i vklad hotovosti.
Banka
provozuje tzv. recyklační bankomaty, které umožňují, že peníze, jež do nich klienti vloží, si mohou zase jiní klienti vybrat. Těchto bankomatů je zhruba 30 % ze všech bankomatů Komerční banky.
Zdroj: Komerční banka
Představení nové pobočky Komerční banky v pražských Dejvicích se zúčastnil i Michal Mošnička, CEO datově analytické společnosti Scott & Rose, která provozuje finanční portál Finparáda.cz. Jak na něj nový koncept působil?
„Po různých kioscích, stáncích a pobočkách se dvěma pracovníky konečně bankovní pobočka se vším, co by měla pobočka mít včetně práce s hotovostí, a to i s vkladomatem na drobné mince pro subjekty, které prostě s touto hotovostí pracují, a s novinkou „KB box“ pro výběr objednané hotovosti. Pobočka také disponuje safesovými schránkami, což byla dříve bankovní doména. Co se týká interiéru, na pobočce zaujmou jednací „buňky“ o různých velikostech. Prvotně velká moderna, ale jednání v odhlučněném a klimatizovaném místě je velmi příjemné. Toto řešení poskytuje bance oproti pevným jednacím místům velkou variabilitu, buňky se dají v prostoru pobočky umístit na jiné místo, ale mohou být využity i mimo ni nebo na jiné pobočce. Jedinou nevýhodou těchto uzavřených buněk může být v současné době strach z covidu-19, ale pobočka má i další místa k jednání. Během dvou hodin strávených na pobočce zde byl velmi čilý klientský ruch, takže i v této onlinové/virtuální době mají bankovní pobočky své místo v distribuční síti bank,“ říká Michal Mošnička.
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Mobil jako platební terminál: Komerční banka spouští platby Tap to Pay
Bankovní účet mají již dvě třetiny českých dětí
Nakonec dobrá zpráva "jen" technická chyba v aplikaci Komerční banky
Roste zájem o platby mobilem a hodinkami i o sdílené bankomaty
Po třech letech nová banka, KB spouští nové bankovnictví
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
Spravovat nastavení cookies
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.