Žebříčky Přehledy

Umělá inteligence urychluje výplatu škod


30.1.2023  |  Jan Bachura, zpráva Slavia pojišťovny | foto: Pixabay

Slavia pojišťovna začala využívat služby umělé inteligence při likvidaci škod, klientům autopojištění nabízí webovou aplikaci, díky níž nemusí s opravou čekat na příjezd mobilního technika. Software je navede, co všechno mají vyplnit a nafotit, a pokud jsou podklady v pořádku, ve více než polovině případů získají výplatu škody do pěti dní.


Slavia pojišťovna začala využívat služby umělé inteligence při likvidaci škod, klientům autopojištění nabízí webovou aplikaci, díky níž nemusí s opravou čekat na příjezd mobilního technika. Software je navede, co všechno mají vyplnit a nafotit, a pokud jsou podklady v pořádku, ve více než polovině případů získají výplatu škody do pěti dní.


Žebříčky a přehledy:


Pilotní program likvidace škod za pomoci umělé inteligence běžel ve Slavia pojišťovně od října a dnes už jede naplno. Jak to funguje? Klient poškozeného vozidla získá v SMS zprávě elektronický klíč, který mu umožní otevřít webovou aplikaci. Nemusí tedy sám nic instalovat.

„Program pak klienta přesně navede, ukáže mu, co má nafotit, poté vyhodnotí rozsah poškození a automaticky spočítá náklady na opravu,“ říká Radek Ambler, vedoucí likvidace pojistných událostí motorových vozidel ve Slavia pojišťovně.

Chytrou aplikaci lze využít pro většinu menších škod na osobních vozidlech všech běžných značek v České republice. Funguje především u škod do 100 tisíc korun, tedy například u tzv. parkovacích škod. Zatím neumí vyhodnotit škody na speciálních vozidlech či u nehod s poškozením motoru. Předností nového systému je rychlost likvidace škody. Pokud klient zvolí vyřízení škody rozpočtem a všechny podklady zašle v odpovídající kvalitě, čtvrtina škod je uhrazena do dvou dnů, 60 % do pěti dní.

Klienti navíc nemusí mít strach, že by systém něco nezvládl. Od počítače kontroluje každou škodu likvidátor a pokud má pochybnosti o kvalitě dodaných podkladů či správnosti výpočtu škody, ozve se zpět a vše dořeší „postaru“, což v praxi znamená, že se například s klientem dodatečně domluví na prohlídce vozu.







Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.