Žebříčky Přehledy

Mobilní bankovnictví používají mladí i senioři, pomáhá s plánováním financí


13.6.2024  |  Veronika Křivská, zpráva Raiffeisenbank | foto: Pixabay

Mobilní bankovnictví se již stalo nedílnou součástí správy financí. Pravidelně ho používá 8 z 10 Čechů, nejčastěji mladí ve věku 25 – 34 let. Pro 75 % z nich je aplikace banky jedním z nástrojů pro plánování financí. 49 % Čechů má nastavené notifikace při pohybech na účtu. Vyplývá to z průzkumu společnosti NMS Market Research pro Raiffeisenbank.


Pravidelné používání mobilního bankovnictví je v dnešní době už téměř samozřejmostí, je tomu tak pro 8 z 10 Čechů. Nejvíce ho pro správu financí a udržení přehledu o nich využívají lidé mezi 25 a 34 lety (91 %). S věkem četnost využití těchto aplikací klesá, ale i ve věkové kategorii 55 až 64 let jej pravidelně využívá 67 % Čechů.

Naopak vzestupný trend je patrný u využití podle příjmu domácnosti, čím vyšší příjem, tím větší podíl pravidelných uživatelů. V domácnostech s výdělkem do 30 tisíc korun měsíčně je 73 % pravidelných uživatelů, zatímco z těch, kteří mají výdělky nad 60 tisíc, používá mobilní bankovnictví až 90 %.

Obliba používání mobilní aplikace také v čase roste. Téměř třetina bankovních klientů začala využívat bankovnictví v mobilu více než před rokem. I zde je nejvyšší nárůst u ještě mladších klientů, konkrétně u skupiny 18 až 24 let je nárůst využití o 43 %.

Infografika - Obliba používání mobilní aplikace
Autor: NMS Market Research
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =

Mobilní bankovnictví slouží také jako pomocník při plánování financí. Jednoznačně ho tak vnímá čtvrtina všech klientů bank, dalších více než 40 % tuto funkci chápe jako doplňkovou. Nejčastěji je mobilní aplikace pro práci s financemi využívána ve věkové skupině 18 až 24 let.

„V dnešní době, kdy se měsíční rozpočet plánuje častěji v počítačových tabulkách a programech než na papíře, umí být mobilní bankovnictví velice efektivní. Snadno si nastavíte a spravujete trvalé příkazy, okamžitě vidíte, kolik vám po zaplacení nutných výdajů zbude peněz a umíte s celou sumou lépe nakládat. Navíc možnosti jako je ovládání spořicího účtu nebo investice jsou příhodně hned po ruce. V případě pohybu na účtu vám přijde upozornění, nemusíte tak nic hlídat a v hlavě počítat, kolik vám zbude na konci měsíce peněz,“ komentuje výsledky Michal Plzák, Head of Digital Banking v Raiffeisenbank.

Právě oznámení o aktivitách na účtu si nechává posílat 75 % uživatelů mobilního bankovnictví. Nejčastější formou je notifikace na displej, případně v aplikaci. Mezi nejčastěji zapnutý druh oznámení je notifikace na příchozí platbu, tu má zapnutou 70 % uživatelů. 55 % uživatelů má potom shodně notifikace na odchozí platbu a na platbu kartou.

Grafy - mobilní aplikace - Způsob oznámení a Oznamované aktivity
Autor: NMS Market Research
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =

Průzkum provedla agentura NMS Market Research v březnu 2024 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1010 respondentů ve věku 18 - 64 let.

Ohodnoťte vaši mobilní aplikaci



Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Kliknutím na název vaší banky můžete ohodnotit její mobilní aplikaci a vyjádřit tak pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s úrovní vybrané mobilní aplikace.

                  Obrázek: smajlíci

Banka a mobilní aplikace
Air Bank - My Air
Banka CREDITAS - CREDITAS Banking
Česká spořitelna - George
ČSOB / Poštovní spořitelna - ČSOB Smart
Fio banka - Fio Smartbanking CZ
Komerční banka - Aplikace KB+
mBank - mBank CZ
MONETA Money Bank - Smart Banka
Partners Banka - Mobilní bankovnictví
Raiffeisenbank - Raiffeisen bankovnictví
UniCredit Bank - Smart Banking
Zdroj: Finparáda.cz






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.