Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Na koho se obrátit při neshodách s pojišťovnou?
15.8.2022 | Jan Bachura, zpráva ČAP
Podle aktuálního průzkumu by se Češi při neshodách s pojišťovnou nejčastěji obraceli na Českou asociaci pojišťoven. A to buď přímo, nebo skrze Kancelář ombudsmana ČAP, jejímž hlavním úkolem je ochrana spotřebitele. V loňském roce Kancelář ombudsmana ČAP řešila 207 sporů v oblasti neživotního pojištění, třetinu se podařilo uzavřít smírem obou stran.
Zobraz diskusi (0)
Téměř dvě třetiny populace už někdy slyšely o České asociaci pojišťoven (ČAP), pětina pak ví, že existuje ombudsman České asociace pojišťoven.
„Pokud člověk zná Českou asociaci pojišťoven, je pravděpodobné, že bude znát i její Kancelář ombudsmana. Nejčastěji ji přitom znají muži a vysokoškoláci – ti mívají obecně větší přehled o dění ve finančním odvětví,“ říká Jana Hamanová z agentury SC&C, která realizovala pro Českou asociaci pojišťoven průzkum na toto téma.
Žebříčky a přehledy:
Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Neshody rozřeší asociace, ne soudy
Pokud by Češi měli problém s pojišťovnou, je to právě Česká asociace pojišťoven, na kterou by se obrátilo 38 % respondentů. Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven by byla volbou pro 23 %.
„Kancelář ombudsmana ČAP byla založena v roce 2018 na ochranu spotřebitele. Jejím úkolem je zajistit nestranné, a především rychlé a spravedlivé mimosoudní řešení spotřebitelských sporů souvisejících s neživotním pojištěním,“ vysvětluje Alena Macková, ombudsmanka České asociace pojišťoven.
Na soud by se v případě neshod s pojišťovnou obrátilo 14 % respondentů. Soudní cesta je přitom bližší mužům, případně mladším a vzdělanějším lidem. Finančního arbitra by oslovilo 5 % osob a obdobné procento by problémy řešilo s Českou národní bankou.
Třetina sporů končí smírem
V roce 2021 řešila Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven 207 sporů klientů s pojišťovnami, v 86 % případů se jednalo o problémy s likvidací pojistné události (nevyplacení pojistného plnění). Nejčastěji, ve 14 % případů, se týkaly pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Ke smíru pak došlo v téměř třetině sporů.
„Průměrná doba vyřešení sporu byla 41 dní. V porovnání s řízením před soudem je to několikanásobně kratší doba. To je však jen jedna z mnoha výhod mimosoudního řešení sporů intervencí Ombudsmana ČAP. Můžeme s potěšením konstatovat, že pojišťovny dohodnuté řešení vždy respektují,“ uzavírá Alena Macková.
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Nová česká poradenská banka startuje do ostrého provozu
Denní zprávy
Úroky hypotečních úvěrů klesají
Daňové přiznání: Co vše si můžete odečíst a kde ušetřit?
Čas na změnu zdravotní pojišťovny
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.