Žebříčky Přehledy

Jak lidé využívají službu Platba na kontakt?


26.2.2024  |  Veronika Křivská, zpráva Raiffeisenbank | foto: Pexels

Do služby Platba na kontakt, kterou nabízí šestice českých bank, se celkově zaregistrovalo více než 470 000 klientů. Díky ní mohou zájemci odeslat a přijmout peníze jen díky telefonnímu kontaktu. Nejčastěji si mezi sebou posílají úhrady za společný oběd, nákupy vstupenek či platby za dárky.


O službě Platba na kontakt, kterou v listopadu spustila Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, Komerční banka a Raiffeisenbank, jsme vás informovali v článku zde.

Kolik klientů má o službu zájem?



Celkově banky, které spustili Platbu na kontakt, disponují více než 470 tisíci registrovaných klientů.

Air Bank v lednu zveřejnila, že si platby na kontakt pro příjem této formy platby aktivovalo 110 tisíc klientů. Hranici 100 tisíc klientů překročila i Česká spořitelna nebo ČSOB.

Od spuštění služby 14. listopadu 2023 se do databáze ČNB registrovalo 70 tisíc klientů Raiffeisenbank. Z nich platbu na kontakt aktivně provedlo nebo přijalo více než 26 tisíc klientů.


Žebříčky a přehledy:

Jedná se o jednu z nejsnazších forem přijímání i odesílání peněz, kdy klientům stačí své telefonní číslo zaregistrovat v mobilním nebo internetovém bankovnictví, aby mohli Platby na kontakt přijímat. Pokud budou mít účet s telefonním číslem propojený i jejich kontakty, mohou na ně Platby na kontakt zároveň odesílat. Převod prostředků v rámci Plateb na kontakt je okamžitý.

„Za čtvrt roku od spuštění služby odeslali naši klienti 34 tisíc plateb a přijali jich 27 tisíc. Unikátních klientů Raiffeisenbank je celkem přes 26 tisíc, zhruba polovina z nich využila službu několikrát. Celková hodnota těchto transakcí je přes 54 milionů korun, přičemž maximální limit na transakci přes platbu na kontakt je pět tisíc korun. Tato metoda má široký záběr, jedná se o platby za společný oběd, dárky, vstupenky nebo nákupy. Ze zpětné vazby od klientů víme, že je to pro ně zajímavý a pohodlný způsob platby, nicméně pro další rozšíření je stále důležité, aby všechny banky měly co nejvíce registrovaných klientů,“ komentuje čtvrtletní výsledky expert digitálních služeb Raiffeisenbank Michal Bošina.

Raiffeisenbank na začátku února spustila na podporu této služby losovací soutěž o 100 x 1 000 korun. Zájemcům se stačí přihlásit v mobilním bankovnictví do soutěže, mít registrované telefonní číslo pro platbu na kontakt a během měsíce února aspoň jednou tuto metodu využít. Banka se tak snaží klientům názorně představit, o jak snadný způsob platby se jedná.

Ohodnoťte vaše mobilní bankovnictví

Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Vyjádřete pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s mobilním bankovnictvím vaší banky. Hodnotit můžete ZDE.
 
Obrázek: Smajlíci







Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.